تماس با کارشناس

ریست شدن پی در پی سیستم

از مجموعه مطالب آموزشی

 وقتی که کامپیوتر ناگهانی و پی در پی ریستارت میشود چکار کنیم؟

ریستارت شدن مداوم کامپیوتر یا لپتاپ بدون هیچ اخطاری و به صورت مداوم مشکلی است که کاربران زیادی با آن روبرو می شوند و عوامل بسیاری باعث ایجاد آن می شوند. ریست شدن پی در پی سیستم و به طور ناگهانی بسیار نگران کننده است. مخصوصاً زمانی که در حال انجام کار یا بازی در سیستم خود هستید و همیشه این مشکل می ‌تواند دلایل سخت افزاری یا نرم افزاری داشته باشد که باید به طور دقیق آن ها را کنترل کرده تا مشکل شناسایی و برطرف شود. در این مقاله تصمیم داریم به دلیلی ریستارت شدن مداوم سیستم و  رفع مشکل ریستارت شدن کامپیوتر  بپردازیم. با ما همرا ه باشید.

✴️✴️ تماس با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

 

آنچه در این مطلب می خوانیم:

ریست شدن پی در پی سیستم چه دلیلی دارد؟

چرا سیستم در حین کار ریستارت می شود؟

وقتی که کامپیوتر ناگهانی و پی در پی ریستارت میشود چکار کنیم؟ 

غیر فعال کردن ریستارت های پی درپی سیستم

دلیل ریستارت شدن کامپیوتر به طور ناگهانی چیست ؟

علت ریست شدن ناگهانی کامپیوتر چیست؟

مشکل روشن و خاموش شدن پی در پی سیستم توسط نصب نادرست قطعات

بررسی و رفع مشکل ریست شدن متوالی کامپیوتر توسط Event Viewer

 حل مشکل ریستارت پی در پی و پشت سر هم ویندوز ۷ ، ۸ و ۱۰ با توجه به ارور صفحه آبی کامپیوتر

اختلال در بایوس سیستم و ری استارت شدن سیستم

بالا نیامدن ویندوز و ریستارت شدن

ریست شدن سیستم بعد از بروزرسانی به ویندوز ۱۱

دلایل ریستارت شدن کامپیوتر هنگام روشن شدن

کلام آخر

 

ریست شدن پی در پی سیستم چه دلیلی دارد؟

دلایل زیادی برای مشکل ریستارت شدن مداوم کامپیوتر یا لپتاپ وجود دارد. این می تواند در نتیجه مسائل مختلفی از جمله درایورهای خراب ، سخت افزار معیوب و آلودگی به بدافزار باشد. تشخیص دقیق آنچه باعث می شود کامپیوتر شما پی در پی ریستارت شود، دشوار است. با این حال ، بسیاری از کاربران گزارش داده اند که این مسئله پس از نصب به روزرسانی ویندوز 10 رخ داده است. از آنجا که این خطا کاملاً رایج است راه های زیادی برای جلوگیری از ریست شدن کامپیوتر وجود دارد. در  این مطلب با عنوان دلایل خاموش شدن کامپیوتر  تمامی دلایل که باعث خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر میشود را بررسی کردیم ، در  این مقاله بعد از شناخت دلایل ریست شدن پی در پی سیستم راه های برطرف کردن این مشکل را بیان خواهیم کرد در ادامه همراه رایانه کمک باشید.

  • چرا کامپیوتر ریستارت میشود؟
  • علت Restart  شدن خود به خود رایانه چیست ؟

✴️ رفع مشکلات نرم افزاری با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

 

 

چرا سیستم در حین کار ریستارت می شود؟

در مطلب  خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر  به دلایلی اشاره کردیم که برخی از این دلایل ممکن است باعث ریست شدن سیستم هم باشد در زیر بعضی از مهمترین این دلایل را مشاهده می کنید.

-افزایش شدید دما در سیستم

-نشستن گرد و غبار بر روی قطعات

-سازگار نبودن قطعات با یک دیگر

-خرابی منبع تغذیه

-مشکلات نرم افزاری و ویروسی شدن سیستم

دلایل ریست شدن پی در پی سیستم

 

۱ . وقتی که کامپیوتر ناگهانی و پی در پی ریستارت میشود چکار کنیم؟ ( مشکلات نرم افزاری دستگاه )

در بیشتر موارد زمانی که کامپیوتر به صورت پی در پی ریستارت میشود مشکل نرم افزاری است.معمولا مشکل ریست شدن پی در پی سیستم بعد از نصب نرم افزار از منابع نا معتبر یا برنامه ی خاصی صورت میگیرد برای حل این مشکل کامپیوتر را ریستارت کرده  و با استفاده از دکمه ی F8 وارد محیط safe mode with networking   شوید، برای رفتن به سیف مود در ویندوز  ۱۰و ۸ می بایست سی دی این ویندوز ها در دسترس باشد و یا باید با تایپ دستور Msconfig در قسمت سرچ منوی استارت وارد پنجره system configuration شده و سپس از سربرگ boot تیک گزینه safe boot  را بزنیم و با تایید پنجره سیستم را ری استارت کرده تا سیستم به صورت خودکار وارد محیط safemode شود.

همانطور که می دانید در محیط سیف مود اکثر برنامه ها یا نرم افزارها غیر فعال هستند و شما در این محیط آخرین برنامه ای که نصب کرده اید را می توانید به سادگی پاک کنید. برای اطمینان از امنیت نرم افزار های دانلودی ما پیشنهاد میکنیم از منابع معتبر نرم افزار های مورد نیاز خود را دریافت کنید در این زمینه نیز شرکت رایانه کمک با ارائه خدمات در سایت دانلود نرم افزار های پرکاربرد خود به شما این اطمینان را می دهد که نرم افزار های دانلودی از این سایت هیچگونه مشکل امنیتی نداشته و قبل از بارگذاری بر روی سایت بارها توسط کارشناسان این مجموعه مورد تست و ارزیابی فنی قرار گرفته اند.

 

پیشنهاد می کنیم  مطلب انواع کیس های مختلف برای انتخاب یک خرید خوب! را نیز مطالعه کنید

 

غیر فعال کردن ریستارت های پی درپی سیستم

اگر سیستم شما به طور مداوم ریستارت می شود می توانید آن را غیر فعال کنید برای اینکار :

  • بر روی my computer راست کلیک کرده و properties را انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه ی advanced system settings کلیک کنید.
  • در این منو در بخش startup & Recovery ، Settings را نتخاب کنید.
  • گزینه ی Automatically restart را غیر فعال نمایید.
  • با کلیک بر روی دکمه ی ok تغییرات را ذخیره کنید.

البته بهتر است به جای این گزینه مشکل ریست شدن سیستم را بررسی و رفع کنیم.

بسیاری از کاربران از صفحه مرگ با نام بلو پیج در ویندوز بسیار وحشت دارند اما گاهی این صفحه  دلایل ریست شدن پی در پی سیستم  را بیان می کند در این صفحه آبی رنگ شما می توانید در قسمت پایین این صفحه دلیل ارور کامپیوتر خود را مشاهده کنید .

کارشناسان کامپیوتر با این پیام ها مشکلات را به طور دقیق شناسایی کرده سپس آن را برطرف می کنند. شما میتوانید پس از مشاهده دقیق این ارور ها با مرکز رایانه کمک تماس گرفته و مشاوره فنی دقیقی برای مشکل ری استارت شدن پی در پی سیستم خود دریافت کنید.

 

۲ . دلیل ریستارت شدن کامپیوتر به طور ناگهانی چیست ؟ ( ویروس ها و برنامه های مخرب )

 گاهی هم ریست شدن پی در پی سیستم با پاک کردن یک فایل به طور ناگهانی در ویندوز و یا با اثر گذاشتن برنامه های مخرب بر روی هارد آغاز می شود در این زمان برای کنترل این مورد ، می توانید از هارد دیگری استفاده کنید و اگر سیستم شما با هارد جدید بدون مشکل به کار خود ادامه داد مشکل از اطلاعات ریخته شده بر روی هارد شماست.

همچنین گاهی ویروس ها و برنامه های مخرب مشکلاتی را در زمان راه اندازی سیستم ممکن است ایجاد کنند. در این حالت راه حل اسکن سیستم به کمک آنتی ویروس در محیط safemode و یا از طریق دیسک نجات آنتی ویروس می باشد.

همچنین می توانید راه حل ریست کردن ویندوز ۱۰ بدون تعویض مجدد ویندوز را نیز تست کنید.

۳ .  علت ریست شدن ناگهانی کامپیوتر چیست؟ ( مشکلات سخت افزاری کامپیوتر )

یکی دیگر از دلایل که باعث ایجاد مشکل ریست شدن پی در پی سیستم می شود خرابی قطعات سخت افزاری در سیستم است ، در بیشتر موارد مشکل میتواند از رم سیستم منبع تغذیه و یا حتی پردازنده سیستم باشد. شما می توانید به کمک برنامه team test 86  رم سیستم خود را بررسی کنید.

 اگر رم  آسیب دیده باشد و یا سالم باشد به کمک این برنامه مشخص می شود. همچنین برای بررسی خرابی منبع تغذیه میتوانید از یک پاور جایگزین برای تست استفاده کنید.

اما در مورد پردازنده کار کمی دشوار می باشد و بهتر است تست پردازنده را به کمک یک متخصص سخت افزار انجام دهید. شرکت رایانه کمک با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه تعمیرات سخت افزار کامپیوتر و لپتاپ میتواند شما را در این امر کمک رسانی کرده و مشاوره دقیق نسبت به مشکلات سخت افزاری سیستم به شما ارائه دهد.

 

۴ . مشکل روشن و خاموش شدن پی در پی سیستم توسط نصب نادرست قطعات

 اسمبل کردن کامپیوتر یا بستن قطعات بر روی مادربرد نیاز به تجربه و مهارت دارد سازگار نبودن قطعات با یک دیگر میتواند باعث بروز مشکلات متعددی مانند  ریست شدن پی در پی سیستم شود و یا به طور مثال نصب نادرست خنک کننده سی پی یو باعث ایجاد اتصال کوتاه بر روی مادربرد می شود که در نتیجه هر بار سیستم را روشن می کنید چند ثانیه بعد به طور اتوماتیک خاموش می شود و یا ممکن است در صورت وجود گرد و غبار زیاد و درست کار نکردن فن های سیستم افزایش شدید دما در سیستم  اتفاق بیافتد و سیستم برای جلوگیری از آسیب به قطعات به طور خودکار سیستم را کاملا خاموش و یا ری استارت کند.

گاهی هم در مراحل نصب مادربرد و یا رم این قطعات آسیب می بینند ، باید بدانیم این قطعات بسیار حساس هستند و در نصب آن ها همیشه از یک کارشناس سخت افزار کامپیوتر کمک بگیرید.

همچنین می توانید آسان ترین نحوه آپدیت درایور کارت گرافیک را برای نصب درایورهای سیستم مطالعه کنید.

 

۵ . بررسی و رفع مشکل ریست شدن متوالی کامپیوتر توسط Event Viewer

اگر در حین خاموش و روشن شدن بی علت کامپیوتر، به محیط ویندوز دسترسی دارید مزیت بسیار خوبی است، زیرا می‌توان در همین مدت کوتاه برخی از قسمت های حیاتی کامپیوتر را بررسی و علت این موضوع را کشف کرد. فقط توجه داشته باشید که این کار ها را باید به سرعت انجام دهید.

در اولین مرحله کلید های ترکیبی (windows+R) بر روی صفحه کلید را با یکدیگر فشار دهید تا منوی run اجرا شود.

سپس عبارت eventvwr را درون کادر آن تایپ کرده و بر روی ok کلیک کنید.

اکنون پنجره Event Viewer به شما نمایش داده می‌شود که برای رفع مشکل ریست شدن مکرر و ناگهانی کامپیوتر، از منوی سمت چپ در بخش  Windows Logs  از زیر منوی آن system را انتخاب کنید.

در این بحش تمامی فعالیت و عملکرد های سیستم ثبت می‌شود، حالا به دنبال آخرین رویدادی ( که با عبارت error  و آیکن علامت تعجب نمایش داده می‌شود ) بگردید که به صورت مشکل در این بخش ثبت شده است و بر روی آن کلیک کنید.

 

 

حالا در بخش event علت آن را به شما نمایش می‌دهد که اگر به انگلیسی تسلط داشته باشید می‌توانید علت را یافته و آن را رفع کنید، در غیر این صورت می‌توانید همان عبارت را در اینترنت جستجو کنید.

اما اگر باز هم باز هم به نتیجه خاصی نرسیدید، با شرکت رایانه کمک تماس گرفته و از کارشناسان ما درباره این مشکل مشاوره تلفنی و اینترنتی دریافت کنید.

 

 

۶ . حل مشکل ریستارت پی در پی و پشت سر هم ویندوز ۷ ، ۸ و ۱۰ با توجه به ارور صفحه آبی کامپیوتر

در بیشتر مواقع ریست شدن پی در پی سیستم با صفحه بلو اسکرین همراه است، اما اکثر کاربران به متن نوشته شده درون این صفحه توجه نمی‌کنند، اما باید بدانید که علت reset بی دلیل کامپیوتر درون این صفحه به شما گفته میشود و با اندکی توجه میتوانید مشکل را رفع کنید.

پس اگر خاموش و روشن شدن بی دلیل کامپیوتر یا لپ تاپ شما با ارور صفحه آبی همراه است بهتر است به قسمت انتهایی متن درون آن توجه کنید، در بیشتر مواقع علت این مشکل را کامپیوتر به صورت واضح بیان کرده که با حل آن کامپیوتر به حالت عادی خود برمی‌گردد برای حل مشکل بلو اسکرین می توانید مطلب  رفع خطای صفحه آبی مرگ را مطالعه کنید.

همچنین شما می توانید به کمک قابلیت سیستم ریستور در بعضی موارد این مشکل را برطرف کنید با مطالعه مطلب  آموزش سیستم ریستور در ویندوز ۱۰ میتوانید با مراحل انجام این کار آشنا شوید.

۷- اختلال در بایوس سیستم و ری استارت شدن سیستم

یکی از بخش های مهمی که میتواند در ریست شدن پی در پی سیستم دخیل باشد بایوس سیستم می باشد .اختلال در کارکرد بایوس و یا تنظیمات نادرست در بایوس سیستم می تواند باعث بروز اختلال در کارکرد سخت افزار های مختلف سیستم شده و در نهایت سیستم به صورت پی در پی ریست شود.

در صورتی که تنظیمات بایوس سیستم را برای اعمال اورکلاک تغییر دادین و با مشکل ری استارت شدن پی در پی سیستم مواجه شدین می توانید تنظیمات بایوس را با دراوردن باطری بایوس از روی مادربرد ریست کنید تا تنظیماتی که باعث بروز مشکل شدن به حالت اول برگردند .

اما در صورتی که این مشکل به دلیل اختلال در کارکرد بایوس باشد شما باید بایوس سیستم را تعمیر کنید برای این کا می توانید مطلب تعمیر بایوس را مطالعه کنید.

بالا نیامدن ویندوز و ریستارت شدن

در صورتی که ریست شدن سیستم به شکلی بود که با هیچ یک از موارد نرم افزاری که در بالا گفته شد برطرف نشد شما می توانید اقدام به تعویض ویندوز کنید.

اصولا نصب مجدد ویندوز تمامی مشکلات ننرم افزاری و مشکلات مربوط به درایور های سیستم را برطرف  می کند و بدین شکل می توانید سخت افزاری و یا نرم افزاری بودن مشکل را شناسایی کنید در صورتی که مشکل نرم افزاری بوده باشد به هر شکلی باید بعد از نصب ویندوز این مشکل برطرف شود.

اما در صورتی که مشکل از تنظیمات بایوس و یا سخت افزار باشد با نصب مجدد ویندوز همچنان مشکل پابرجاست و در این شرایط بهتر است سیستم خود را به یک متخصص سخت افزار نشان دهید تا مشکل شما را بررسی کند.

ریست شدن سیستم بعد از بروزرسانی به ویندوز ۱۱

یکی از مشکلاتی که بعد از بروز رسانی به ویندوز ۱۱ گزارش شده است ریست شدن سیستم به صورت ناگهانی می باشد. اولینی چیزی که باید پس از بروز این مشکل بررسی کنید این هست که آیا سخت افزار سیستم شما با ویندوز ۱۱ سازگار هست یا خیر.برای این موضوع میتوانید لیست کامپیوتر های قابل ارتقا به ویندوز ۱۱ را بررسی کنید.

در صورتی که سخت افزار شما مشکلی برای اجرای ویندوز ۱۱ نداشت باید سراغ درایور های سیستم بروید و تک تک درایور های سیستم خود را بروز رسانی کنید تا مشکل ری استارت شدن سیستم در هنگام اجرای ویندوز ۱۱ برطرف شود.

 

✴️ رفع مشکلات آنرم افزاری با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

 

دلایل ریستارت شدن کامپیوتر هنگام روشن شدن

مشکل Reset شدن کامپیوتر هنگام روشن شدن را می توان به برنامه ها یا ویندوز اشاره کرد، یا می توان گفت که قطعات سخت افزاری آن دچار نواقص جدی شده که در ادامه به طور کامل به آن می پردازیم:

دلایل سخت افزاری

داغ شدن شدن CPU

داغ شدن فن CPU در کامپیوتر باعث می شود سیستم مدام ریستارت یا خاموش شود. در این موارد باید عملکرد فن را بررسی کنید.

کارت گرافیک

تکان خوردن کارت گرافیک یا داغ شدن لپ تاپ می تواند منجر به ریستارت شدن مداوم کامپیوتر شود.

مادربرد

داغ شدن یا خرابی مادر برد می تواند سیستم شما را خراب کند. با تعویض مادر برد مشکل حل می شود.

نکته: توجه داشته باشید که تشخیص صحیح این دلایل، تنها از عهده افرادی بر می آید که تجربه کافی را در تعمیرات کامپیوتری دارند. ما در رایانه کمک به حل مشکلات کامپیوتری و موبایلی شما میپردازیم، می توانید با شماره 9099071540 از طریق تلفن های ثابت سراسر کشور با کارشناسان ما صحبت کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل شما را برطرف کنند. همچنین اگر قصد دارید از طریق موبایل با ما در ارتباط باشید می توانید از شماره 0217129 را شماره گیری کنید.

دلایل نرم افزاری

ویروسی بودن سیستم

ویروسی بودن می تواند باعث اختلال در کار ویندوز و ریست شدن مکرر کامپیوتر شود.برای حل این مشکل می توانید از آنتی ویروس های قوی استفاده کنید.

نصب نرم افزارهای ناقص

نرم افزارهای ناقص در Reset شدن مداوم کامپیوتر موثر است. با نصب نرم افزارهای ناقص ممکن است تغییراتی در ریجستری ایجاد شود و این مشکلات به وجود می آید.

تداخل برنامه با یکدیگر

تداخل بودن برنامه ها باعث ریست شدن مداوم کامپیوتر می شود. برای حل این مشکل سعی کنید نرم افزارهای که نیازی به آن را ندارید پاک کنید.

نصب ناقص بودن درایورها

برای حل این مشکل می توانید درایورهای خود را حذف و مجد نصب کنید تا مشکل ریست شدن برطرف شود.

 

 

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با  ریست شدن پی در پی سیستم

در این قسمت به تعدادی از سوالات کاربران در رابطه با ریست شدن مداوم کامپیوتر پاسخ خواهیم داد. کارشناسان مجرب و متخصص رایانه کمک برای ارائه خدمات کامپیوتری خود از طریق تماس تلفنی و پاسخگویی آنلاین به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند

 

شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

برای رفع مشکل ریست شدن متوالی کامپیوتر چه کنیم ؟

- ابتدا لازم است علت ریستارت شدن ناگهانی  وخطاهای سیستم  بررسی شود. سپس مراحل وتنظیماتی اعمال شود. کارشناسان ما در رایانه کمک تا کنون موارد زیادی از ریستارت  شدن کاربران را  برطرف نموده اند شما نیز می توانید برای رفع مشکل ریستارت شدن مداوم کامپیوتر برای تماس با رایانه کمک میتوانید از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 تماس حاصل فرمایید.

 

علت ریست شدن مداوم کامپیوتر قبل از بالا آمدن ویندوز چیست ؟

- دلایل زیادی در پشت این مشکل وجود دارد. این می تواند در نتیجه مسائل مختلفی از جمله درایورهای خراب ، سخت افزار معیوب و آلودگی به بدافزار باشد. تشخیص دقیق آنچه باعث می شود کامپیوتر شما پی در پی ریستارت شود

چگونه مشکل ریستارت شدن خودکار ویندوز بعد از بروزرسانی ویندوز 10 را انجام دهم؟

- وقتی می خواهید بعد از به روزرسانی ویندوز 10 مشکل ریستارت شدن مداوم کامپیوتر را برطرف کنید ، اولین کاری که باید انجام دهید غیرفعال کردن ویژگی راه اندازی مجدد خودکار است. با این کار می توانید به طور موقت ریستارت شدن ناگهانی سیستم خود را متوقف کنید.

 

 

 

📌نکته مهم قابل توجه کاربر گرامی: محتوای این صفحه صرفاً برای اطلاع رسانی است و هدف از انتشار این مطالب به هیچ وجه توصیه فنی، تخصصی یا حقوقی نیست، در صورتی که تسلط کافی برای انجام موارد فنی مقاله ندارید حتما از کارشناس فنی کمک بگیرید.

کلام آخر

ریست شدن سیستم یک هشدار است و سیستم شما با این پیام شما را از مشکلات احتمالی خود باخبر می کند از غیر فعال کردن ریست شدن پی در پی سیستم خود داری کرده و این هشدارها را جدی بگیرید .

شاید شما به کمک نکاتی که در بالا  بیان شد بتوانیدمشکلات سیستم خود را پیدا کنید اما سیستم های کامپیوتر بسیار حساس و دقیق هستند ، همیشه کوچک ترین اشتباه ممکن است باعث پاک شدن اطلاعات  خرابی سیستم عامل یا آسیب دیدن قطعات درون سیستم شما شود.

پس بهتراست برای اینکار از کارشناسان کامپیوتر کمک بگیرید شما می توانید با شماره تلفن ۹۰۹۹۰۷۱۵۴۰ تماس گرفته و از کارشناسان رایانه کمک مشاوره ی تلفنی دریافت کنید. متشکریم که تا پایان این مقاله همراه نیودانش بودید لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات همین صفحه با ما در میان بگذارید.

دیدگاه کاربران

" سلام من ویندوز 10 64 داشتم نصب میکردم بعد ازاین که آخر نصب رسید ریست شد دیگه بقیه نصب ویندوز نیومد ریست پی در پی شد "

" با یک ستاپ دیگه تست کنید اگر درست نشد باید سیستمتون از نظر سخت افزاری چک بشه "

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد