تماس با کارشناس

آموزش نحوه ی مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی همراه اول ، ایرانسل و رایتل

از مجموعه مطالب آموزشی

چگونه اس ام اس های تبلیغاتی همراه اول را لغو کنیم؟

حذف پیامک تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول یکی از مواردی است که کاربران اپراتورهای ایرانسل همراه اول  و رایتل از کارشناسان ما می پرسند. یقینا برای شما هم پیش آمده است که در طول شبانه روز پیام های تبلیغاتی مختلفی با موضوعات مختلف از جمله ورزشی، فرهنگی و… دریافت کرده اید. اما این پیامک ها قبل از اینکه نوید بخش و راهگشا باشند صرفا آزار دهنده هستند.تعداد دریافت این پیامک ها در طول یک ماه ممکن است از حد معقول گذر کند.

فرقی نمی کند که شما از خدمات کدام اپراتور کشور استفاده می کنید. به هر حال طعمه ی این روش تبلیغاتی آزار دهنده می شوید. و اینجاست که مسدود کردن پیامک های تبلیغاتی ضروری می شود.

اما نگران نباشید ما در این قسمت از مقالات رایانه کمک آموزش نحوه ی مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی همراه اول ، ایرانسل و رایتل را برای شما قرار داد ایم به این امید که بتوانید از آن استفاده نموده و تمام پیام های تبلیغاتی تلفن خود را مسدود کنید.

✴️✴️ رفع مشکلات کامپیوتری با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540📱 از طریق موبایل 0217129

آنچه در این مقاله می خوانیم:

چگونه پیامک های تبلیغاتی را قطع کنیم (همراه اول، ایرانسل و رایتل)

ارزش افزوده یا خدمات مبتنی بر محتوا 

✅آموزش مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی همراه اول

✅نحوه ی مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل

 روش های مسدود کردن پیامک های تبلیغاتی  پیامک های تبلیغاتی رایتل

✅یک کد برای همه ی اپراتور ها

✅هر پیامی تبلیغاتی نیست

✅پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با مسدودسازی پیامک های تبلیغاتی

✅سخن پایانی

 

چگونه پیامک های تبلیغاتی را قطع کنیم (همراه اول، ایرانسل و رایتل)

همه ما قطعا تجربه دریافت یک سری پیام های تبلیغاتی را از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل یا رایتل داشته ایم. گاهی زمانی که این پیامک ها را دریافت می کنیم موقعیت مناسبی نیست و این می تواند ازار دهنده باشد. برای همین با توجه به درخواست کاربران تصمیم گرفتیم روش های غیر فعال سازی پیامک های تبلیغاتی را در این مقاله آموزش دهیم.

به طور کلی پیامک های تبلیغاتی اپراتورها به سه نوع پیامک تقسیم می شوند:

1. پیامک های تبلیغاتی

2. پیامک های خدماتی

3. پیامک های ارزش افزوده

پیامک های تبلیغاتی : این دسته از پیامک‌ ها هدفی جز تبلیغات و خدمت‌ رسانی ندارند. هیچ هزینه‌ ای هم از شما کم نمی‌ کنند. مثلاً پیامک‌ های حاوی کد تخفیف یا حراج‌ های فصلی جز اس ام اس‌های تبلیغاتی هستند.

2. پیامک های خدماتی : دسته دوم پیامک‌ های خدماتی هستند. این دسته، همان پیامک‌ هایی هستند که از بانک یا یک آژانس هواپیمایی دریافت می‌کنید. این پیامک‌ ها برای اطلاع‌رسانی و ارائه خدماتی هستند. شما نمی‌توانید به هیچ‌ وجه آنها را لغو کنید. اما معمولاً شامل تخفیف، پیشنهاد و … هم نمی‌ شوند.

3. پیامک های ارزش افزوده یا VAS : این پیامک‌ ها، در ازای ارائه محتوا به شما، هزینه کم می‌ کنند. به زبان ساده ‎‌تر همه هزینه‌ ها با شماست و در صورتی که مایل باشید تا به طور مرتب محتوای ارائه شده، برای شما ارسال شود؛ پول هر پیامک روی قبض تلفن همراهتان اضافه می‌ شود و یا از شارژ موبایل تان کم می‌ شود. (به پیامک‌های VAS، خدمات مبتنی بر محتوا هم می‌گویند).

در ادامه به روش های مسدود کردن پیامک های تبلیغاتی هر کدام از اپراتورها می پردازیم.

ارزش افزوده یا خدمات مبتنی بر محتوا 

امروزه مازاد بر ارسال پیام های تبلیغاتی روش دیگری نیز برای کسب درآمد از پیامک های تبلیغاتی وجود دارد که ارزش افزوده یا خدمات  مبتنی بر محتوا نام دارد.در این شیوه احیانا با پیام های تبلیغاتی شما عضو یک باشگاه پیامکی میشود که در زمان های مشخصی برای شما محتوا ارسال میکنند و به ازای هر بار ارسال یک پیامک های غالبا نامعقولی را از شما میگیرند. این هزینه ها از اعتبار شما کم می شود.در نظر داشته باشید که برای عضویت در این باشگاه ها شما احیانا عدد یا عبارتی را در جواب پیام تبلیغاتی اول فرستاده اید و این امر سبب عضویت شما در یک سیستم ارزش افزوده یا خدمات  مبتنی بر محتوا شده است.

اما نگران نباشید ما تمام روش هایی را که منجر به حذف پیامک های ارزش افزوده یا VAS می شود را برای شما جمع آوری کرده ایم.

تنظیمات جدید برنامه شاد رو دیدی؟ چه امکانات جالب داره؟ تنظیمات برنامه شاد

آموزش مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی همراه اول

مشترکین همراه اول می توانند از راهکار های مختلفی نسبت به مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی اقدام کنند که در زیر به شرح تمام آنها می پردازیم.برای توضیحات بیشتردرباره همراه اول اعم از کد استعلام اینترنت همراه اول،کد خرید بسته اینترنت همراه اول و... داخل مقاله براتون قرار دادیم حتما مطالعه کنید.

 

  1. ارسال عدد ۱ به سامانه ی  ۸۹۹۹
  2. تماس گرفتن با مرکز اطلاع رسانی ۹۹۹۰
  3. یا شماره گیری کد  *۸۹۹۹#
  4. شماره گیری کد دستوری *۸۰۰#

با این روش ها راحت می توانید حذف پیامک تبلیغاتی همراه اول را انجام دهید. و تمام پیامک های تبلیغاتی همراه اول را مسدود کنید.البته باید در نظر داشته باشید که یک سری پیامک ها هستند که هرگز قابلیت مسدود سازی ندارند و همچنان برای مشترکین ارسال می شوند. اغلب این پیامک ها پیامک های جنبه ی اطلاع رسانی دارند از جمله اطلاع رسانی سرویس های پایه،اطلاع رسانی اپراتور و باند پهن و… را می توان نام برد که برای مشترکین ارسال می شوند تا آنها را به موقع از خدمات و تغییرات آگاه سازند. 

البته در نظر داشته باشید چنانچه خود شماره تان در سرویس یا وبسایتی (جهت دریافت کد تایید عضویت و…) وارد  نمایید ،شما همچنان قادر به دریافت پیامک خواهید بود این مورد جزو موارد تبلیغاتی به حساب نمی آید.

 

 

نحوه ی مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل

 لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل چگونه است؟ ایرانسل نیز جزو اپراتورهای پر ترافیک کشور است و لذا بخش عظیمی از مشترکان آن پیام های تبلیغاتی دریافت می کنندو ممکن است نه تنها نحوه مسدود سازی پیامک هارا ندانند بلکه حتی روش های شارژ کردن سیم کارت ایرانسل  را هم ندانند که قبلا برایتان گفتیم.اما ایرانسل نیز برای سهولت کاری مشترکین خود راهکار هایی را ایجاد نموده تا مشترکینی که تمایل به دریافت چنین پیامک هایی ندارند از این روش استفاده نمایند و نسبت به مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی اقدام کنند.

  1. اگر از سیم کارت ایرانسل استفاده می کنید با شماره ی  ۷۰۰ تماس بگیرید و از طریق گزینه هایی که تلفن گویا اعلام میکند درخواست مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی را ثبت نمایید.
  2. اگر سیم کارت شما ایرانسل نیست اما یک سیم کارت ایرانسل دارید و می خواهید برای مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی اقدام کنید می بایست با شماره ی ۰۹۳۷۰۰۰۰۰۰ تماس بگیرید و در خواست خود را ثبت نمایید.. در نظر داشته باشید که این شماره برای تماس از طریق سیم کارت های غیر ایرانسلی می باشد.
  3. مازاد بر روش های فوق راهکار ساده تری نیز وجود دارد و آن ارسال عدد ۲ به سامانه ی ۵۰۰۵ می باشد. از این طریق تمام پیامک های تبلیغاتی شما مسدود می شود.اگر هم زمانی تمایل داشتید تا دوباره پیام های تبلیغاتی را دوباره دریافت کنید. عدد ۱ را به همین شماره ارسال کنید تا دوباره پیام های تبلیغاتی برای شما ارسال شوند.
  4. شماره گیری کد دستوری *۸۰۰#

ایرانسل مازاد بر پیام های تبلیغاتی که به کاربران ارسال می شود خود نیزخدماتی مبنتی بر محتوا یا ارزش افزوده دارد که از جمله ی آنها می توان به طرح های ۸۲۸۲ ویا ۸۶۸۶ اشاره کرد.

در زیر به شیوه های غیرفعال سازی این طرح ها می پردازیم.

 

 

مسدود سازی پیام های سامانه ۸۶۸۶ ایرانسل

این طرح عموما برای آهنگ پیشواز استفاده می شود. و کاربران زیادی از آن استفاده میکنند. اما گاها پیش می آید که می خواهید از این طرح انصراف دهید. برا این کار کافی است عبارت laghv یا laghvpishvaz به شماره این طرح یعنی ۸۶۸۶ ارسال کنید تا تمام پیام های این طرح برای شما غیر فعال شود.

مسدود سازی پیام های سامانه ۸۲۸۲ ایرانسل

روش مسدود سازی پیام های این سامانه از ایرانسل کمی متفاوت از مابقی طرح های دیگر می باشد. برای مسدود سازی پیام های سامانه ۸۲۸۲ ایرانسل و لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل از طریق ارسال اسمس کافیست یک پیامک به  ۱۳۱ بفرستید تا رمز ورود به ویترین ایرانسل را به شما بدهد. بعد از دریافت رمز به کمک رایانه یا موبایل خود به سایت ایرانسیل به نشانی www.irancell.ir بروید و در گوشه ی بالایی سایت گزینه ی ورود به سیستم را انتخاب کنید تا بتوانید وارد ویترین ایرانسل شوید.در نظر داشته باشید که باید در قسمت شناسه شماره تلفن خود را وارد کنید.سپس رمز عبور را که از طریق پیامک دریافت کرده اید بزنید تا وارد سامانه بشوید. بعد از ورود به سامانه به سرویس مبتنی بر پیام کوتاه بروید و در بخش شارژ خودکار بسته های من همه طرح های فعال خود را مشاهده و آنهایی را نمی خواهید غیر فعال کنید.

 

 روش های مسدود کردن پیامک های تبلیغاتی  پیامک های تبلیغاتی رایتل

برای آموزش نحوه لغو پیام های تبلیغاتی رایتل، مشترکین اپراتور رایتل به راحتی می توانند با شماره گیری کد دستوری *۸۰۰# نسبت به غیر فعال کردن پیام های تبلیغاتی اقدام کنند. ناگفته نماند این اپراتور نیز مانند مابقی اپراتور ها پیام های اطلاع رسانی ارسال می کند و این پیام ها با کد فوق مسدود نمی شوند.

قطع پیامک تبلیغاتی از طریق برنامه رایتل من

برای قطع پیامک تبلیغاتی از طریق برنامه رایتل من در اولین مرحله وارد برنامه رایتل من فعال روی گوشی تلفن همراه خود شوید.سپس در صفحه اصلی این برنامه علامت سه خط قرار گرفته در سمت راست صفحه را لمس نمایید.

برای لغو پیامک تبلیغاتی رایتل در میان منوهایی که به شما نمایش داده می شود، منویی تحت عنوان مدیریت خدمات پیامکی انبوه اندروید و ارزش افزوده قابل مشاهده است که باید این منو را انتخاب نمایید.

در این مرحله صفحه جدیدی به شما نمایش داده می شود که شامل سه زیرمنو اصلی است:

  • راهنما و تعاریف
  • مدیریت خدمات پیامکی انبوه
  • مدیریت خدمات ارزش افزوده

نحوه لغو پیامک تبلیغاتی رایتل  به این صورت است که باید زیرمنو مدیریت خدمات پیامکی انبوه را انتخاب نمایید.

حال شما در این مرحله می توانید تعیین کنید که چه نوع از پیامک های تبلیغاتی حذف شود. به طور کلی شما با دو نوع مختلف مواجه می شوید که عبارت است از:

تبلیغاتی سایر: به آن دسته از تبلیغاتی اشاره دارد که محتوا با هدف تبلیغ یک کالا یا خدمت برای افراد ارسال می شود.

تبلیغی اپراتور: منظور آن دسته از پیامک های تبلیغاتی است که به منطور اطلاع رسانی سرویس ها و خدمات مربوط به اپراتور رایتل برای فرد ارسال می شود.

لغو پیام تبلیغاتی رایتل از طریق سامانه

در روش بعدی  که می توانید از آن برای لغو پیام های تبلیغاتی رایتل استفاده کنید، استفاده از سامانه خدمات پیامکی ارزش افزوده است. کافیست مراحل زیر را انجام دهید.

وارد صفحه ای از وب سایت رایتل به آدرس www.rightel.ir/vas-management شوید.

سپس در این صفحه شماره سیم کارت مورد نظر را در فیلد شماره تلفن وارد کرده، کد امنیتی را نیز در فیلد پایین آن وارد نمایید سپس روی دکمه درخواست رمز کلیک کنید.

 

رمز عبور یکبار مصرف به شماره تلفنی که ثبت کرده اید، ارسال می شود که در نهایت باید کد را در فیلد خالی مشخص شده قرار داده و روی دکمه ارسال کلیک کنید. پس از آن نیز با توجه به مسیری که در سایت به آن اشاره شده است می توانید فرآیند لغو پیام های تبلیغاتی رایتل را با موفقیت دنبال نمایید.

ارسال پیامک خالی به سرشماره 800 یا 195

این روش برای همه اپراتورها فعال می باشد  و آن هم ارسال پیامک خالی به سرشماره 800 یا 195 است.

یک کد برای همه ی اپراتور ها

اگر متن فوق را خوانده باشید متوجه خواهید شد که کد دستوری *۸۰۰# برای همه ی اپراتور ها کاربرد دارد . این کد مربوط به سازمان مقررات رادیویی کشور می باشد که با شماره گیری آن روی سیم کارت هر اپراتوری می توانید نسبت به غیر فعال کردن پیام های تبلیغاتی خود اقدام کنید.

بعد از اینکه شما کد فوق را شماره گیری کردید با سه گزینه مواجه می شوید که مانند زیر است :

مشاهده سرویس های فعال
قطع خدمات مبتنی بر محتوا
قطع پیامک های تبلیغاتی

حال با توجه به نیاز خود می توانید یکی از گزینه های فوق را انتخاب کنید اما توصیه ی ما این است که ابتدا سرویس های خود را مشاهده و سپس اقدام به غیر فعال سازی هر کدام از آنها کنید.

هر پیامی تبلیغاتی نیست

در نظر داشته باشید که پیام های تبلیغاتی عموما از سامانه های ارسال تبلیغات انبوه استفاده می کنند این سامانه ها عموما با ارقام ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰ دارند البته ناگفته نماند در بین تمام این پیام های گاها پیام هایی دیگری نیز وجود دارند که هدف اطلاع رسانی دارند و عموما از سوی خود اپراتور و یا مراجع حکومتی ارسال می شوند این پیام ها قابلیت مسدود سازی ندارند. از جمله ی آن پیام ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیامک های تراکنش بانکی
  • پیامک های قضایی
  • پیامک های پلیسی و انتظامی
  • پیامک های رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات رادیویی و همانند آن)
  • پیامک های دولتی و حکومتی
  • پیامک های اپراتور ها

 

 

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با مسدودسازی پیامک های تبلیغاتی

در این قسمت به تعدادی از سوالات کاربران در رابطه با روش‌های قطع پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول پاسخ خواهیم داد. کارشناسان مجرب و متخصص رایانه کمک برای ارائه خدمات کامپیوتری خود از طریق تماس تلفنی و پاسخگویی آنلاین به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند

شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره 0217129 کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

پیامک تبلیغاتی چیست؟

- پیامک هایی را پیامک تبلیغاتی می گوییم که هدفی جز تبلیغ و خدمت  رسانی ندارند و جدا از پیام های خصوصی از مخاطبین می باشند.

آیا امکان شکایت از پیامک های تبلیغاتی وجود دارد؟

- بله در صورتی که شما پیامک های تبلیغاتی را از سیم کارت های شخصی دریافت می کنید می توانید شماره  195 را  شماره گیری کرده و شماره ای را که  تبلیغات را انجام می دهد گزارش دهید.

چگونه پیامک های تبلیغاتی همه اپراتورها را قطع کنیم؟

- برای مسدود کردن پیامک های تبلیغاتی ارزش افزوده، تمامی اپوراتورها یک کد مشترک را پشتیبانی می کنند که با استفاده از این کد شما می توانید تمام پیامکهای تبلیغاتی و پیامکهای مبتنی بر محتوا را لغو کرده و از دریافت آنها جلوگیری می کند. بنابراین شما می توانید با استفاده از مراحل ذیل، اقدام به قطع کردن پیامک های تبلیغاتی کنید.

1.  ابتدا ” #800* ” یا ” ستاره 800 مربع ” را در گوشی خود وارد کرده و دکمه call را بزنید.

2. در پاسخ منویی دریافت خواهید کرد که شامل 3 گزینه زیر می باشد :

مشاهده سرویسهای فعال

قطع خدمات مبتنی بر محتوا

قطع پیامک تبلیغاتی

برای راهنمایی بیشتر قطع پیامک تبلیغاتی هر یک از این  سه گزینه می توانید با خدمات مشاوره کارشناسان رایانه کمک تماس حاصل فرمایید.

 

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با چگونگی غیرفعال سازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل، همراه اول  و رایتل صحبت کردیم. و سعی کردیم به  سوال کاربران در رابطه با اینکه  چگونه اس ام اس های تبلیغاتی همراه اول را لغو کنیم؟ و لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل چگونه است؟ پاسخ دهیم.  امیدوارم این مقاله برای شما سودمند بوده باشد در صورت بروز هرگونه مشکل در این زمینه میتوانید با کارشناسان رایانه کمک تماس حاصل فرمایید..

✴️✴️ رفع مشکلات  کامپیوتری با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

مقالات مرتبط:

آموزش ساخت حساب کاربری گوگل | ایجاد اکانت جیمیل | نیو دانش

آموزش ساخت حساب شیائومی

 

چقدر این مطلب مفید بود ؟

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد