تماس با کارشناس

تاثیر هوش مصنوعی بر بازاریابی دیجیتال

از مجموعه مطالب آموزشی

دوستان نیو دانشی با مطلبی دیگر و اخباری جدید دوباره به سراغتان آمده ایم.

گروه نرم افزاری اخبار فناوری اطلاعات رایانه کمک امروز قصد دارد شما را با فناوری هوش مصنوعی که انجام هرکاری را ممکن کرده است ، آشنا کند.

ابتدا سوالاتی را برایتان مطرح می کنیم.

  • آیا اطلاعاتی در مورد هوش مصنوعی و کاربرد آن در صنعت دارید؟؟؟
  • آیا می دانید که هوش مصنوعی به چه معنایی است ؟؟؟
  • آیا از تاثیر هوش مصنوعی در زندگی امروزی بشر خبر دارید؟؟؟

برای دریافت پاسخ سوالات مطرح شده این پست را نیز تا آخرش دنبال کرده و با ما همراه باشید.

تاثیر هوش مصنوعی بر بازاریابی دیجیتال

در عصر حاضر هوش مصنوعی مبدل شده است  به یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین عناصر تجارت و در بسیاری از پلتفرم‌ها و نرم افزارها جای خود را محکم کرده و باز کرده است.

بازاریابی دیجیتال یکی از زمینه هایی است که با دخیل شدن هوش مصنوعی بسیاری از اشکالات و خستگی های آن رفع شده و باعث ایجاد تغییر و تحولاتی در زمینه کسب و کار دیجیتال شده است.

به عنوان مثال می توان اینترنت اشیا و خودروهای بدون سرنشین  که جزو فناوری های جدید و به روز بشر است و حتی بسیاری دیگر از فناوری ها و تکنولوژی هایی که به مرور زمان وارد زندگی افراد شده و جزئی از همه جوانب زندگی آنها می شوند.

اینترنت اشیا همان مجهز کردن تمامی اشیاء خانه و لوازم مورد نیاز بشر مثل یخچال و لباسشویی و غیره است که با استفاده از هوش مصنوعی مجهز به اینترنت شده و امکان اتصال به ان را پیدا می کنند.

ماشین های بدون سرنشین نیز با استفاده از هوش مصنوعی این قابلیت را به خودروها می دهد که همچون ربات رفتار کنند و بدون وجود سرنشین با کنترل هوش مصنوعی تنها با فشار دادن یک دکمه از محلی به محل دیگر جابجا شوند.

 

تاثیر هوش مصنوعی در روند بازار

درحال حاضر هوش مصنوعی در علم بازاریابی دیجیتال (حتی با توجه به اینکه تا حدودی امروزه نیز در بازاریابی دیجیتال دخیل است و در آن تاثی دارد ) هنوز به بلوغ کاملی دست پیدا نکرده است.

طبق گفته های  چارلز دیویس سازنده  شرکت المنت دیتا که جزو شرکت‌های فعال در زمینه  هوش مصنوعی است ، اثرها و کاربردهای این فناوری در حال حاضرنیز در زندگی روزانه انسان ها قابل لمس است.

پیشنهاد می کنیم مطلب " طراحی الگو با هوش مصنوعی " را نیز مطالعه کنید.

هوش مصنوعی غوغایی در بخش موتور‌های جست‌وجو، موتور‌های پیشنهاد دهی، چت‌بات‌ها، تشخیص صدا و سایر فناوری‌‌هایی که بطور متوسط روزانه قابل استفاده برای بازاریابان است و از آن بکار برده می شود به وجود آورده است.

شرکت‌های زیادی از صنعت های مختلف پژوهشی درباره‌ی کاربرد درهم امیختن هوش مصنوعی وفراگیری ماشین در بخش بازاریابی خود قسمتی را تخصیص به هوش مصنوعی داده اند.

آمازون و نت‌فلیکس  جزو ابتدایی ترین شرکت‌‌هایی هستند که در این زمینه پا به عرصه نهاده اند.  آن‌‌ها از این فناوری‌ برای مهیا کردن نظرات شخصی و بهینه شده برای خریدارانشان استفاده می‌کنند. البته لازم به ذکر است که نیاز‌های بازاریابی هر روز گسترده تر می شوند.

تصمیم گیری سریع تر و بهتر

در بازاریابی  تصمیم‌های سریع‌تر و بهتر و عاقلانه تر به معنای این است که تصمیمات خود را طوری بگیریم که ضمن صرف هزینه کمتر و طی زمان کمتر سرمایه ای بیشتر برایمان بازتاب دهد.

از نکات کلیدی بازاریابی آگاه بودن و هرلحظه گوش به زنگ بودن است در واقع شما با داشتن آگاهی از آینده و اتفاقات احتمالی می توانید تصمیم های درست تر و عاقلانه تری بگیرید که باعث پیشرفت و موفقیت شما می گردد و با افزایش سرمایه به همراه است.

بنابه گفته های کاتلان در چزخه  فروش و بازاریابی با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان به علایق و سلیقه‌ های افراد مختلف و مشتریان پی‌ برد.

تمامی این امکانات را هوش مصنوعی در اختیار ما قرار می دهد. برچسب های مهمی که تبدیل به یک برند شده اند و شرکت‌های تبلیغاتی از این اطلاعات برای هدف مند کردن پروژه های خود برای بالابردن میزان درآمد خود و تاثیرگذاری بیشتر برروی مخاطبان ومشتریان خود از این فناوری یعنی هوش مصنوعی استفاده می کنند.

این فناوری فرصت هایی را ایجاد می‌کند که بدون پایش کردن حجم عظیمی از اطلاعات غیرقابل ممکن است. گروه نرم افزاری اخبار فناوری اطلاعات نیو دانش امیدور است که نهایت استفاده را ازاین مطلب برده باشید و در بازاریابی دیجیتالی خود از آن استفاده کنید.

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد