تماس با کارشناس

مشکل تایپ فارسی در ورد مک

از مجموعه مطالب آموزشی

تا حالا شده با مشکل تایپ فارسی در مک بوک روبرو بشید؟

در این مطلب قصد درایم در ابتدا به علت نمایش صحیح حروف فارسی در مک بوک اشاره کرده و سپس به راه حل های رفع مشکل تایپ فارسی در مک بپردازیم، پس تا انتهای این مطلب همراه خدمات کامپیوتری رایانه کمک باشید.

 

 آنچه خواهید خواند:

✅رفع مشکل تایپ فارسی در ورد مک بوک

✅مشکل تایپ فارسی در ورد مک

✅آموزش مشکل تایپ فارسی در ورد مک

✅نحوه تغییر انگلیسی به فارسی صفحه کلید مک بوک به چه صورت است؟

✅جمع بندی

 

اگر از کاربران قدیمی مک بوک باشید، پس تا به حال یک بار هم که شده با مشکل تایپ فارسی در مک روبرو شده اید. شرکت اپل بروزرسانی های مختلفی را برای محصولات خود منتشر کرده است تا بتوانند پشتیبانی بهتری از زبان فارسی داشته باشند. اما همچنین در برخی موارد دیده میشود در برخی نرم افزار های نصب شده روی مک بوک مشکل تایپ فارسی وجود دارد.

به عنوان مثال نوشتن در محصولات شرکت افیس مانند ورد، اکسل، پاورپوینت و... مشکل تایپ حروف فارسی و اعداد وجود دارد. بنابراین در این مقاله قصد داریم به رفع مشکل حرف فارسی در ورد مک بوک اشاره کنیم پس با ما همراه باشید.

در صورتی که نیاز به مشاوره تخصصی در این زمینه دارید با شماره های 9099071540 و 0217129 تماس حاصل فرمایید تا از کارشناسان رایانه کمک دستگاه شما را بررسی کرده و مشکل حروف فارسی داخل مک را رفع کنند.

  بلدی چطوری میشه یک فقط از یک گوشی ایرپاد استفاده کرد؟ متصل کردن تک گوشی ایرپاد 

 

رفع مشکل تایپ فارسی در ورد مک بوک

بعد از اینکه از روش بالا صفحه کلید فارسی را در مک اضافه کردیم حالا نوبت به اصل موضوع میرسد.اگر با مشکل تایپ کردن حروف و اعداد فارسی در مک روبرو شدید، لازمه کیبورد فارسی را به صفحه کلید مک اضافه کنید تا امکان تایپ کردن حرف و عدد فارسی را داشته باشید.

به طور پیشفرض کیبورد فارسی در مک فعال نیست و لازم است آن را دانلود و نصب کنیم. در ادامه به صورت کامل به روش فعال کردن صفحه کلید فارسی در مک اشاره میکنیم.

مشکل تایپ فارسی در ورد مک ابتدا باید کیبورد فارسی را نصب کرده و تنظیمات مربوط به آن را انجام دهیم.

  •  اکنون برای نصب کیبورد فارسی از منوی اپل یا همان بخش اپلیکیشن در سیستم مک خود،System Preferences را اجرا کرده.
  • بعد از اجرای آن به بخش Language &  Text رفته.
  • سپس به تب Input Sources رجوع کنید تا لیست کیبوردها برای شما نمایش داده شود.
  • اگر بخواهید کیبورد فارسی را در مک خود نصب کنید با جستجو در لیست نمایش داده شده، سه کیبورد فارسی برای شما نمایش داده می شود. این کیبوردها هر کدام استاندارد خاصی برای حروف دارد ولی اگر شما به دنبال یک کیبورد استاندارد برای خود هستید ، بهتر است از میان آنها Persian ISIRI 2901 را انتخاب کنید.
  • .برای انتخاب کیبورد تیک آن را زده تا به لیست کیبورد سیستمتان اضافه شود.

✴️✴️ تماس با پشتیبان نرم افزاری رایانه کمک برای حل مشکل آیفون و مک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

 

مشکل تایپ فارسی در ورد مک

مشکل برعکش شدن حروف فارسی از اصلی ترین مشکلات کاربران مک است. اکنون کیبورد مورد نظر خود را انتخاب کردید، می توانید توسط کیبورد تایپ کنید.ولی برای سوئیچ سریع بین کیبوردها در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

اگر شما کلید میانبر برای تغییر زبان کیبورد را تغییر نداده باشید، کلید میانبر به صورت پیش فرض کلید Command + Space است. اما اگر تغییر داده بودید و یا می خواهید کلید میانبر جداگانه ای برای تغییر زبان کیبورد داشته باشید،

  • ابتدا بعد از انتخاب کیبورد مورد نظر خود در سمت راست پنجره System Preferences کلید Keyboard Shortcut را انتخاب کنید.

  • اما برای این که کلید میانبر تغییر زبان را تغییر دهید؛ روی Keyboard &  Text Input از سمت چپ کلیک کنید و کلید میانبر Select the previous input source را به کلید مورد نظر خود * تغییر بدهید.

  • بعد از تغییر دادن کلید میانبر، با فشار دادن کلید back از بالا صفحه و یا کلید ترکیبی Command +[ به صفحه تنظیمات زبان و متن برگردید.
  • در این صفحه گزینه هایی را که می خواهید تیک بزنید و انتخاب کنید. هر کدام از آن ها ویژگی ای را در اختیار شما می گذارد که به صورت مختصر به آنها می پردازیم:

  • گزینه Use the same one in all document: این گزینه باعث می شود تا وقتی که خودتان کیبورد را تغییر نداده اید با سوئیچ کردن بین نرم افزارهای دیگر، تغییری در کیبوردی که انتخاب کرده اید داده نشود.
  • به همین سادگی میتوانید  برعکس نوشته شدن حروف فارسی در ورد مک را رفع کنید.

 تا الان شده سیم کارتت رو گوشیت نخونه؟ میدونی دلیلش چیه و چطور میشه رفعش کرد؟ 11 دلیل خوانده نشدن سیم کارت در گوشی + راهکار

 

 

آموزش مشکل تایپ فارسی در ورد مک

با توجه به این که فارسی زبانی است که به صورت راست به چپ باید نوشته شود، لازم است دایرکشن و چینش نوشتار در هنگام فارسی نویسی تغییر کند. در بخش  Bidirectional Text گزینه ی Use split cursor به شما این اجازه را می دهد که اگر چینش یا دایرکشن صفحه را تغییر دادید، محل نشانگر مکان تایپ بصورت خودکار تغییر کند.

گزینه ی بعدی یعنی Enable keyboard shortcut بخش Bidirectional Text این امکان را در اختیار شما می گذارد که در برخی از نرم افزارها، همه ی متن یا پاراگرافی را بنا به نیاز، سریع و با استفاده از کیبورد به سمت راست و یا چپ انتقال دهید.

مثلا اگر بخواهید در نرم افزار Text Edit فارسی تایپ کنید، بصورت پیش فرض متن چپ چین و با چپ به راست نگارش شود. حال با فشردن کلید ترکیبی Control + Command + left می توانید دایرکشن صفحه را از راست به چپ کنید و فارسی را راحت تایپ کنید.

گزینه ی Show Input menu in menu bar هم مربوط به نمایش یا عدم نمایش زبان انتخابی نوشتار شما در منوبار مک است.

نحوه تغییر انگلیسی به فارسی صفحه کلید مک بوک به چه صورت است؟

در آخرین مرحله بعد از اضافه کردن زبان فارسی به صفحه کلید مک حالا برای رفع مشکل تایپ فارسی در ورد مک لازم است قبل از وارد شدن به این برنامه فرایند زیر را انجام دهید.

از بالا صفحه مک بوک بر روی پرچم آمریکا کلیک کرده و از کادر کشویی باز شده به دنبال گزینه persian یا farsi باشید و بر روی آنها کلیک کنید.

با این کار زبان صفحه کلید مک بوک شما فارسی شده و با وارد شدن به ورد میتوانید به صورت فارسی تایپ کنید. در صورتی که قصد داشتید دوباره انگلیسی تایپ کنید دوباره همین مراحل بالا را تکرار کرده و گزینه US یا انتخاب کنید. به همین سادگی امکان رفع خطا تایپ فارسی در word را رفع کنید.

اگر اینترنت کامپیوتر ویندوزی شما قطع میشه خیلی ساده و راحت با آموزش رفع مشکل اینترنت در ویندوز 8 میتونی این مشکل رو برطرف کنی.

 

جمع بندی

به طور کلی آموزش اضافه کردن زبان فارسی به مکینتاش خیلی ساده و راحت است و تنها کافی است مراحل زیر را به صورت قدم به قدم جلو ببرید تا امکان فارسی نوشتن در ورد مک را داشته باشید.

از شما ممنونیم که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، در صورتی که نظر یا با مشکل خاصی روبرو شده اید از بخش کامنت های همین صفحه با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

آیا مشکل شما با مطالعه این مقاله رفع شد؟ از بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد