تماس با کارشناس

آموزش لینک بیلدینگ – نیو دانش

از مجموعه مطالب آموزشی

در یکی دیگر از مطالب آموزش سئو همانطور که می دانید لینک سازی و یا لینک بیلدینگ نوعی فعالیت برای کسب لینک های معتبر و طبیعی برای سایت می باشد که در نهایت این کار باعث افزایش اعتبار سایت و بالا اومدن در نتایج گوگل می باشد. Link Building بدون شک یکی از مهم ترین فاکتور ها در جهت ارتقای رتبه سایت در نتایج گوگل می باشد و در سال ۲۰۱۸ نیز همچنان گذینه بسیار مهمی برای رشد سایت در کلمات مد نظر است.

آموزش لینک بیلدینگ به صورت تخصصی نیازمند ساعت ها آموزش و صرف روز های زیادی می باشد چراکه در بحث لینکسازی نکته های بسیار مهمی وجود دارد و در صورت اشتباه خطرات زیادی سایت را تهدید می کند. ما در این مطلب فقط قصد داریم تا بخشی از مهم ترین فاکتور ها و نکات رو در این زمینه به شما عزیزان آموزش دهیم.

مبحث Link Building بسیار مهم بوده و اگر مدیر سایتی و یا حتی سئو کاری این موضع را دنبال نکند در کلمات متوسط حتی نمی تواند به سایت رتبه دهد چراکه رقبای هم رده خود به خوبی در حال اجرا کردن لینک بیلدینگ مناسب می باشند.

 

آنچه در این مقاله می خوانیم:

مهم ترین نکات آموزش لینک بیلدینگ چیست؟

آموزش لینک سازی به صورت تخصصی

لینک سازی چیست؟

چرا لینک سازی مهم است؟

نکات مهم در مورد لینک سازی چیست؟

نکات مهم در رابطه با آموزش لینک بیلدینگ

انکر تکست چیست؟

سایت مبدا دارای چه پیج رنک و اعتباری است؟

چه تعداد لینکی در سایت مورد نظر وجود دارد؟

چه کلمه ای را برای لینک بیلدینگ میخواهید استفاده نمایید؟

از کجا بفهمم سایت اسپم است یا نه؟

به چه روش اقدام به لینک بیلدینگ در فروم ها کنم؟

 

مهم ترین نکات آموزش لینک بیلدینگ چیست؟

یکی از مهم ترین نکات درباره آموزش لینک بیلدینگ گذاشتن وقت می باشد! ما در مطلب مشاوره سئو به شما بسیاری از نکات مهم و خیلی ریز را برای موفقیت در سال ۲۰۱۸ گفته ایم و این بار قصد داریم تا در رابطه با لینک سازی برای سایت به شما نکات مهمی را بگوییم.

  • سایت مبدا دارای چه پیج رنک و اعتباری است؟
  • چه تعداد لینکی در سایت مورد نظر وجود دارد؟
  • چه کلمه ای را برای لینک بیلدینگ میخواهید استفاده نمایید؟
  • چه تعداد لینک ورودی وجود دارد؟
  • نکته : به فالو و نوفالو بودن لینک های دریافتی توجه داشته باشید!
  • چگونه لینکسازی کنیم که سایت جریمه نشود؟
  • از کجا بفهمم سایت اسپم است یا نه؟
  • برسی کیفیت سایت برای لینکسازی
  • و…

قطعا شما عزیزان در زمینه خرید بک لینک مطالب را خوانده اید و می دانید اکثر سایت های فروش بک لینک سایت را به سمت پنالتی شدن می برند و این انتخاب هوشمند شما می باشد که از کدام سایت اقدام به دریافت لینک نمایید که سایت دچار مشکل نشود.

آموزش لینک سازی به صورت تخصصی

شما عزیزان باید توجه داشته باشید که در وحله اول به دنبال سایت هایی بگردید که در زمینه کسب و کار خودتان فعالیت دارند و سعی کنید با انها تبادل لینک نمایید! البته برای رتبه گرفتن سایت می بایست فقط از سایت های مشابه لینک دریافت نمایید و لینکی به ان سایت ها ندهید و یا حداقل لینک را به صورت نوفالو بدهید! همیشه شنیده ایم که بک لینک بسیار خوب است ما هم این مورد را رد نمی کنیم امابنده اعتقاد دارم که فقط از سایت های معتبر بک لینک بگیریم و یا در سایت های همکار! در غیر اینصورت به دنبال ایجاد ریپورتاژ باشید اما چرا؟

ریپورتاژ در یک صفحه اختصاصی کسب و کارتان را معرفی می نماید و در آن صفحه با کلمه کلیدی های هدف به سایت شما لینک می دهد به صورت فالو و اگر شما زرنگ باشید! این نکته را میگیرید! ( بهتر است اقدام به گرفتن بکلینک بر روی ریپورتاژ هایتان کنید) در نهایت با قوی شدن ریپورتاژ خود به خود اعتبار بیشتری از ریپورتاژ ها به سمت لندینگ پیج هاتون سرازیر می شود. آموزش لینک سازی نیازمند نکته های مختلف و مهمی است با رایانه کمک همراه باشید تا مطالب مفیدی در این زمینه به شما آموزش دهیم!

لینک سازی چیست؟

لینک سازی تکنیکی است که گوگل برای اندازه گیری رتبه صفحات وب استفاده می کند. موتورهای جستجو از طریق لینک ها بین تمامی صفحات وب سایت شما و حتی سایر وب سایت ها جابه جا می شود. کارهایی که احتمال افزایش رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا می برند.

لینک بیلدینگ یا همان لینک سازی در واقع یک تکنیک سئو می باشد برای بالا بردن رتبه سایت در بین موتورهای جستو جو.

چرا لینک سازی مهم است؟

برای درک بهتر لینک سازی؛ در ابتدا باید نحوه ایجاد لینک و چگونگی تشخیص آن توسط موتورهای جستجو پرداخت.

لینک ها، در واقع به کاربران کمک می کند تا صفحات وب سایت هایی که مرتبط با موضوع مدنظرشان است را ببینیند و زودتر به جواب برسند. از طرفی، برای موتورهای جستجو نیز اهمیت دارد و ربات‌های خزنده‌ی آن‌ها، لینک‌های موجود در بین تمام صفحات وب‌سایتتان و در مقیاس بزرگ‌تر، تمام لینک‌های موجود که بین وب‌سایت‌ها مبادله می‌شود را خزش می‌کنند.

نکات مهم در مورد لینک سازی چیست؟

نکات مهمی که لازم در هنگام لینک سازی به آن توجه کنیم عبارتند از:

اعتبار صفحه

هرچه اعتبار صفحه لینک دهنده بیشتر باشد، لینک های داخلی آن ارزش بیشتری به صفحه دارند. به طور مثال لینک داخلی که در یک مقاله با 2 هزار کلمه و بازدید بالای مخاطبان ایجاد شود، ارزش بیشتری دارد . برای استفاده از این راهکار پیشنهاد میکنیم استراتژی محتوایی سایتتان را بیشتر به سمت محتواهای مفید، جذاب و با تعداد کلمات بالا ببرید.

لینک سازی داخلی بیش از حد فراموش نشود

زیادروی در لینک سازی داخلی می تواند به صفحه ی مورد نظر در سایت شما آسیب بزند. البته می توان گفت که هیچ قانونی برای تعداد مشخص لینک ها وجود ندارد و برای تعداد لینک سازی داخلی صفحات تنها راحتی و رضایت کاربران خود در هنگام خواندن مطالب صفحات سایت مهم است. لازم است تعداد لینک ها بین 5 تا 10 لینک و به ازای هر 100 کلمه در یک صفحه می تواند منطقی و درست باشد.

نکات مهم در رابطه با آموزش لینک بیلدینگ

  • سعی کنید همیشه تنوع در لینک های ورودیتون داشته باشید
  • همانطور که به فکر گرفتن لینک فالو هستید به فکر دریافت لینک نوفالو هم باشید
  • از سایت های معتبر و دارای اعتبار اقدام به دریافت بک لینک نمایید
  • برای ریپورتاژ بیشتر فعالیت نمایید! برای ریپورتاژ هایتان بک لینک ایجاد نمایید
  • به هیچ عنوان به سمت لینک سازی به صورت کامنت نروید
  • در سایت هایی که لینک خروجی بالایی دارند لینک دریافت نکنید
  • قبل از گرفتن لینک ورودی و جایگاه سایت مورد نظر را بسنجید
  • قبل از گرفتن لینک ببینید سایت از مطالب اختصاصی استفاده می کند و یا کپی؟
  • قبل از انجام و دریافت لینک دامین اتوریتی و پیج اتوریتی سایت را مشاهده نمایید
  • با آچر تکست های مختلف اقدام به دریافت لینک نمایید
  • ( منتظر آپدیت این پست در روز های اینده باشید)

قطعا اگر کمی دقت کرده باشید به این مطلب به دانش خودتون اضافه کرده اید حتما نکات ما را در نظر بگیرید و به هیچ عنوان خام حرف های سایت های فروش بک لینک نشوید. به صورت طبیعی لینکسازی کنید تا موفقیت شما چند برابر شود.

انکر تکست چیست؟

انکر تکست یا عنوان قابل مشاهده و قابل کلیک در لینک ها است. به زبان ساده تر می توان گفت که انکرتکست متن یا کلمه ای است که دریک صفحه می توان روی آن کلیک کنید و از صفحه به صفحه ی دیگر از سایت و یا به سایت دیگری بروید. این متن در حالت استاندارد به رنگ آبی و زیر خط دار است. برای مثال: اگر درباره ی قیمت سئو سایت صحبت می کنید می توانید با عبارت تعرفه سئو سایت به صفحه ای که درباره قیمت ها سئو سایت توضیح داده، لینک دهید. انکر تکست اصولا باید یک کلمه کلیدی مرتبط با موضوعی باشد که به آن لینک داده می شود . هرچقدر انکرتکست یک لینک را مرتبط تر و درست تر انتخاب کنید بر روی سئو داخلی سایت نیز تاثیر بیشتری خواهد گذاشت و از طرفی خوانایی سایت را برای کرالر های گوگل بیشتر می کند.

سایت مبدا دارای چه پیج رنک و اعتباری است؟

در هنگام لینک دهی به یک سایت خارجی رنک و درجه اعتبار سایتی که به آن لینک میدهیم مهم می باشد که این رنک با فاکتور هایی مانند spam score و page authority و domain authority  اندازه گیری می شود. و باید  قبل از لینک دهی به یک سایت خارجی، امتیازات سایت در هر کدام از این فاکتور ها بررسی شود

چه تعداد لینکی در سایت مورد نظر وجود دارد؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که ذهن بیشتر افراد را درگیر خود کرده است، تعداد لینک های داخلی صفحات وب سایت می باشد. لینک های داخلی و خارجی، یا به طور کلی لینک بیلدینگ (link building)، یکی از مهمترین مبحث های سئو سایت محسوب می شوند و همچنان یکی از عوامل تاثیر گذار روی رتبه یک سایت در گوگل می باشند. اما باید به این نکته توجه کنید که کیفیت لینک ها و نحوه استفاده از آنها از تعداد لینک های استفاده شده در یک صفحه از سایت مهمتر می باشد.

چه کلمه ای را برای لینک بیلدینگ میخواهید استفاده نمایید؟

برای انتخاب انکر تکست و کلمه ای که به آن لینک اطلاق می شود باید به این نکته توجه کنید که باید انکر تکست کلمه کلیدی مرتبط با همان مطلبی که به آن لینک می دهید باشد و یا شامل بخشی از متن لینک مقصد باشد تا خوانایی لینک بیلدینگ شما برای کرالر های موتورجستوجو بیشتر شود. هرچقدر انکرتکست شما با مطلب لینک شده مرتبط تر باشد امتیاز سئو بهتری دریافت خواهد کرد همچنین برای جذب کاربران به لینک و کلیک کردن بر روی آن می بایست از عبارت های جذابتر استفاده شود.

از کجا بفهمم سایت اسپم است یا نه؟

اگر در ترافیک طبیعی خود افتی را مشاهده کردید یا از ایندکس موتورهای جستجو خارج شدید بهتر است شرایط را بررسی کنید. به کمک ابزارهایی مانند سایت moz می توانید ببینید سایت شما در لیست سیاه قرار گرفته است یا خیر. لیست بر اساس پایگاه داده های آنتی اسپم مبتنی بر DNS بررسی می شود و فاکتورهای  مختلفی مانند اسپم اسکور پیج اتوریتی و دامین اتوریتی برای هر سایت قابل اندازه گیری می باشد. 

به چه روش اقدام به لینک بیلدینگ در فروم ها کنم؟

همانطور که مشخص است لینک سازی نیاز به گذاشتن وقت دارد و خب فروم ها نیز یکی از روش هایی است که سئوکاران آن را برای تقویت لندینگ پیج خود و در نهایت تقویت دامنه خود استفاده می کنند اما چگونه باید آن را اصولی انجام داد؟

  • حتما در هر فروم که قصد ایجاد لینک با کیفیت دارید در آن اقدام به تولید محتوای اختصاصی حداقل ۴۰۰ کلمه کنید و در آن سعی کند شعار تبلیغاتی نداشته باشید تا در اینده حذف نشود و حداکثر دو لینک به لندینگ پیج خود قرار بدید.
  • توجه داشته باشید که نباید کلمه کلیدی اصلی خود را مستمر برای لینکسازی به کار ببرید و شما می توانید برای تاثیر گذاری بیشتر! از کلمات مرتبط با لندینگ پیج استفاده نمایید.
  • اگر می خواهید ۲۰ بک لینک با کیفیت در ۲۰ فروم داشته باشید : پنج کلمه را کلمه هدف خود استفاده نمایید و ما بقی لینک ها را با کلمه نام برند سایت خود و همچنین تقسیم ان بر روی لندینگ پیج های خود کنید.
  • به هیچ عنوان متنی را از سایت خود کپی نکنید و اصلا ان را در فروم ها برای ساخت لینک استفاده نکنید! حتما نباید برای ریپورتاژ های خود لینک قرار بدید! همین کمه از نام برند خودتان در ان ها استفاده کنید در اینده تاثیر خوبی دارد.
  • پخش شدن نام برندتان در سایت ها مانند لینکسازی بسیار مهم است! پس ان را فراموش نکنید! وقتی که لینکسازی می کنید پس طبیعی است که نام برندتان هم از چندین سایت شنیده شود.

قطعا برای آموزش لینک بیلدینگ نیاز است تا ساعت ها وقت گذاشت و نمی توان کلیه پروسه لینک را در یک متن بیان کرد! اما نگران نباشید در همین مطلب بهترین نکات و با تاثیر گذار ترین نکات را برای شما عزیزان بیان می کنیم تا در کم ترین زمان ممکن بتوانید بهترین نکات را یاد بگیرید.

 

📌 رفع مسئولیت: محتوای این صفحه صرفاً برای اطلاع رسانی است و در صورتی که تسلط کافی برای انجام موارد فنی مقاله ندارید حتما از کارشناس فنی کمک بگیرید.

 

(در صورت داشتن هرگونه سوال درباره بک لینک میتوانید با کارشناسان رایانه کمک تماس بگیرید – ۹۰۹۹۰۷۱۵۴۰)

 

چقدر این مطلب مفید بود ؟

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد