تماس با کارشناس

آموزش ورود به ریکاوری مد در گوشی های اندرویدی

از مجموعه مطالب آموزشی

ریکاوری مد در اندروید (Recovery mode) که به آن بازیابی منوی اندروید نیز می گویند، قابلیتی است که گوشی های هوشمند اندرویدی در اختیار کاربران قرار می دهند.

قطعا کاربرانی که با تلفن های هوشمند و محیط های اندروید سر و کار دارند بارها نام ریکاوری مد را شنیده اند.این محیط همان جایی است که شما می توانید توسط آن به بکاپ گیری، برگرداندن گوشی به تنظیمات اولیه ی کارخانه، پاکسازی حافظه ی موقت گوشی و دیگر فعالیت ها که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد بپردازید.

حتما برای شما در خصوص نحوه ی ورود به محیط ریکاوری در گوشی های اندرویدی و خروج از آن، کاربردهای مختلف ریکاوری مد در اندروید و امکانات آن سوالاتی پیش آمده است، اگر می خواهید با این محیط و نحوه ی فعال کردن آن در برندهای مختلف گوشی همراه، آشنا شوید تا پایان این مقاله همراه رایانه کمک باشید باشید.

فهرست

ریکاوری مد چیست؟

ورود به ریکاوری مد در گوشی سامسونگ (samsung)

ورود به ریکاوری مد در گوشی های ال جی (LG)

ورود به ریکاوری مد در گوشی های هواوی

ورود به ریکاوری مد در گوشی های نوکیا

ورود به ریکاوری مد در گوشی های اچ تی سی

ورود به ریکاوری مد در گوشی های موتورولا

 ورود به ریکاوری مد در گوشی های سونی

علت وارد نشدن گوشی اندروید به محیط ریکاوری

خروج از حالت ریکاوری مد در اندروید

ورود به ریکاوری مد اندروید به کمک نرم افزار

ریکاوری مود سامسونگ a12

کلام آخر

ریکاوری مد چیست؟

همان طور که پیش تر اشاره شد ریکاوری مود محیطی از اندروید است که امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهد و تا حد زیادی می تواند شما را در بهبود کارکرد گوشی همراهتان یاری کند.

اما روش دسترسی به این بخش در برندهای مختلف گوشی های همراه متفاوت خواهد بود البته جدا از این می توانید در بسیاری از موارد با دانلود و نصب اپلیکیشن های ریکاوری مد در گوشی های خود وارد این محیط شوید.

 

1. ورود به ریکاوری مد در گوشی سامسونگ (samsung)

وارد شدن به محیط ریکاوری مود در گوشی های گلکسی و برند سامسونگ بسیار ساده می باشد به طوری که شما با فشردن همزمان دکمه های  Home ، پاور (Power) و افزودن صدا (Volum Up) می توانید وارد این بخش شده و تنظیمات مورد نظر خود را انجام دهید.

 

2. ورود به ریکاوری مد در گوشی های ال جی (LG)

اگر گوشی همراه شما از برند پرطرفدار ال جی است برای ورود به این بخش کافی است در ابتدا تلفن خود را خاموش کرده و بعد از آن دکمه های (روشن، خاموش) و (تنظیم صدا) را به صورت همزمان نگه دارید تا لوگوی ال جی برای شما ظاهر شود بعد از دیدن لوگو می توانید از نگه داری دکمه های نامبرده دست نگه داشته و دوباره آن ها را بفشارید، حالا شما به محیطی وارد شده اید که به آن ریکاوری مد اندروید می گویند.

3. ورود به ریکاوری مد در گوشی های هواوی

همان طور که می دانید گوشی های هوشمند برند هواوی از جمله برندهای مطرح و البته پرطرفدار می باشند، این برند نیز برای کاربران خود امکان ورود به بخش recovery mode  را با فشردن همزمان دکمه ی (خاموش، روشن) و تنظیم صدا فراهم کرده است تنها کافی است این دکمه ها را نگه داشته و بعد از مدتی صدا را بر روی حالت افزایش (Volum Up) قرار دهید، حال از فشردن کلید روشن یا خاموش دست کشیده و با استفاده از دکمه ی افزایش صدا وارد محیط ریکاوری مد شوید.

 

4. ورود به ریکاوری مد در گوشی های نوکیا

نحوه ی فعال سازی ریکاوری مد در برندهای نوکیا همانند دیگر برندهای عنوان شده در بالا می باشد با این تفاوت که شما باید بعد از نگه داشتن دکمه ها بلافاصله گوشی خود را به کابل یو اس بی (USB) متصل کنید.

 

5. ورود به ریکاوری مد در گوشی های اچ تی سی

اگر تلفن همراه شما از برند HTC می باشد برای ورود به محیط ریکاوری باید ابتدا در قسمت تنظیمات گوشی به دنبال گزینه ی fast boot  باشید، بعد از پیدا کردن این گزینه آن را غیر فعال کرده و تلفن خود را خاموش کنید، حالا دکمه ی پاور گوشی را به همراه تنظیم صدا نگه دارید، در صفحه ی باز شده به دنبال گزینه ی recovery   بوده و آن را انتخاب کنید.

 

6. ورود به ریکاوری مد در گوشی های موتورولا

برای وارد شدن به ریکاوری مود در گوشی های برند موتورولا باید ابتدا گوشی خود را خاموش کرده و بعد از آن با فشردن کلیدهای پاور و کاهش صدا وارد صفحه ای خواهید شد که گزینه های مختلفی پیش روی شما قرار دارد و می توانید توسط دکمه ی افزایش یا کاهش صدا بین گزینه ها حرکت کنید.

 

7. ورود به ریکاوری مد در گوشی های سونی

در صورتی که می خواهید با گوشی هوشمند از برند سونی وارد محیط بازیابی اندروید شوید در ابتدا باید تلفن خود را خاموش و روشن کنید، در مرحله ی بعد با جست و جو در بخش notification led  کلید تنظیم صدا را برای دفعات متعدد فشار دهید.

 

علت وارد نشدن گوشی اندروید به محیط ریکاوری

در صورتی که طبق مطالب گفته شده در بالا عمل کردید و نتوانستید وارد محیط ریکاوری گوشی همراه خود شوید باید چند علت را بررسی کنید:

  • در حالت اول بهتر است گوشی خود را دوباره راه اندازی کرده و بار دیگر برای ورود به محیط ریکاوری تلاش کنید.
  • ممکن است به دلیل کم بودن شارژ (باتری) گوشی خود نتوانید به این محیط وارد شوید پس بهتر است گوشی خود را به صورت کامل شارژ کنید.
  • حتما دقت داشته باشید که با توجه به برند گوشی همراه خود از کلیدهای ترکیبی عنوان شده در بالا استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید ممکن است عدم ورود به محیط ریکاوری به دلیل کار نکردن درست یکی از دکمه های ترکیبی باشد.

 

خروج از حالت ریکاوری مد در اندروید

بعد از ورود به این بخش و انجام فعالیت های مورد نظر برای خروج از این محیط تنها کافی است در صفحه ی باز شده بر روی اولین گزینه با نام (reboot system now) کلیک کنید در این صورت گوشی شما بعد از ری استارت شدن از ریکاوری خارج خواهد شد.

 

 

ورود به ریکاوری مد اندروید به کمک نرم افزار

همان طور که پیش تر اشاره کردیم برای ورود به محیط بازیابی روش های مختلفی وجود دارد، یکی دیگر از روش های ورود به این بخش که افراد زیادی از آن استفاده می کنند استفاده از نرم افزارهای مربوط به ریکاوری اندروید می باشد. برخی از این نرم افزارها عبارت اند از:

🔵 اپلیکیشن Android One Click V2

🔵 اپلیکیشن quick boot

🔵 اپلیکیشن Reboot Manager

 

ریکاوری مود سامسونگ a12

در اینجا نحوه اندروید ریکاوری سامسونگ تعدادی از مدل‌های محبوب مانند گلکسی سری A  و M را  خواهیم گفت.

a21s ، a31، a32، M32، A51، M51، M52، a71، a50

🟢 ابتدا در حالت روشن گوشی دو دکمه ولوم پایین و پاور را نگه دارید تا گوشی خاموش شود.

🟢 سپس بلافاصله پس از خاموش شدن صفحه دو دکمه پاور و ولوم بالا را نگه دارید.

🟢 زمانی که منوی ریکاوری باز شد دکمه‌ها را رها کنید.

🟢 در این مرحله از طریق دکمه ولوم پایین به پایین بیایید تا به گزینه Wipe data/factory reset برسید.

🟢 با فشردن دکمه پاور این گزینه را انتخاب کنید.

🟢 در صفحه جدید با دکمه ولوم پایین به روی Factory data reset بیایید و با دکمه پاور این گزینه را انتخاب کنید.

🟢 به همین راحتی اکنون گوشی شما ریست فکتوری می‌شود؛

🟢 در آخر هم مجدد دکمه پاور را بزنید تا گوشی ری‌استارت شده و روشن شود.

 

کاربردهای اندروید ریکاوری سامسونگ

هر دستگاه اندرویدی یک حالت بازیابی دارد که جدا از سیستم عامل است. این حالت بازیابی یا ریکاوری در گوشی‌ها با سیستم عامل اندروید کاربردهایی مثل ریست فکتوری و راه اندازی مجدد و وایپ کش پارتیشن و ... را ارائه می‌دهد. که در اینجا هر کدام را  بررسی خواهیم کرد.

اکنون سیستم را راه اندازی مجدد کنید: با این کار گوشی شما مجددا راه اندازی می شود و سیستم عامل معمولی بارگیری می شود. وقتی در حالت بازیابی تمام شد، این را انتخاب خواهید کرد، اما ارزش آن را دارد که قبل از بازنشانی به تنظیمات کارخانه، یک بار امتحان کنید تا تأیید شود که مشکل شما همچنان وجود دارد.

پاک کردن پارتیشن کش ( Wipe cache partitionفایل‌های موقت سیستم در اینجا ذخیره می‌شوند، اما گزینه‌ای برای پاک کردن داده‌ها در هر دستگاه اندرویدی پیدا نمی‌کنید. گوگل با معرفی به‌روزرسانی‌های یکپارچه، نحوه کار با اندروید را تغییر داد. همه تولیدکنندگان اندروید از به‌روزرسانی‌های یکپارچه پشتیبانی نمی‌کنند، به‌ویژه گوشی‌های سامسونگ، بنابراین، برای مثال، همچنان این گزینه را در گلکسی S21 خواهید دید. اگر گزینه موجود است، آن را امتحان کنید. اکنون پس از اتمام سیستم، Reboot system را انتخاب کنید تا متوجه شوید که آیا مشکل شما حل شده است یا خیر.

ریست فکتوری ( factory resetمی‌توانید از حالت بازیابی برای بازنشانی کارخانه‌ای گوشی اندروید خود استفاده کنید، که تمام برنامه‌ها، داده‌ها و فایل‌ها از جمله پیام‌های متنی و عکس‌ها را پاک می‌کند. فقط حواستان باشد که هر چیزی را که از آن نسخه پشتیبان تهیه نکرده اید را از دست خواهید داد. اگر از این روش برای پاک کردن گوشی خود استفاده می‌کنید، باید در حین راه اندازی با حساب Google خود وارد شوید. اگر نمی‌توانید با حساب Google که قبلاً در تلفن استفاده می‌شد وارد شوید، اصلاً نمی‌توانید از تلفن استفاده کنید.  در صورتی که قصد ریست فکتوری گوشی خود را دارید پیشنهاد میکنم مقاله "آموزش ریست فکتوری گوشی اندرویدی" مطالعه کنید.

 

کلام آخر

همان طور که در این مقاله عنوان شد روش های مختلفی برای ورود به محیط ریکاوری در گوشی های هوشمند وجود دارد شما می توانید با استفاده از کلیدهای ترکیبی با توجه به مدل و برند گوشی همراه خود و یا استفاده از نرم افزارهای مختلف وارد این محیط شوید.

در صورتی که با مشکل ورود به حالت ریکاوری گوشی خود شدید می توانید با تماس با کارشناسان رایانه کمک از مشاوره تلفنی حرفه ای کارشناسان این مجموعه بهرمند شوید.

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد