تماس با کارشناس

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی موبایل و بهترین راهکار های آن

از مجموعه مطالب آموزشی

قطعا این موضوع ممکن است برای شما هم اتفاق بی افتد و شما به دنبال راه چاره برای حل مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ و یا هر برند دیگری باشید.

مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی قطعا می تواند عوامل بسیار زیادی داشته باشد که ما در این آموزش قصد داریم به برسی این موضع و در رابطه با راه های رفع مشکل آن صحبت کنیم. شاید بدانید یکی از اصلی ترین عاملی که باعث بروز این مشکل می شود مشکل سخت افزاری می باشد که خب اگر قطعا همینطور باشد شاید مجبور به تعویض گوشی شوید چراکه در برخی مواقع گوشی هزینه های بسیار زیادی را بردست شما می گذارد.

قطعا عوامل نرم افزاری نیز می تواند باعث بروز همچین مشکلی شود و آن را به سادگی حل و درست کرد که ما قصد بر این داریم اقدام به برسی و آموزش رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی های اندرویدی و همچنین آیفون بصورت ساده کنیم.

آنچه در این مقاله مطالعه میکنید:

دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی

راه کار های نرم افزاری حل خاموشی گوشی های سامسونگ

دلایل سخت افزاری خاموش شدن ناگهانی گوشی و روشن نشدن سامسونگ

جمع بندی

 

 

دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی

همانطور که گفته شد دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی که می تواند باعث بروز چنین مشکلی شود خراب شدن و معیوب شدن قطعه سخت افزاری موبایل می باشد که باید در اولین فرصت به مراکز تخصصی موبایل مراجعه کنید تا علت به وجود اومدن این خاموشی مشخص شود.

اما در برخی موارد مشکلات نرم افزاری می تواند دلیل به وجود اومدن این مشکل باشد که در چنین شرایطی نباید نگران بود زیرا با پاک کردن نرم افزار مشکوک و یا ریست کردن موبایل خود می توانید این مشکل را رفع نمایید.

ما در ادامه به نکته های مهم که می تواند در به وجود آمدن این مشکل باشد را برای شما بیان کرده ایم. گوشی های سامسونگ ، هوآوی ، نوکیا، از پرفروش ترین برند های حال حاضر می باشند که سیستم عامل آن اندروید می باشد.

1. سلامت باتری گوشی را چک کنید

سلامت باتری گوشی خود را حتما چک کنید،عدم کارکرد صحیح باتری بدون شک همچیم مشکلاتی را به وجود می آورد که در بیشتر موارد با تعویض باتری موبایل گوشی دیگر خاموش نمی شود.

البته در مرحله اول نباید به فکر خرید یک باتری جدید بی افتید چرا که دیده شده است بر اثر ضربه باتری کمی از جای خود تکان خورده است و اتصالات به درستی انجام نمی گیرد و با کمی تکان دادن و یا فشار اومدن به موبایل باعث خاموشی می شود.

شما عزیزان  می توانید در اولین مرحله باتری را خارج کنید و مجددا آن را جایگذاری کنید و ببینید در جای خود به درستی می ماند و یا با تکان دادن باتری در سرجای خود لغ نمی زند؟ باتری از حالت مهمول خود خارج نشده است و باد نکرده است؟ پس قطعا باتری گوشی می تواند بسیار مهم باشد در این مورد.

البته موارد گفته شده درست است بیشترین احتمالات باشد اما باید بدانید خراب شدن باتری نیز بسیار اتفاق می افتد و با باد کردن آن باید فورا به فکر تعویض و خرید یک باتری دیگر کنید. جالب است بدانید در تمام موبایل های اندرویدی قسمتی وجود دارد که می توانید با رفتن به آنجا از سالم بودن آن باخبر شوید و سپس تصمیم های دیگر بگیرید.

برای مشخص شدن سطح سالمی باتری موبایل اندرویدی خود کافی است تا به بخش شماره گیری بروید و این کد را *#*#۴۶۳۶#*#* شماره گیری کنید.

پس از شماره گیری صحیح کد بالا باید بر روی Battery Information کلیک نمایید با انتخاب این مورد یک لیست در رابطه با وضعیت باتری به شما نمایش داده می شود که باید حتما به Battery Health توجه نمایید که آیا نوشته ای که جلوی آن است Good می باشد؟ اگر غیر از Good بود بدانید علت خاموش شدن ناگهانی گوشی شما همین باتری می باشد و با تعویض آن دیگر این اتفاق نمی افتد.

 

2. داغ شدن بیش از حد گوشی

خاموش شدن ناگهانی گوشی نیز می تواند به دلیل داخل شدن بیش از حد موبایل باشد ما دیده ایم گاهی افراد اقدام به نصب بازی های سنگینی بر روی گوشی خود می ککند و این بازی ها باعث داغ شدن بیش از حد گوشی می شود و منجر به خاموشی می شود.

در این مورد وقتی هوش مصنوعی متوجه می شود که این داغی می تواند باعث صدمه رساندن به بورد و قطعات دیگر سخت افزاری شود ناگهنان اقدام به خاموش کردن گوشی می کند. پس از چند دقیقه مجدد اقدام به روشن کردن نمایید و مشاهده می کنید که هیچ مشکلی برای موبایل به وجود نیامده است. البته باید بدانید هنگامی که حتی با گوشی کاری را انجام نمی دهید هم امکان افتادن چنین اتفاقی وجود دارد.

 

3. با استفاده از Safe mode گوشی را روشن نمایید

حالت Safe mode در سیستم عامل اندروید نیز مانند دیگر سیستم عامل ها وجود دارد و این قابلیت در تمامی گوشی های اندرویدی قابل دسترسی می باشد و فقط نحوه رفتن به این حالت متفاوت است که البته در بیشتر گوشی ها کلید Power را برای مدتی باید نگه دارشت و پس از آن باید بر روی گذینه Power off چند ثانیه دست را نگه داشت تا به این حالت برود. باید بدانید در حالت سیف مود هیچ نرم افزاری و یا هیچ ویروسی نمی تواند باعث ایجاد مشکل شود چرا که این حالت تمامی فایل ها و ویروس ها را غیر فعالیت می کند. اگر شما پس از رفتن به حالت سیف مود مشاهده کردید گوشی به درستی کار می کند دیگر نباید نگران شوید چراکه گوشی شما به احتمال خیلی بالا درست می باشد و مشکلات نرم افزاری و همچنین ویروس در به وجود آمدن این مشکل دخیل می باشد.

 

4. نصب آنتی ویروس برو روی موبایل

حالا دیگر ما دقیقا متوجه شده ایم مشکل ما سخت افزاری نمی باشد و شاید ویروس باعث به وجود آمدن این مشکل باشد. ما برای برطرف کردن این نقص در موبایل باید یک آنتی ویروس نصب نماییم حال می توانیم آنتی ویروس نود ۳۲ و نسخه های دیگر که برای موبایل ساخته شده است را تست نماییم. لازم است بدانید در این مواقع حتما گوشی را ریست فکتوری و یا همان بازگشت به تنظیمات کارخانه کنید. در موبایل های اندرویدی پس از ویروسی شدن گوشی آنتی ویروس کمک آنچنانی نمی تواند کند و باید حتما آن را ریست فکتوری نمایید.

 

راه کار های نرم افزاری حل خاموشی گوشی های سامسونگ

در بخش‌ها قبل دلایلی که می تواند باعث خاموش شدن گوشی باشد را توضیح دادیم. در اینجا قصد داریم اختصاصاً علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ را بررسی کنیم. به طور کلی دو دلیل اصلی سخت افزاری و نرم افزاری می‌تواند علت خاموش شدن گوشی سامسونگ باشد.

دلایل نرم افزاری خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ

 

1. فضای ناکافی ذخیره سازی

گاهی اوقات پیش می‌آید چندین برنامه را روی گوشی باز کنید. همین امر باعث می‌شود رم گوشی پر شود و منجر به خاموش شدن گوشی شود. بنابراین، برای جلوگیری از بروز این مشکل برنامه های زیادی را در پس زمینه باز نکنید. یا در صورت باز بودن تعداد زیادی برنامه گزینه close all program را از منوی تسک برنامه ها بزنید.

 

2. مشکلات سیستم عامل اندروید

از دیگر علل خاموش شدن گوشی سامسونگ و روشن نشدن آن ، بروز مشکلات در سیستم عامل اندرویدی است. معمولاً سیستم عامل اندروید به دلیل اشکالات فنی در هسته اصلی سیستم عامل خاموش می‌شود. از یک طرف، سیستم عامل اندروید خیلی قدیمی نمی‌تواند به خوبی با برنامه‌های بروز همخوانی داشته باشد، از این رو باعث ایجاد تضاد بین تلفن و برنامه ها می شود. بنابراین، لازم است سیستم عامل خود را به روز نگه دارید.

 

3. تنظیمات اتوماتیک خاموشی

برخی از گوشی‌های اندورید ویژگی روشن- خاموش شدن خودکار دارند. در صورت فعال بودن این ویژگی، گوشی شما خود به خود خاموش می شود.

برای خاموش کردن این ویژگی به تنظیمات بروید و روی گزینه General management and Reset کلیک کنید. سپس نماد راه اندازی مجدد خودکار در زمان های تعیین شده را خاموش کنید .این قابلیت برای بهبود عملکرد سیستم عامل مورد استفاده قرار می گیرد اما شما میتوانید با انجام مراحل بالا آن را خاموش کنید.

 

4. وجود برنامه های ناسازگار

یکی دیگر از دلایل خاموشی گوشی های سامسونگ  وجود برنامه های ناسازگار و ویروسی است در صورتی که برنامه مخربی روی دستگاه خود نصب کرده‌اید، ممکن است به طور مداوم هشدار ها و پیام های مختلفی دریافت کنید و مدام گوشی شما ری استارت شود . در این شرایط بهتر است آن برنامه را حذف کنید و بررسی کنید که باز هم گوشیتان خاموش می‌شود یا نه.

 

دلایل سخت افزاری خاموش شدن ناگهانی گوشی و روشن نشدن سامسونگ

در ادامه به دلایل سخت افزاری خاموش شدن یهویی گوشی میپردازیم.

 

1. خراب بودن باتری

ا ز دلایل  خود به خود خاموش شدن گوشی سامسونگ می تواند خراب بودن باتری باشد. معمولاً عمر باتری حدود 2 تا 3 سال است. حتی اگر بعد از 3 سال باتری را تعویض نکنید، متوجه خواهید شد که باتری زودتر تخلیه می شود.

 

2. خراب شدن یا شکستن ال سی دی

گاهی اوقات شکستگی در تاچ ال سی دی باعث می‌شود صفحه گوشی تاریک شود؛ در صورتی که تلفن روشن میباشد ولی تاچ ال سی دی خراب است. برای مطمئن شدن  از این موضوع می‌توانید با یک گوشی دیگر با گوشی خود تماس بگیرید اگر گوشی زنگ خورد و اعلام نکرد که تلفن خاموش است مشکل تنها از تاچ ال سی دی شماست.

 

3. قطعی در اتصالات کانکتورها

اگر گوشی شما زمین خورده باشد ممکن است اتصالات کانکتورهای آن دچار مشکل شود. با این حال برای تشخیص قطعی بهتر است به تعمیرکار مراجعه کنید تا به درستی این مورد تشخیص داده شود.

 

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی شیائومی

علت خاموش شدن یهویی گوشی های شیائومی هم مانند گوشی سامسونگ می تواند سخت افزاری و نرم افزاری باشد. که در اینجا هر یک را  به صورت موردی بررسی می‌کنیم.

🟣 در صورتی که گزینه خاموشی خودکار به صورت ناخواسته روشن شده باشد، دستگاه شما خاموش خواهد شد. برای غیر فعال کردن این گزینه به تنظیمات(Settings) و سپس باتری و عملکرد (Battery & Performance) بروید و (Schedule Power on/off) را غیر فعال کنید.

🟣 بازی هایی که با سخت افزار گوشی شیائومی شما، هماهنگی نداشته باشند، می توانند فشار زیادی را به گوشی وارد کنند. و منجر به خود به خود خاموش شدن گوشی شما شود. این بازی ها رو از روی گوشی حذف کنید.

🟣 در بیشتر اوقات آپدیت سیستم عامل و یا بازنشانی آن به حالت تنظیمات کارخانه مشکل خاموش شدن گوشی شیائومی را برطرف می‌سازد.

🟣  از دیگر دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی شیائومی بر اثر پر شدن حافظه گوشی و انباشت اطلاعات است. در نتیجه گوشی هنگ می‌کند. و واکنش خاموش شدن ناگهانی گوشی را در پی دارد.

🟣 نصب برنامه‌های نامعتبر از فروشگاه‌ها غیر رسمی نیز می‌تواند  علت خاموش شدن گوشی شیائومی و دیگر گوشی های اندرویدی باشد.

🟣 اختلال در اتصال مین برد گوشی از دیگر دلیل خاموش شدن گوشی شیائومی است. که در این صورت سریعاً گوشی خود را به مراکز معتبر تعمیر گوشی نشان دهید. در صورتی که در تشخیص این مشکل به کمک احتیاج داشتید با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

 

جمع بندی

در صورتی که راه‌حل‌های فوق نتوانستند در رفع مشکل به شما کمک کنند. بهتر است به دنبال تعمیر سخت افزاری دستگاه باشید. خرابی باتری، سوختن ال سی دی، اختلالات مربوط به برد دستگاه یا خرابی سوکت شارژر، مهم ترین عوامل سخت افزاری هستند که می توانند موجب خاموش شدن گوشی شوند.

بهتر است برای عیب یابی و تعمیر یا تعویض قطعات گوشی خود از تکنسین های مجرب تعمیر موبایل  کمک بگیرید. تیم کارشناسان فنی رایانه کمک ، آماده ارائه خدمات حضوری در زمینه مشکلات نرم افزاری، سخت افزاری، شبکه و پشتیبانی هستند.

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد