سئو ۲۰۱۸ به چه سمتی می رود؟ همه ما می دانیم که سایتی که سئو نداشته باشد بودن و نبودنش اصلا مهم نمی باشد چراکه ارزشی نزد گوگل نداشته و کاربری را از سمت موتور های جستجو به سمت خودش نمی کشاند. اگر بخواهیم کمی بهتر بگوییم می توانیم اینگونه مطرح کنیم : همانطور که می دانید موتور جستجوگر گوگل یکی از برترین جستجوگر ها می باشد که تمامی کاربران از این موتور استفاده می نمایند و ما در مطلب سئو ۲۰۱۸ قصد داریم تا در رابطه با این موضوع صحبت نماییم همچنین می توانید در یخش آموزش سئو مطالب آموزشی مارا دنبال کنید.
گوگل برای این که سایتی را در کلمه کلیدی مشخصی در نتایج اولیه خود نمایش دهد و به کاربران جستجو کننده پیشنهاد دهد که این پست مشاهده کنید یک سری قوانین بسیار سختی را برای راحتی کاربران در نظر گرفته است و این باعث شده است که رقابت سئو بسیار زیاد شود و سایتی که بهتر عمل میکند جزود نتایج اولیه باشد.
seo 2018 با کامل تر شدن الگریتم ها و بروز رسانی آنها توسط گوگل سایت ها به راحتی قبل نمی توانند به نتیجه دلخواه خود برسند و برای رسیدن به هدف خود باید حسابی تلاش کنند و سایتشان را برای کاربران بهینه نمایند.
پیشنهادی : پیج رنک گوگل چیست؟
۱-Google AMP
۱- کلمه AMP مخفف Accelerated Mobile Pages project می باشد که در سال ۲۰۱۸ گوگل بصورت واضح تری از این صفحات استقبال کرده است. باید بدانید که وقتی می گویند سایتی AMP هست منظورشان این می باشد که سایت دارای نسخه ای با سرعت لود بالا تر برای نسخه موبایل و حذف بخشی از امکاناتی که مستقیم کاربر به آن نیاز ندارد و باز هم سرعت لود بسیار عالی بطوری که اگر از نسخه AMP استفاده شود سایت در موبایل با سرعت بسیار بالاتری لود می شود.
می توانید AMP را اگر سایتی وردپرسی دارید به راحتی راه اندازی کنید و فقط باید اقدام به دانلود افزونه آن کنید و پس از تنظیمات آن این حالت برای شما هم فعال شود. پس از راه اندازی نیازی نیست تا اقدام به کاری کنید زیرا گوگل با خزیدن در سایت متوجه AMP بودن سایت می شود و در نتایج موبایل رتبه بهتری نسبت به قبل به شما می دهد.
سرعت بارگذاری صفحات سایت یکی از مهم ترین فاکتور هایی می باشد که می تواند بصورت مستقیم بر سرچ گوگل تاثیر گذار باشد و درصورت داشتن سایتی با سرعت لود بسیار بالا گوگل بیشتر از سایت شما استقبال خواهد کرد. ما به شما پیشنهاد می دهیم اگر عکسی در سایت خود استفاده می کنید حتما آن را بهینه سازی نمایید (کم کردن حجم عکس) و سپس اقدام به سئو آن نمایید و در آلت آن کلمات کلیدی خود را قرار دهید.
مطالب مرتبط : مشاوره سئو سایت
با انجام تکنیک های این پس سئو ۲۰۱۸ را در سایت خود اجراکنید.
تکنیک های سئو در سال ۲۰۱۸
سئو ۲۰۱۸ به چه سمتی می رود؟ پیشبینی های شما چیست؟
تکنیک های سئو در سال ۲۰۱۸ را حتما و حتما طوری انجام دهید تا گوگل احساس نکند که قصد فریب آنها را دارید به طور مثال : فردی از کلمه کلیدی های زیادی استفاده می کند و گوگل از این کار اصلا خوشش نمی آید و یا فردی آنقدر متن کم و زیاد می نویسد که گوگل مجدد از این کار خوشش نمی آید. سعی کنید محتوای با کیفیت تولید کنید و در ادامه تکنیک های سئو در سال ۲۰۱۸ را باهم مشاهده می کنیم.
تولید محتوای سئو شده
اگر شما هم مدیر وب سایت هستید و به دنبال سئو ۲۰۱۸ و موفقیت می باشید به هیچ عنوان به دنبال محتوای بی کیفیت نباشید. سعی کنید برای تولید محتوای سئو شده خود وقت بسیار زیادی بزارید چراکه اولین و مهم ترین فاکتور پس از چیندن درست ساختار سایت و… تولید محتوای سئو شده می باشد. باید بدانید که مطلب را باید برای کاربران سایت خود بنویسید و نه برای موتور های جستجو مانند گوگل و همچنین بیش از حد چگالی کلمات را کم و زیاد نکنید. به صورت معمول پیشنهاد می دهیم در هر مطلب ۳ الی ۴ بار در پست های بلند خود از کلمه کلیدی هدفتون استفاده فرمایید.
حضور در شبکه های اجتماعی برای سئو ۲۰۱۸
گوگل همانطور که می دانید سایت هایی که حضور پر رنگی در شبکه های اجتماعی دارند را بیشتر دوست دارد و رابطه دوستانه بیشتری را با سایت برقرار می کند. شبکه های اجتمایی مانند اینستاگرام و گوگل پلاس و یا فیسبوک و همچنین لینکدین و توئیتر و…حتما حضور داشته باشید و پس از گذاشتن پست سئو شده آن را حتما در این شبکه ها به اشتراک بگذارید و لینک مطلب خود را در آن قرار دهید. این کار نیز باعث ود تر ایندکس شدن سایت می شود چراکه خزنده ها زود تر به سایت شما مراجعه می کنند و اقدام به خزش مطلب و سایت شما می کنند.
ساخت بکلینک بصورت مداوم
ساختن بکلینک بسیار مهم می باشد و ما دیده ایم که یک سری از سایت ها اعلام کردند دیگر ساخت بکلینک خوب نمی باشد و ما این را رد می کنیم. گوگل برای شناسایی سایت های با کیفیت از لینک هایی که سایت های دیگر به آن داده اند کمک می گیرد و نسبت به آن یک ارزش گذاری می کند. البته بهتر است بکلینک سازی در سایت های مرتبط انجام شود و یا حداقل به صورت ریپورتاژ اقدام به لینکسازی نمایید. ریپورتاژ یکی از بهترین روش های لینک سازی است و گوگل علاقه خواصی را به ساخت بکلینک بصورت ریپورتاژ را دارد.
بروز رسانی پست ها
ما به شما پیشنهاد می دهیم پست های قدیمی خود را حتما و حتما بروز رسانی کنید چراکه گوگل سایت هایی را که اقدام به بروز رسانی مطالب خود می کنند را توجه ویژه ای می کند و با بروز رسانی پست شما رتبه بهتری پیدا می کند و این را باز هم تکرار می کنیم اقدام به بروز رسانی پست هایی که بلا گذاشته بودید کنید. درصورت بروز رسانی مطالب خود بدانید آینده بسیار خوبی در انتظار شما و برای سایت شما پیش رو می باشد.
لینک سازی داخلی در سئو
لینک سازی داخلی در سئو ۲۰۱۸ نیز بسیار مهم می باشد و شما باید بدانید که با لینک سازی مهم بودن پست شما و ارزش آن برای گوگل مشخص می شود. سعی کنید اقدام به لینک سازی داخلی نمایید و با کلمه کلیدی هدف در سایت خود و مطالب مرتبط اقدام به لینک کردن مطلب مهم خود کنید چرا که اگر شما این کار را انجام ندهید قطعا گوگل هم مانند شما می باشد و می گوید شاید این پست ارزش آن را نداشته باشد که در نتایج اول نمایش داده شود. با لینک سازی داخلی برای پست خود اعتبار آن را بالا تر می برید و این کار بسیار عالی می باشد و زود تر به نتیجه می رسید.
بیش از پیش به محیط کاربری و گرافیکی سایت خود دقت کنید
گوگل کاملا هوشمند شده است و مانند یک انسان می تواند برخورد و تصمیم بگیرد و خب چرا باید گرافیک سایت را زیبا کنیم و همچنین رابط کاربری و دسترسی ها را راحت تر از قبل کنیم؟ باید بدانید موتور جستجوگر گوگل به کاربران بسیار اهمیت می دهد و سایت هایی را که کاربر بیشتر بر روی سایت می ماند را بیشتر دوست دارد چراکه این یک نشان از رضایت کاربران و همچنین مطالعه کاربران می باشد.
از این پس حتما اگر سایتی با ظاهری ضعیف دارید به دنبال زیباسازی و بهتر کردن ux سایت خود باشید و اقدام به تولید محتوای قوی کنید تا کاربر در سایت شما ماندگار شود و اگر این اتفاق بی افتد باید بگویم شما آینده ای روشن در سایت خود دارید.
در محتوای خود از ویدئو استفاده نمایید
استفاده از ویدئو در محتوا را با استفاده از کدی که دارد گوگل متوجه ویدئو در سایت شما خواهد شد و امتیازی را البته کم برای سایت شما در نظر می گیرد ولی بیشترین کاربردی که استفاده از ویدئو در سایت دارد کاربران را بیشتر درون سایت نگه می دارد و Bounce Rate را کاهش می دهد و میزان رضایت نیز بالا تر می برد.
گرفتن بکلینک از سایت های مرتبط
اگر از سایت های مرتبط در زمینه سایت خود لینک دریافت کنید معجزه می کند چراکه این نوع بکلینک بهترین نوع دریافت و بازدهی می باشد. اگر نتوانستید این کار را انجام دهید اقدام به ساخت چندین وبلاگ نمایید و موضوع آن را مرتبط کنید با سایت خود و اقدام به تولید محتوای بلند و قوی کنید و پس از چند ماه می توانید لینک قدرتمندی را دریافت نمایید که بسیار مناسب می باشد.
بکلینک همچنان بسیار قدرتمند می باشد و یک سایت موفق باید این پروسه را انجام دهد و البته باید از سایت های مرجع و قوی این کار را انجام دهد.
به سرعت سایت خود اهمیت دهید
میخواهم به نکته ای اشاره کنم که شاید برایتان آنقدر مهم نبوده باشد ولی از امروز حتما به آن توجه کنید و سئوی سایت ۲۰۱۸ خود را عالی تر کنید. برای گوگل کاربران بسیار مهم می باشند و با ورود کاربران به سایت شما اقدام به پیگیری و رصد واکنش های کاربر در سایت می کند و توجه ویژه ای بر سرعت لود صفحات شما دارد که اگر سایت شما از رقیب های حوزه کاری خودتان بالا تر باشد یک امتیاز خیلی خوب محسوب می شود و در موبایل حتی سایت شما را در نتایج بالاتر نشان می دهد. حتما سرعت سایت خود در نسخه موبایل و دسکتاپ را بالا ببرید تا در کوتاه ترین زمان سایت لود شود و زیر ۲ ثانیه کاملا سایت بالا بیاید.
سئو ۲۰۱۸ و ارتباط آن با پایدار بودن سرور
برای هرچه بهتر شدن سئو در سال ۲۰۱۸ در نظر داشته باشید که سایت را در همیشه در دسترس قرار دهید و هیچگاه اقدام به خارج کردن سایت از دسترسی نکنید چراکه این کار به مرور باعث صدمه زدن در نتایج گوگل می شود.
اگر خزنده های گوگل و همچنین کاربرانی که از طریق گوگل روی لینک سایت شما کلیک میکنند با قطعی سایت مواجه شوند در وحله اول مشخص است که بازدید کننده را از دست خواهید داد و نکته مهم آن خزنده های گوگل می باشند که با برسی سایت و قطعی های آن سایت را جریمه می کنند و سایت های پایدار تر را در لینک های بالا تر از سایت شما نشان می دهد.
گوگل همیشه به کاربران اهمیت می دهد و هیچگاه سایتی را در نتایج بالا در صورت داشتن مشکل مهم مانند قطعی های مکرر نشان نمی دهد، البته در نظر داشته باشید گاهی افراد سایت را برای بروز رسانی از دسترسی خارج می نمایند که با آپدیت شدن سایت گوگل متوجه آن خواهد شد و نباید نگران شوید.
ساختار سایت بسیار مهم است!
همانطور که می دانید اگر بخواهیم یک خانه ای را بنا کنیم قطعا نمی توان یخچال را در اتاق پذیرایی قرار داد و یا سماور را در راه پله! و یا برای خانه درب ورودی قرار نداد.
ساختار سایت نیز مانند خانه ای است که در حال ساخت آن می باشید و بسیار مهم می باشد و تگ ها را باید بسیار بهینه و سورس کد سایت را بسیار تمیز و معنا دار درست نمایید. به فرض مثال سایت برای مطلب خود می تواند از تگ آرتیکل (article) استفاده نمود و یا برای لینکسازی های داخلی در سمت راست و چپ سایت بصورت استاندارد از تگ (aside) استفاده کرد.
این تگ ها بسیار مفید هستند چراکه این کد های معنا دار به خزنده ها دقیقا می فهماند درسمت چپ چه نوع لینکی قرار گرفته است و یا جای لینک است. اگر هنوز سایتی نساخته اید و قصد ساخت سایت را دارید و یا میخواهید تازه سایت را سئو کنید حتما به ساختار سایت خود توجه نمایید ساختار شامل کد ها و همچنین نحوه ساخت صفحات فرود و… می باشد.
شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره در زمینه تکنیک های سئو ۲۰۱۸ و یا ساختار سایت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و بصورت دقیق مشاوره بگیرید تا بعدا مجبور به تغییر اساسی کد های خود نباشید و از افت جلوگیری کنید.
مطالب ارسالی خود را تا ایندکس شدن کاملا رصد نمایید
خیلی جالب است برخی از مدیران سایت یک سو استفاده بسیار نادرست را انجام می دهند و اگر دقت کنید مطلبی که ارسال می نمایید در سایت شاید حتی تا ۲ روز خزنده های گوگل به سایت مپ سایت مراجعه نکنند و به عبارتی مطلب شما هم شناسایی نمی شود برای گوگل، برخی از مدیران سایت به سایت رقبای خود مراجعه می کنند و به محظ تولید متحتوا سایت رقیب آن را در سایت کپی می کنند و فورا فتچ تو گوگل میزنند و مطلب حالا دیگر اختصاصی برای شما نمی باشد.
با این کار گوگل سایت شما را که صاحب محتوا هستید کپی مطلب می شناسد و در آینده می تواند زیان بزرگی به سایت شما وارد کند. باید کاملا هوشمندانه اقدام به مدیریت مطالب ارسال شده کنید چراکه همیشه در کمین افرادی هستید که کار استاندارد را انجام نمی دهند و یا به دنبال اهداف شوم و پایین آوردن سایت شما از نتایج می باشند.
در حال حاضر یکسری ربات ها نیز ساخته شده اند که به راحتی به سایت مراجعه کرده و کلیه مطالب را فورا برای سایت هدف خود ارسال می کند و اینگونه مطالب دسته اولی را تولید کرده اند!
لوکال سئو و ارتباط آن با سئو ۲۰۱۸
در سال های نه چندان دور به راحتی سئوکاران به گوگل مپ مراجعه می کردند و کسب و کار خود را در چندین جای نقشه ثبت می کردند و طولی نکشید که گوگل آن ها را کلا حذف و اگر خیلی خوش شانس بودند آدرس ها را حذف و یک آدرس را و نام برند را نمایش می شداد. در زمینه لوکال سئو می تواند مطلبی که در این زمینه برایتان آماده کرده ایم را مطالعه بفرمایید تا کاملا فاکتور های گفته شده و چک لیستی که برای شما عزیزان قرار داده ایم اطلاع پیدا کنید.
سئو ۲۰۱۸ و تکنیک های سئو چیزی است که همه را درگیر خود کرده است و هرکسی دیگر نمی تواند ادعا کند که در این زمینه می تواند فعالیت نماید. با انجام فاکتور های لوکال سئو در منطقه و شهری که هستید می توانید از رقبای خود که در نزدیکی شما نمی باشند و یا اگر هستند و در این زمینه عمل نکرده اند در نتایج بالا تر دیده بشید. و یا بتوانید وقتی که کلمه کلیدی مورد نظر را سرچ می کنید گوگل مپ خود را در نتایج گوگل مشاهد فرمایید.
این بحث آنقدر گسترده و لازم به رعایت نکته می شود که نمی توان در همین متن به شما عزیزان توضیح داد و ما قصد داشتیم تا مهم بودن آن را به شما عزیزان بگوییم و البته مزایای این کار به گرفتن بازدید بیشتر در منطقه و شهر خودتون می باشد و شاید شما یک کسب و کار خدماتی دارید و بازدید کننده ای از شهر دیگر برای شما سودی نداشته باشدد! پس وقتی که به سئو لوکال توجه داشته باشید می توانید موفق تر عمل کنید.
البته ناگفته نماند یکسری از افرادی که در این زمینه فعالیت دارند همیشه به دنبال راه های دور زدن می گردند به طور مثال اقدام به قرار دادن کامنت و ریویو در یک روز با سرعت بالا می کنند و… باید بگوییم اگر کامنتی هم قرار است بگذارید و یا نظری را ثبت نمایید ان را به مرور زمان انجام دهید و آنطور نباشد که با سرهت زیاد آن را انجام دهید! گوگل هوشمند است.
سئو لوکال یکی از مهم ترین عواملی است که سئوکار سایت شما باید حتما به آن توجه گند چراکه اگر به دنبال این می باشید که حداقل در شهر خود در کلمه کلیدی مدنظر بالا تر از سایت های دیگر قرار بگیرید حتما به این نکته توجه فرمایید. ما در رایانه کمک آماده ایم تا همه سوالات شما را پاسخ دهیم.