تماس با کارشناس

آموزش سرچ کنسول جدید گوگل

از مجموعه مطالب آموزشی

گوگل سرچ کنسول چیست؟ چرا باید از Search Console استفاده کنیم

سرچ کنسول گوگل یا google search console یا همان GSC یک راه ارتباطی گوگل با ویبمسترها می باشد. گوگل سرچ کنسول یک گزارش کامل از وضعیت سایت به  شما می دهد و اازه میدهد تغییراتی در سایت ایجاد کنید.

گوگل همچنان به مهاجرت کردن و استفاده از کنسول جستجوی جدید خودش ادامه می‌دهد. اما واقعیت این است که نسخه جدید همچنان نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای نسخه قدیمی باشد.

ما همچنان باید سایت هایمان را در هر دو ابزار آنالیز و مدیریت کنیم. گزارش های قدیمی می‌توانند با گزارش هایی که از ابزار جدید بدست می‌آورید، تکمیل شوند اما اگر کلا بیخیال نسخه قدیمی این ابزار شوید دیگر هیچ دسترسی به گزارش های قدیمی خودتان هم نخواهید داشت. بنابراین اینکه همزمان از دو ابزار استفاده کنید یک جور پرداخت هزینه کم دیگر بابت نگهداشتن اطلاعات قدیمی تان است.

اگر سئو کار هستید و هنوز از کنسول جستجوی جدید گوگل استفاده نمی‌کنید، به شدت توصیه می‌کنیم که سراغ استفاده از آن بروید چرا که اطلاعاتی به شما در خصوص کسب و کارتان می دهد که هیچ جای دیگری پیدا نمی کنید وبهترین ابزارهای سئو وردپرس می باشد. در این مقاله تصمیم داریم به  اموزش قسمت های مختلف گوگل سرچ کنسول بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

✴️✴️ رفع مشکلات کامپیوتری با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

 

آنچه در این مقاله می خوانیم:

آشنایی با سرچ کنسول گوگل

معرفی بخش‌های مختلف سرچ کنسول گوگل

قسمت Performance

قسمت Overview

قسمت URL Inspection

قسمت Sitemaps

قسمت Removals

قسمت Experience

بررسی بخش Enhancements

بررسی بخش Security & Manual Actions

قسمت Security issues

گزارش لینک ها ( بررسی بخش Links)

آموزش لینک ها در کنسول جستجوی گوگل

بررسی بخش Settings

گزارش عملکرد

گزارش Coverage

 قسمت URL Inspection

اقدامات دستی (یا manual actions)

 Search Console Insights چیست؟

✅پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با آموزش سرچ کنسول جدید گوگل

سخن پايانی

 

آشنایی با سرچ کنسول گوگل

سرچ کنسول گوگل یکی از مهم ترین ابزارهایی است  که می توان از آن برای بررسی و بهبود عملکرد وب سایت خود استفاده کنید. در گذشته نام این ابزار گوگل وبمستر تولز (Google Webmaster Tools) بوده است  بعد از ثبت سایت در کنسول گوگل لازم است که نحوه کار با گوگل سرچ کنسول را نیز به خوبی یاد بگیرید تا بتوان به شکل بهتری عملکرد وب سایت خود را بهینه کرده و توسعه ببخشید. صاحبان وب سایت ها با ثبت سایت در کنسول گوگل می توانند اطلاعات بسیار ارزشمندی را درباره عملکرد سایت خود به دست آورند. در نتیجه با بهره گیری از اطلاعاتی که توسط این ابزار کاربردی ارائه می شود، امکان تلاش برای بهبود شرایط سایت و بهینه سازی عملکرد آن برای تمامی وبمستران فراهم می شود. سایت گوگل سرچ کنسول یک سایت منظم و مرتب است و در مقایسه با وبمستر تولزفضای کاربری بهتری دارد.

در این سایت با کلیک روی هر یک از این دسته ها به عنوان ابزار سرچ کنسول گوگل می توانید گزارشات مربوط به همان ابزار را مشاهده نمایید. همچنین یک  قسمت راهنمایی برای بهبود مشکلات احتمالی هنگام استفاده از سایت وجود دارد.تمرکز اصلی ابزار گوگل سرچ کنسول بر روی صفحات سایت می‌باشد و اطلاعات مفید و مختلفی را درباره‌ی صفحات سایت گزارش می‌دهد. 

  • از مهم ترین مزیت های گوگل سرچ کنسول می توان موارد زیر را نام برد:
  • اطمینان از وجود سایت و وبلاگ شما در نتایج گوگل
  • مشاهده آنالیز سایتتان توسط گوگل
  • اطلاع از لینک‌های داخلی و خارجی سایت
  • مشاهده کلمات کلیدی رتبه‌بندی شده در نتایج موتور جستجو
  • برطرف کردن مشکلات مربوط به ایندکس سایت در گوگل
  • امکان بررسی نقشه سایت
  • بررسی و تنظیم نرخ خزش
  • نمایش صفحات محبوب در سایت شما
  • نمایش مقدار بازدیدها توسط تلفن همراه و رایانه
  • امکان درخواست برای ایندکس دوباره (re-indexing) محتوای جدید یا آپدیت شده و غیره.

برای استفاده از امکانات این ابزار لازم است ابتدا ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول را انجام دهیم  و پس از ورود به صورت رایگان بهره مند می شویم.

معرفی بخش‌های مختلف سرچ کنسول گوگل

برای آموزش google search console و نحوه کار با گوگل سرچ کنسول یادگیری قسمت های آن اهمیت دارد.

قسمت Performance

در ابزار سرچ کنسول گوگل با گزارش Performance می‌ توانیم اطلاعاتی در مورد جستجوهای انجام شده توسط کاربران، صفحات بازدید شده، کشورهای کاربران، دیوایس‌های مورد استفاده، نحوه نمایش سایت در نتایج گوگل و زمان نمایش سایت مشاهده کنیم.

برای این کار از سایدبار کناری بر روی Performance کلیک می کنیم.

سپس از بخشی که در تصویر زیر مشخص شده است تب Pages را انتخاب می کنیم.

دامنه تاریخ را بر روی زمان دلخواه قرار می دهیم

با انتخاب Total Click، Average CTR،  Average positions صفحات به ترتیب تعداد کلیک از بالا به پایین به شما نمایش داده می‌شوند.

 

با رفتن به تب QUERIES ، COUNTRIES، DEVICES، SEARCH APPEARAVCE ، DATE می‌ توانیم جزئیات بیشتری با توجه به متریک‌ های بالا را دریافت کنیم.

 

قسمت Overview

با رفتن به ساید بار و کلیک بر روی Overview تعداد صفحاتی که بطور صحیح در گوگل ایندکس شده اند و یا با مشکل مواجه هستند برا ما نشان داده می شود.

 

برای اطلاع از جزئیات بیشتر می‌ توانیم با اسکرول صفحه به سمت پایین از بخش Enhancements را مشاهده کنید.

 

 

قسمت URL Inspection

در گوگل کنسول در این بخش می‌ توانیم با وارد کردن URL مورد نظر و زدن Enter یک گزارش از نحوه مشاهده صفحه توسط ربات‌های گوگل دریافت کنیم. اگر مشکلی در ایندکس شدن صفحه وجود داشته باشد از طریق این صفحه قابل مشاهده است.

 

وضعیت ایندکس صفحات سایت

با رفتن به بخش Coverage  می‌ توانیم وضعیت صفحات مختلف سایت را مشاهده کنید. به هرصفحه یکی از چهار وضعیت زیر اختصاص داده می‌شود:

Error: این صفحه با خطا مواجه شده است و نمی‌تواند ایندکس شود.

Valid with warnings : صفحه ایندکس شده است اما مشکل دارد.

Valid: صفحه ایندکس شده است.

Excluded: این صفحه از ایندکس شدن محروم شده است.

با اسکرول به پایین در قسمت Details می‌توانید جزئیات مشکلات احتمالی را مشاهده کرده و با کلیک بر روی آنها صفحات مربوطه را شناسایی کنید.

 

قسمت Sitemaps

نقشه سایت یا site map یک راهنما برای خزیدن ربات گوگل برای شناسایی بهتر صفحات سایت است. این کار باعث می‌ شود تا صفحات مختلف سایت از چشم خزنده گوگل دور نمانند و به راحتی بررسی شوند.

سعی کنیم تاحد امکان نقشه سایت بدون خطا باشد چون  در صورت بالارفتن خطاها ممکن است ربات گوگل از آن صرف نظر کند.

 

قسمت Removals

این بخش یکی از قسمت‌ های پیشرفته در سرچ کنسول است. اگر به تازگی سرچ کنسول را راه اندازی کرده‌ایم شاید خیلی نیازی به این قسمت نداشته باشیم. اما برای شفاف شدن مطلب به طور مختصر آن را شرح می‌ دهیم.

با کلیک بر روی Removals صفحه زیر نشان داده می شود.

 

با رفتن به تب TEMPORARY REMOVALS کلیک بر روی NEW REQUEST با صفحه زیر مواجه خواهیم شد که شامل گزینه‌ های زیر است:

 

 

Temporarily remove URL:  این گزینه برای مخفی کردن URL مورد نظر برای مدت ۶ ماه است. در این مدت آدرس مورد نظر توسط گوگل ایندکس نخواهد شد.

Clear cached URL: با زدن این قسمت آدرس مورد نظر از نتایج گوگل حذف خواهد شد اما به محض بررسی مجدد سایت توسط خزنده های گوگل در نتایج قابل مشاهده خواهند بود.

 Remove this URL only: با انتخاب این قسمت تنها آدرس وارد شده از نتایج حذف خواهد شد.

Remove all URLs with this prefix : اگر تنظیمات را بر روی این بخش قرار دهید آدرس وارد شده به همراه تمامی زیر مجموعه های آن از نتایج گوگل حذف می‌ شوند. به عنوان مثال اگر ما قصد حذف صفحه iranhost.com/blog را داشته باشیم تمامی زیر مجموعه‌ های این آدرس نیز از نتایج گوگل حذف خواهند شد.

Outdated content: درخواست‌ های ارسالی از طریق این بخش قابل مشاهده است.

SafeSearch filtering : اگر فردی گزارشی برای مناسب بودن محتوای سایت ما برای بزرگسالان به گوگل ارسال کند و آن درخواست تایید شود در این بخش قابل مشاهده است.

 

بررسی بخش Experience

در بخش بعدی آموزش سرچ کنسول گوگل به سراغ بخش experience می رویم. این بخش از قسمت های زیر تشکیل شده است:

Page Experience : در بخش تجربه صفحه نیز بیشتر به تجربه ی کاربران از صفحه سایت گوگل پرداخته و تعداد صفحات با تجربه ی کاربری خوب و بد سایت را نشان می دهد.

Core Web Vitals : این بخش شامل گزارش سرعت لود شدن صفحات سایت ما در دسکتاپ و نسخه موبایل می پردازد. منبع این گزارشات سرویس google page speed است. اگر سایت ما به تازگی راه اندازی شده با این ابزار حتما آن را تست کنیم.

Mobile Usability:  در این بخش نیز صفحاتی که در نسخه ی موبایل با مشکل نشان داده می شوند را می توانیم ببینیم. با توجه به رشد صعودی کاربران موبایل، گوگل به نحوه نمایش سایت از طریق دیوایس‌های موبایلی توجه ویژه کرده است.

به منظور بهبود تجربه کاربران در گوشی های هوشمند از وب سایت ما، در کنسول جستجو جدید گوگل گزارش استفاده از تلفن همراه مانند عرض صفحه و قرار دادن عناصر موجود در آن تعبیه شده است.

توصیه می‌ کنیم در هر سایتی که داریم به گزارشات این بخش توجه کنیم. اهمیت دادن به این بخش تاثیر خوبی در بهبود رتبه های ما خواهد داشت و تجربه کاربران را هم از وب سایت ما بهتر خواهد کرد.

 

 

اگر صفحه یا صفحاتی از سایت ما بامشکل مواجه باشند جزئیات آن مانند تصویر زیر نمایش داده می‌ شود. در صورت رفع مشکل، گوگل پس از بررسی  مجدد سایت ارورهای این بخش را برطرف می‌ کند.

 

بررسی بخش Enhancements

این گزینه نیز ازچند قسمت تشکیل شده است:

قسمت Breadcrumbs

یکی از ویژگی‌ های سرچ کنسول جدید گوگل اضافه کردن بخش Breadcrumbs است. این قسمت به مسیر دسترسی کاربر به صفحه مورد نظر اشاره می کند. Breadcrumbs باعث کاهش بانس ریت و بهبود تجربه کاربری سایت می‌ شود به همین دلیل گوگل بسیار به آن علاقه‌ مند است و در برخی موارد آن را در نتایج نمایش می‌ دهد.

 

قسمت Products

این بخش مختص وب سایت‌ های فروشگاهی است و استراکچرهای محصول مانند تصاویر، قیمت، بررسی و … را نشان می‌ دهد. اگر یک وب سایت فروشگاهی راه اندازی کرده‌ایم حتما از Structured data در سایت خود استفاده کنیم.

 

قسمت Sitelinks searchbox

برای توضیح این قسمت از یک مثال استفاده می‌ کنیم. اگر نام یک برند معروف را در گوگل سرچ کرده باشید احتمالا با یک سرچ باکس در زیر دامنه مواجه شده‌ایم. این بخش Sitelinks searchbox نام دارد. در تصویر زیر این قسمت به وضوح قابل مشاهده است.

با استفاده از این قسمت می توانیم  به راحتی جستجوی سایت در گوگل برای مطالب مورد نیاز خودرا انجام دهیم.

 

 

بررسی بخش Security & Manual Actions

الگوریتم‌ های گوگل با گذشت زمان به حدی قدرتمند هستند که تقریبا هر عمل مشکوک را در وب سایت تشخیص می‌ دهند. اما با این حال ممکن است مواردی از نگاه ربات‌ های گوگل مخفی بماند. اگر سایتی توسط انسان بررسی و خطای آن تایید شود با درج در این بخش قادر به مشاهده آن خواهیم بود.

تصویر زیر یک نمونه از این خطا را نشان می‌ دهد:

 

نکته: اگر فکر می‌ کنید که اشتباهی در این باره رخ داده است و یا موفق به برطرف کردن مشکل شده‌اید می‌ توانید با کلیک بر روی REQUEST review درخواست بررسی مجدد به گوگل ارسال کنید.

 

قسمت Security issues

اگر سایت ما به لحاظ مسائل امنیتی مشکلاتی برای کاربران ایجاد کند، موارد آن در این بخش نمایش داده می‌ شود. برخی از این موارد عبارتند از:

  • Deceptive pages
  • Deceptive embedded resources
  • Malware
  • Malware type: Server configuration
  • Malware type: SQL injection
  • Malware type: Code injection
  • Malware type: error template
  • Malware type: Cross-site malware
  • Hacked type: Code injection
  • Hacked type: Content injection
  • Hacked type: URL injection
  • Uncommon downloads
  • Harmful downloads
  • Links to harmful downloads
  • Unclear mobile billing

 

گزارش لینک ها ( بررسی بخش Links)

با مراجعه به این بخش گزارشی درباره لینک‌ های داخلی و خارجی سایت دریافت خواهیم کرد.

آموزش لینک ها در کنسول جستجوی گوگل

External link : این دسته شامل سایت‌ هایی است که به صفحات و مطالب سایت ما لینک داده‌ اند. این قسمت را بررسی و اگر یک سایت از کیفیت پایینی برخوردار است حتما آن را به گوگل گزارش دهید تا اثربخشی آن لینک را برای وب سایت شما در نظر نگیرد. سایت‌ های مخرب و بی کیفیت می‌‌ توانند باعث ضربه‌ زدن به سایت ما شوند.

Internal links: این قسمت شامل لینک‌ های داخلی وب سایت ماست که ترتیب آن بر اساس تعداد لینک‌ هایی است که به هر صفحه داده شده است.

این بخش به دو زیر مجموعه لینک های داخلی و خارجی (بک لینک) تقسیم بندی می‌شود. با توجه به این گزارش می‌ توانیم لینک های سایت  را مدیریت کنیم.

 

 

بررسی بخش Settings

در این صفحه می توانیم دسترسی جدید ایجاد کنید و یا یک دسترسی را از سرچ کنسول سایت خود حذف کنیم. گزارش ریدایرکت صفحات سایت به گوگل نیز از طریق این قسمت قابل انجام است که با توجه به حجم بالای آموزش این موضوعات در مقالاتی مجزا به شرح آن‌ ها خواهیم پرداخت.

 

 

گزارش عملکرد

ابزار جدید گوگل اطلاعات ۱۶ ماه وب سایت ما اعم از impressions، position و… نشان می‌ دهد. کنسول جستجو را می‌توانیم به نوعی تنها ابزاری معرفی کنیم که اطلاعات دقیق در خصوص کلمات کلیدی و impressions  ارائه می‌کند. البته این موارد در نسخه قدیمی وبمستر تولز هم موجود بودند.

 

 

از گزارش عملکردی که کنسول جستجوی گوگل به ما می‌ دهد برای تجزیه و تحلیل سایتاستفاده کنید. اعداد در واقعیت و در خصوص آنالیز یکسان نیستند اما یک هدف مشترک را ارائه می‌ کنند. اگر اعداد و ارقامی که این ابزار به ما ارائه می‌کند به وضوح با چیزی که در واقعیت می بینیم متفاوت هستند، بهتر است تنظیمات آنالیز ابزار را یک بررسی کوچک بکنیم.

 

 

دو گزارش اول در این بخش هر دو با برچسب “Top linked pages” نمایش داده شده اند و گزارشی که در سمت چپ نمایش داده شده است نشان دهنده این است که کدام صفحات بیشترین لینک های ورودی را از دامین های دیگر داشته اند. گزارش سمت راست نشان دهنده صفحاتی است که بیشترین لینک های ورودی را از صفحات داخلی دارند. هر دو گزارش مورد نظر نشان دهنده صفحات با بیشترین مقدار لینک هستند.

بخش لینک ها متشکل از چند گزارش دیگر مربوط به لینک های خارجی نیز می‌شود.

گزارش “Top linking sites” : نشان دهنده این است که کدام سایت ها بیشتر به ما لینک داده اند.

گزارش “Top linking text” : متن لینک را که اغلب با آن به سایت ما لینک داده می‌ شود، نمایش می‌ دهد که احتمالا رایج ترین عبارات حول محور کسب و کار ما هستند. اگر روی این گزارش کلیک کنیم، خواهیم دید که فیلتری برای مرتب کردن بر اساس کلمات کلیدی مورد نظر در اختیار ما قرار می‌ گیرد.

 

گزارش Coverage

گزارش “ایندکس استاتوس” که در وبمستر تولز هم با نام دیگری حضور داشت، گزارش های مربوط به ایندکس شدن URL های وب سایت ما را نمایش می‌ دهد (که ربات های گوگل می‌ توانند و یا نمی‌ توانند، صفحات ما را ایندکس کنند و اگر نمی‌ توانند، چه مشکلی وجود دارد) اگر سایت ما ایندکس نشود، هیچ رتبه ای در گوگل نخواهیم گرفت.

گزارش Coverage شامل خطاهای رایج و مسدود کننده خزنده های گوگل است. البته گاهی ممکن است به عمند صفحاتی را مسدود کنیم اما این بخش در صورت بروز مشکل به خوبی به کمک ما می‌آید.

URL Inspection

با توجه به گزارش URL Inspection در خصوص URL های سایت اطلاعات بیشتری کسب کنیم. برای مثال اطلاعاتی در خصوص واکنش گرا بودن برای تلفن همراه و… را برای URL های ما نشان میدهد. زمانی که به یک صفحه مشکوک باشیم، می‌ توانیم از این گزارش برای بررسی آن استفاده کنیم.

 

 

اقدامات دستی (یا manual actions)

یکی از راه های عالی برای اینکه متوجه بشویم آیا گوگل جریمه  کرده است یا نه، بررسی گزارشات اقدامات دستی است. در این بخش گوگل گزارش هایی را در خصوص عملکردی هایی که داریم و منجر به جریمه شدن سایت تان می شوند، ارائه می‌کند. افزوده بر این راه حل های مناسبی را هم به ما پیشنهاد می‌ کند.

 

 

Search Console Insights چیست؟

اینسایت سرچ کنسول گوگل یکی از امکانات نسبتا جدیدتر گوگل است که در سال ۲۰۲۰ در نسخه بتا سرچ کنسول ارائه شد. Insights گوگل در خصوص محتواهای شما، اطلاعات دقیقی در اختیار ما قرار می دهد که از این اطلاعات می توانیم در جهت بهبود محتوا، استفاده کنیم

Insights گوگل سرچ کنسول، اطلاعات دقیقی از ضفحات محتوا محور در اختیار شما قرار می دهد. Search Console Insights اطلاعات خود را از سرچ کنسول و همچنین گوگل آنالیتیکس جمع‌آوری کرده و با تحلیل داده‌ های آن‌ ها، گزارش ارزشمندی به وبمستران و مدیران محتوا ارائه می دهد.

 

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با آموزش سرچ کنسول جدید گوگل

در این قسمت به تعدادی از سوالات کاربران در رابطه با آموزش سرچ کنسول جدید گوگل پاسخ خواهیم داد.اما قبل از اینکه برویم سراغ سوالاتتان باید بگویم که برای درست کردن حساب کاربری این مطلب را بخوانید.

 

 کارشناسان مجرب و متخصص رایانه کمک برای ارائه خدمات کامپیوتری خود از طریق تماس تلفنی و پاسخگویی آنلاین به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند

شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540  و از طریق موبایل با شماره 0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

بهترین ابزار برای افزایش رتبه سایت چیست؟

“بهترین ابزار برای بهبود سئوی سایت و افزایش رتبه وب سایت که رایگان هم هست همین گوگل سرچ کنسول است. برای مشاهده سرفصل ها و پیدا کردن تسلط کامل به این ابزار کاملا رایگان و مفید روی مقاله های ما کلیک کن.”

وب مستر تولز همان سرچ کنسول گوگل است؟

بله. نام قدیمی سرچ کنسول گوگل وب مستر تولز می باشد. این ابزار جدید امکانات بهتری را برای کاربران فراهم کرده است.

آمار و اطلاعات google search console هر چند وقت یکبار باید مورد بررسی قرار بگیرند؟

- اینکه کار به نقش شما در سایت و نیازتان به تحلیل های قرار گرفته در آن بستگی دارد. گوگل توصیه می کند که حداقل هر ماه به سرچ کنسول خود سر بزنید و داده های آن را بررسی نمایید. اما گاهی لازم است که این کار را به صورت هفتگی یا حتی روزانه انجام دهید.

 تفاوت گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس چیست؟

هر دوی آنها اطلاعاتی ارزشمند درباره سایت شما در اختیارتان قرار می دهند. شما این امکان را خواهید داشت که از طریق گوگل آنالیتیکس نیز به اطلاعات مشابه گوگل وبمستر خود دسترسی پیدا کنید. اما تفاوتی که میان این دو وجود دارد، نوع نگاه آنها به این داده ها می باشد. در google search console شما می توانید ببینید قبل از اینکه یک کاربر وارد سایت شما شده، چه فرآیندی اتفاق افتاده است. اما در google analytics به بررسی اتفاقاتی که بعد از ورود یک کاربر به سایت افتاده است، پرداخته می شود. تفاوت دیگر میان آنها این است که در سرچ کنسول گوگل می توانید بررسی کنید که موتورهای جستجو چگونه روی سایت شما تاثیر می گذارند. اما گوگل آنالیتیکس روی چگونگی تعامل کاربران با سایت شما متمرکز می شود.

 Sitelinks searchbox در سرچ کنسول گوگل چه کاربردی دارد؟

- برای جواب این سوال با یک مثال شرح می دهیم. اگر نام یک برند معروف را در گوگل سرچ کرده باشید احتمالا با یک سرچ باکس در زیر دامنه مواجه شده‌ اید. این بخش Sitelinks searchbox نام دارد.با استفاده از این قسمت کاربران می‌‌‌‌توانند به راحتی مطالب مورد نیاز خود را در سایت جستجو کنند.

 

سخن پاياني

اميدوارم مطلب اموزش رایگان گوگل سرچ کنسول برای شما كاربر گرامي مفيد بوده باشد. ابزار گوگل سرچ کنسول نیاز به آموزش های بیشتر دارد تا بتوانید به خوبی از امکانات آن استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم دیگر مقالات ما را در این زمینه مطالعه کنید  و از آموزش های رایگان ما بهره مند شوید.

برای اطلاع بیشتر از این ابزار قدرتمند گوگل و چگونگی استفاده از بخش های مختلف آن میتوانید با کارشناسان ما در مجموعه رایانه کمک تماس بگیرید و به صورت تلفنی به پاسخ سوالات خود درباره طراحی و سئو سایت برسید.برای تماس با رایانه کمک می توانید از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد