تماس با کارشناس

معرفی ویژگی های اپلیکیشن Clubhouse (همه چی درباره کلاب هاوس!)

از مجموعه مطالب آموزشی

معرفی کامل و ویژگی های اپلیکیشن Clubhouse کلاب هوس 

اپلیکیشن Clubhouse یکی از نرم افزار های شبکه اجتماعی نو ظهور می باشد .با گسترده شدن دنیای اینترنت هر روز شاهد نرم افزار ها و برنامه هایی هستیم که با قابلیت های که در اختیار کاربران قرار می‌دهند، می‌توانند پاسخگویی بسیاری از نیاز های ما باشند.

از این جهت اپلیکیشن های عجیبی که ایده های بلند مدت و بالایی در دل خود دارند، زیاد هستند که امروز قصد داریم به یکی از آنها به نام کلاب هاوس اشاره کنیم.

 Club house یک نرم افزار قدرتمند برای ارتباط مستقیم با افراد دیگر است که مستقیما میتوانید با دوستان و افراد غریبه به مُباشرت بپردازید. پس اگر شما هم به این موضوعات علاقه دارید که این برنامه چیست  و چرا ثروتمند ترین مرد دنیا ( ایلان ماسک ) در این برنامه سخنرانی کرد، با تیم فنی رایانه کمک همراه باشید.

 آنچه که مطالعه میکنید:

هر آنچه که باید در مورد برنامه کلاب هاوس Clubhouse بدانید

کلاب هاوس Clubhouse چیست؟

خلاصه قابلیت های برنامه کلاب هوس اصلی چیست

کلاب هوس چطوری کار میکنه؟

چطور داخل کلاب هاوس عضو شویم؟

چگونه امکان ورود به اپلیکیشن Clubhouse را دریافت کنید؟

چه اطلاعاتی در زمان ثبت نام  کلاب هوس از ما گرفته میشود؟

چند نفر را میتوان در برنامه کلاب هوس دعوت کرد؟

قرار است در اپلیکیشن Clubhouse به چه چیزی گوش دهیم؟

قوانین و مقررات درون اپلیکشن Clubhouse به چه صورت است؟

آیا اپلیکشن Clubhouse قابل اعتماد و امن است

آیا مباحث  و موضوعات گفته شده در اتاق های اپلیکیشن Clubhouse ذخیره میشود؟

چند نفر میتوانند درون یک اتاق حضور پیدا کنند؟

آیا منظور شما از مکالمه صوتی همان پادکست است؟

آیا میتوان از اپلیکیشن Clubhouse درآمد کسب کرد؟

نکات منفی درون اپلیکیشن Clubhouse چیست؟

چه کسی واقعاً نیاز به استفاده از کلاب هاوس را دارد؟

چگونه از یک اتاق room در برنامه کلاب هوس خارج شویم

یا کلاب هاوس برای اندروید منتشر شده است؟

آیا کلاب هاوس آیفون هم وجود دارد؟

تا چند نفر میتوانند در یک اتاق room کلاب هوس شرکت کنند؟

کلاب هوس فارسی وجود دارد؟

سخن پایانی

 

هر آنچه که باید در مورد برنامه کلاب هاوس Clubhouse بدانید

سوالات بسیار زیادی در مورد این نرم افزار تازه معروف وجود دارد که کاربران رایانه کمک از بخش نظرات شبکه های اجتماعی با ما در میان گذاشته اند.

از این جهت قصد داریم به صفر تا صد اپلیکیشن Clubhouse اشاره کنیم و آنرا از جهت های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

 

کلاب هاوس Clubhouse چیست؟

اپلیکیشن کلاب هاوس نخسین بار در سال پیش توسط یک سری توسعه دهنده خوش ذوق طراحی شد و توانست در همان ابتدا رکورد بیشترین دانلود از فروشگاه اپل را بِشکند و تنها با ۱۵۰۰ کاربر فعال به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ارزش داشته باشد.

اپلیکیشن Clubhouse در واقع یک پیام رسان است که فقط بر اساس صوت فعالیت می‌کند و کاربران فقط در آن می‌توانند صحبت یا پادکست ارسال و دریافت کنند.

این برنامه در همان ابتدا سعی کرد با سرمایه گذاری بر روی افراد شناخته شده در دنیا ( مانند کانیه وست و  گری‌وی و… )، مهر تایید و معروفیت برنامه خود را بگیرد.

از طرف دیگر وقتی ایلان ماسک وارد این برنامه شد و در موضوعات مختلفی در آن صحبت کرد، سیل عظیمی از کاربران وارد این نرم افزار شدند.

 

خلاصه قابلیت های برنامه کلاب هوس اصلی چیست

هر شبکه اجتماعی وقتی پر مخاطب میشود که امکانات ویژه ای داشته باشد، قابلیت های برنامه کلاب هوس هم کم نبود و محدود به چند مورد خاص نمیشود به همین دلیل توانسته کاربران زیادی را به سمت خود ترقیب کند. برخی از بهترین امکانات برنامه کلاب هاوس را به شما معرفی میکنیم پس با ما همراه باشید.

  • یک شبکه اجتماعی پر قدرت مبتنی بر گفتگو صوتی
  • ایجاد اتاق و روم های مختلف برای پرداختن به موضوعات مختلف
  • ساخت یک پروفایل قوی در تمام حوزه های بیزینسی، شخصی، فرهنگی و...
  • شرکت در بحث های مختلف در حال اجرا در برنامه کلاب هوس
  • دنبال کردن اکانت افرادی که به بحث و گفتگو کردن با آنها لذت میبرید
  • امکان ارسال دعوت نامه برای عضو شدن دیگر دوستان شما به اتاق های گفت و گوی شما و دیگران
  • دسته بندی کردن گروه های مختلف برای ساده پیدا کردن آنها
  • امنیت بالا در حفظ حریم شخصی شما و دیگران

 

کلاب هوس چطوری کار میکنه؟

این نرم افزار فقط بر اساس ارسال صوت (مانند زمان که تماس صوتی در واتس اپ برقرار میکنید) کار میکند، و شما برای ارسال و دریافت، باید وارد اتاق ها و روم های که توسط کاربران مختلف در این برنامه ساخته می‌شود، به بحث و گفت گو بپردازید.

از این جهت هر فردی که درباره موضوع خاصی تخصص دارد و یا می‌تواند به دیگران کمک کند یک اتاق می‌سازد و هر وقت که قصد دارد با دیگر دنبال کنندگان خود به بحث و گفتگو بپردازد.

 

چطور داخل کلاب هاوس عضو شویم؟

همان طور که در قسمت های بالا به آن اشاره کردیم این برنامه تا کنون فقط برای سیستم عامل ios عرضه شده است و تا الان فقط کاربران آیفون می‌توانند از این نرم افزار استفاده کنند، ( اما طبق گفته های شرکت سازنده قرار است تا چند ماه دیگر نسخه کامل اپلیکیشن Clubhouse برای اندروید عرضه کنند ).

متاسفانه هر فردی نمی‌تواند به صورت عادی این نرم افزار را دانلود و نصب کند، در واقع پس از آن که به دانلود و نصب این برنامه اقدام کنید باید یک فرم ثبت نام را با دقت پُر کنید و منتظر بمانید تا توسط مسئولین این برنامه تایید شود.

اما این ثبت نام تنها راه وارد شدن به این برنامه نیست، پس از این که برنامه هویت شما را تایید کند و صلاح بداند که شما لیاقت وارد شدن به این برنامه را دارید، باید منتظر بمانید تا فرد درخواست عضو شدن شما را یکی از دوستان شما تایید کند.

حالا با این وجود که هر فرد فقط و فقط می‌تواند تا دو نفر را تایید کند، تا اجازه وارد شدن به این برنامه به دوست شما داده شود، کار بسیار سخت می‌شود و کاربران باید انتخاب دقیق داشته باشند.

 

 

 

چگونه امکان ورود به اپلیکیشن Clubhouse را دریافت کنید؟

برای این کار نیازی نیست به دوستان خود پیام دهید تا شما را accept کنند، زیرا پس از این که فرم ثبت نام خود را پر کنید، دعوت نامه شما به سمت دوستان شما به صورت خودکار ارسال می‌شود و می‌توانند شما را تایید کنند تا وارد آن شوید.

 

چه اطلاعاتی در زمان ثبت نام  کلاب هوس از ما گرفته میشود؟

مانند هر برنامه پیام رسان، برای ثبت نام فقط کافی است شماره تلفن و یک نام وارد کنید.

پس از آن پیامکی حاوی کد احراز هویت برای شما ارسال میشود که نیاز آن آن را وارد کنید تا فرایند ثبت نام به اتمام برسد.

 

چند نفر را میتوان در برنامه کلاب هوس دعوت کرد؟

اما شاید این سوال برای شما پیش بی آید که چرا سیاست ورود برای اپلیکیشن Clubhouse شبیه پیام رسان های قرار داده نشده است؟

گفته شده که علت این موضوع این است که افرادی که واقعا قصد دارند از این فضا استفاده کنند بتوانند وارد این محیط شوند به همین دلیل هر کاربر فقط می‌تواند دو نفر از دوستان خود را در این برنامه تایید کند و پس از آن دیگر این امکان برای او وجود ندارد.

همچنین جالب است بدانید که اگر قصد داشته باید از افراد غریبه بخواهید تا فرم شما را تایید کنند، این کار را برای شما انجام نمی‌دهند، زیرا یکی دیگر از قوانینی که سخت در این برنامه اجرا می‌شود این است که اگر فردی توسط کاربران دیگری ریپورت شود نه تنها دیگر نمی‌تواند از محیط  کلاب هاوس استفاده کند بلکه فردی که آن را تایید کرده هم به عنوان جریمه از این برنامه به بیرون انداخته می‌شود.

 

قرار است در اپلیکیشن Clubhouse به چه چیزی گوش دهیم؟

درست است که هنوز عمر طولانی از این اپلیکیشن نَگُذشته است، اما بسیاری از کاربران در آن اتاق های مرتبط به بحث و گفتگو ایجاد کرده و شما می‌توانید از مواردی مرتبط به ( نجوم، آشپزی، ورزش، روانشناسی تا سیاست، موضوعات دینی و خنده دار ) پیدا کنید و وارد آنها شده وبه صحبت حضار گوش داده و در صورت نیاز صحبت کنید.

گفته می شود ، “موضوع مکالمه” در کلاب هوس انعطاف پذیر است، یک اتاق ممکن است یک نفره با دوستان خود در حال شوخی و خنده باشد، در حالی که اتاق دیگر یک مصاحبه رسمی بین چند شرکت در حال انجام است.

پیشنهاد میکنیم مطلب " قفل گذاری روی پیامک ها " را نیز مطالعه کنید.

 

قوانین و مقررات درون اپلیکشن Clubhouse به چه صورت است؟

قوانین بخش اصلی این نرم افزار را تشکیل می‌دهند همان طور که در بالا به آن پرداختیم اگر کاربری به عنوان خرابکار در این برنامه شناخته شود نه تنها دیگر نا آخر عمر نمی‌تواند با آن شماره تلفن فرم ثبت نام پر کند بلکه کاربری که آن را هم تایید کرده هم جریمه می‌شود.

یکی دیگر از قوانینی که در اپلیکیشن Clubhouse وجود دارد این است که اگر قصد داشته باشید صدای فردی را در گوشی خود ضبط کنید برنامه به صورت اتوماتیک دستور می‌دهد که از انجام این کار پرهیز کنید.

در کل اگر فردی هستید که زیاد به قوانین احترام نمی‌گذارید، بهتر است دور کلاب هوس را خط بکشید.

 

آیا اپلیکشن Clubhouse قابل اعتماد و امن است

باید به این نکته اشاره کرد که این نرم‌افزار دچار مشکل امنیتی می‌باشد و می‌تواند اطلاعات شخصی کاربران را به خطر بیندازد قبلاً اعلام شده بود که در نرم‌افزار کلاب هاوس کاربران امکان ضبط صدا را نخواهند داشت.

اما هکرها توانستند راهی برای به‌دست‌آوردن صدا در کلاس پیدا کنند مدتی پیش فایل‌های صوتی کلاب هاوس روی وب‌سایت‌های مختلف قرار گرفت و نکته قابل‌توجه و جالب این است که این اپلیکیشن چنین امکانی ندارد همین موضوع باعث شد که در مورد مشکلات امنیتی کلاب هاوس تحقیقات بیشتری انجام شود محققان امنیت سایبری استنفورد شماره آی‌دی کاربران و کلاس‌های آموزشی را منتشر کرده بودند و بعد از انتشار آنها به نظر می‌رسید که شماره آی‌دی کلاس‌ها ارتباط نزدیکی با پروفایل و شخصیت واقعی کاربران دارد همچنین مشخص شده که سرورهای کلاب هاوس در شانگهای قرار دارد و ممکن است دولت چین بتواند به اطلاعات کاربران و فایل‌های صوتی آنها دسترسی پیدا کند.

اگر به شبکه‌های اجتماعی علاقه مند هستید از نرم افزار اسنپ چت هم میتوانید استفاده کنید.

 

آیا مباحث  و موضوعات گفته شده در اتاق های اپلیکیشن Clubhouse ذخیره میشود؟

خیر هیچ گونه داده ای درون اتاق ها ذخیره نمی‌شود و گفتوگو به صورت زنده ( live ) برگزار می‌شود.

در قسمت بالا اشاره کردیم که اگر فرد بخواهد صدا را ذخیره کند و یا بخواهد قوانین را رعایت نکند  چه چیزی انتظارش را می‌کشد.

 

چند نفر میتوانند درون یک اتاق حضور پیدا کنند؟

محدودیت فعلی ۵۰۰۰ نفر در هر اتاق اپلیکیشن Clubhouse است  و هر کاربر می‌تواند در بی نهایت اتاق عضو شود ولی فقط در یک زمان در یکی از آنها شرکت و حضور داشته باشد.

 البته جالب است بدانید که این محدودیت قرار است برداشته شود زیرا ایلان ماسک در اولین سخنرانی خود رکورد بیشترین حضار را شکست.

برای مطلع شدن از آخرین آموزش های ویدیویی و اخبار روز تکنولوژی پیج اینستاگرام و اپارات رایانه کمک دنبال کنید.

 

آیا منظور شما از مکالمه صوتی همان پادکست است؟

خیر در برنامه های مختلف شما میتوانید با استفاده از نرم افزار های ویرایش صدا، صوت خود را تغییر یا ویرایش و ادیت کنید، اما تمام صحبت ها در این برنامه به صورت زنده  live برگزار می‌شود و قطعا مانند گوش دادن یا صحبت کردن با تلفن است.

 

آیا میتوان از اپلیکیشن Clubhouse درآمد کسب کرد؟

این موضوع بستگی به خود شما دارد اگر یک مشاور و سخنران انگیزشی باشید می‌توانید هر کسی که در دوره ها و پکیج های آموزشی شما ثبت نام کرد و در این برنامه حضور دارد، لینک خود را به او بدهید تا در زمان های که قصد دارید سخنرانی کنید بتواند صحبت های شما را گوش داده و به بحث و گفت گو بپردازد.

اما اگر تاکنون  فکر می‌کردید که می‌توان از طریق خود برنامه درامد زایی کرد باید گفت که هنوز برنامه ای برای انجام این کار راه اندازی نشده است.

 

نکات منفی درون اپلیکیشن Clubhouse چیست؟

خب تا  کنون به موارد مثبت این برنامه اشاره کردیم اما از مشکلات اپلیکیشن Clubhouse

میتوان به سخنران ها و کاربرانی که قصد شوم دارند اشاره کرد، عده ای افراد با ساخت اتاق های مختلف و عضو گیری اقدام به صحبت درباره موضوعات( نژاد پرستانه، بی احترامی به ادیان مختلف و… ) می‌کنند و چون صحبت های آنها در جایی ذخیره نمی‌شود و هر فردی میتواند با اجازه گرفتن از ادمین اتاق صحبت های خود را ارائه دهد و امکان پیگیری کمتری وجود دارد.اما نگران نباشید زیرا  دکمه report هم برای اتاق های بی خاصیت و افرادی که قوانین را رعایت نمی‌کنند در زیر انگشت شما قرار دارد.

 

چه کسی واقعاً نیاز به استفاده از کلاب هاوس را دارد؟

در حال حاضر ، کلاب هاوس برای افرادی است که دوست دارند صحبت کنند و با دانش خود مشکلات مختلف مردم را رفع کنند، یا می‌خواهند در کمپین های مختلف شرکت کرده و یا در شرایط فعلی ( ویروس کرونا )وارد مذاکره با چندین شرکت شوند.

 

چگونه از یک اتاق room در برنامه کلاب هوس خارج شویم

همان طور که میتوانید آزادانه وارد هر اتاقی شوید، پس توانایی خارج شدن از هر اتاقی هم به شما داده می‌شود.

برای این کار کافی است انگشت خود را چند ثانیه بر روی room نگه داشته و گزینه leave یا delete را انتخاب کنید.

 

یا کلاب هاوس برای اندروید منتشر شده است؟

پس از مدت ها انتظار کاربران سیستم عامل اندروید نیز میتوانند به طور رسمی این برنامه را بر روی گوشی های خود نصب کنند. نسخه اندروید این برنامه همانند نسخه ios بوده و تمامی امکانات و قابلیت های مختلف معرفی شده این برنامه را دارا می باشد.

این بدان معناست که نحوه ثبت نام در این برنامه نیز همچنان بر اساس دعوت نامه می باشد و برای ورود به این برنامه باید یا دعوت نامه رسمی از سمت خود سازندگان و یا یک دعوت نامه از سمت اشخاصی که در حال حاضر در برنامه کلاب هاوس حساب فعال دارند دریافت کنید تا بتوانید در این برنامه حساب گاربری خود را بسازید.

برای دانلود برنامه کلاب هاوس نسخه اندروید کافیست اسم برنامه را در پلی استور گوگل سرچ کنید تا به راحتی بتوانید این برنامه را بر روی گوشی خود نصب کنید البته به این نکته توجه داشته باشید که برای نصب این برنامه نسخه اندروید گوشی شما باید ۵ به بالا باشد.

 

آیا کلاب هاوس آیفون هم وجود دارد؟

بله. در ابتدا کاربران آیفون فقط میتوانند از این برنامه استفاده کنند و قرار بود تنها کاربران اپل به اپلیکیشن کلاب هوس دسترسی داشته باشند. اما پس از مدتی نسخه اندروید کلاب هوس منتشر شد. اکنون که در حال مطالعه این مقاله هستید، برنامه کلاب هاوس برای اندروید و آیفون منتشر شده است.

کافی است این اپلیکیشن را نصب کنید و یک اکانت در آن ایجاد کنید. حالا نام پروفایل خود را برای دوستان خود ارسال کنید تا شما را تایید کنند (شما را به کلاب هوس دعوت کنند) پس از آن میتوانید وارد این شبکه اجتماعی شده و از آن لذت ببرید.

 

تا چند نفر میتوانند در یک اتاق room کلاب هوس شرکت کنند؟

در نسخه ابتدایی این برنامه تنها تعداد کمی میتوانستند در یک اتاق حاضر باشند اما اکنون تا 5 هزار نفر میتوانند در اتاق کلاب هوس شرکت کنند.

 

کلاب هوس فارسی وجود دارد؟

کلاب هاوس اندروید و آیفون به دلیل تحریم بودن ایران منوی فارسی ندارد، اما گفته شده که به زودی از تمام زبان های فارسی در دنیا را پشتیبانی میکنند.

اما کلاب هاوس فارسی نام یک اتاق در این شبکه اجتماعی است که کاربران میتوانند یکدیگر را پیدا کرده و از آنجا با دیگران صحبت کنند.

 

سخن پایانی

به نظر کارشناسان رایانه کمک این که برنامه اپلیکیشن Clubhouse میتونه به این سرعت نظر افراد موفق را به خود جلب کند، مشخص میکند که پتانسیل بالایی برای موفق شدن در هر عرصه ای را دارد.

در آخر به یاد داشته باشید که رایانه کمک یک شرکت در زمینه حل مشکلات کامپیوتری و موبایلی است، پس اگر در هر بخش با مشکل یا سوال خاصی روبرو شدید ، کافی است با شماره ای ۹۰۹۹۰۷۱۵۴۰ یا ۰۲۱۷۱۲۹ تماس گرفته و از ما مشاوره تلفنی و اینترنتی رایگان دریافت کنید.

چقدر این مطلب مفید بود ؟

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد