تماس با کارشناس

کنترل فیلم های آینده از طریق ذهن انسان

از مجموعه مطالب آموزشی

دوستان و همراهان همیشگی گروه نرم افزاری اخبار فناوری اطلاعات نیو دانش سلام

امروز نیز طبق هرروز هفته گروه نرم افزاری اخبار فناوری اطلاعات نیو دانش قصد دارد که شما را با اخبار تازه تری با خبر کرده و توضیحاتی را در این باب به شما عرضه دارد.

موضوع امروز بسیار جالب توجه است و با ورودش به دنیای تکنولوژی بی شک طرفدارانی زیادی را بخود اختصاص خواهد داد.

موضوع امروز ما درمورد خبری است که بتازگی منتشر شده است و خبر رسیده به این مضمون است که قرار است در آینده ای نه چندان دور کنترل فیلم ها توسط مغز انسان صورت گیرد اما چگونه؟؟؟

  • آیا امکان دارد که مغز انسان کنترل فیلم ساخته شده را در دست بگیرد؟؟؟
  • آیا مغز انسان قادر به کنترل صحنه های فیلم خواهد بود؟؟؟

برای رسیدن به پاسخ این سوالات با ما همراه باشید.

در گذشته های بسیار دور مردم برای سرگرمی و تفریح خود برای یکدیگر صحنه هایی را بازی کرده و در اصطلاح ادا درمی آوردند تا سرگرم شده و روز خود را به پایان رسانند. پس از گذشت سال ها و پیشرفت تکنولوژی ، این کارها

در سالن هایی بزرگ توسط گروهی کاردرست و کاربلد با کلی عوامل صورت می گرفت و به آن نمایش تاتر می گفتند که امروزه نیز طرفداران خاص خود را دارد .

زمانی که تلویزیون اختراع شد و کم کم مردم توانستند این نمایش ها را در قالب فیلم ها و سریال های چند قسمتی در قاب تلوزیون تماشا کنند و از تماشای آن لذت ببرند.

ورود تلویزیون های سه بعدی 

رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی توسط بشر و پیدایش ابزاری جدید و بزرگتر شدن تلویزیون ها بستر برای پیشرفت در این عرصه فراهم تر شد.

کیفیت فیلم ها بهتر و صحنه ها و سکانس ها حرفه ای تر شدند و مخاطبان بیشتری را جذب خود کردند.

امروزه عینک هایی طراحی شده است که با استفاده از آن ها می توان تصاویر و صحنه های یک فیلم یا برنامه تلویزیونی را به طور سه بعدی تماشا کرد.

تفاوتی که بین این عینک ها و تماشای ساده و معملیه مخاطب وجود دارد در نوع تماشای تصاویر است.

تماشای تلویزیون با استفاده از عینک های سه بعدی این امکان را به بیننده می دهد که صحنه های یک فیلم را بطور واقعی تماشا کنند بطوریکه انگار صحنه ی روبرویشان به واقعیت در حال حاضر مقابل چشمانشان درحال وقوع است.

پیشنهاد مطلب : کی ام پلیر یک نرم افزار محبوب برای تماشای ویدئو در بین کاربران می باشد، مقاله تنظیمات زیرنویس برنامه kmplayer را از دست ندهید.

کنترل روند فیلم توسط بیننده

هنگامی که شما بطور مثال به یک فیلم تماشا می کنید ، تمامی حواس شما علاوه بر تماشای فیلم ، در فکر خلق صحنه های متفاوت تری است.

یعنی علاوه بر اینکه فیلم را تماشا می کنید ، در ذهن خود سناریویی دیگر و شیرین تر و مطابق با سلیقه و نظر خود خلق می کنید و حتی پس از پایان فیلم به اطرافیان خود گویید که ای کاش پایان فیلم این چنین تمام می شد.

علم بشر بتازگی به فناوری ای دست یافته است که به وسیله آن می توان تمامی صحنه ها را طبق سلیقه و نظر خود تغییر داد با این وجود که فیلم از قبل ساخته شده و تکمیل شده است ولی با این فناوری شما خالق اثر هستید و می توانید بطور کلی فیلم را به دلخواه خود تغییر دهید.

این فناوری را یک کارگردان جوان انگلستانی بدست آورده است که دوست دارد با این فناوری ، بیننده را در نحوه ی روند یک فیلم دخیل کند. ریچارد رامچون ، این کارگردان جوان انگلیسی فارغ التحصیل دانشگاه ناتینگهام است که چند سال زندگی خود را صرف ساخت چنین فیلم هایی کرده است تا بتواند ذهن بیننده را درگیر کرده و کنترل روند فیلم را به دست بیننده بسپارد.

استفاده از هدست الکترومغزنگاری

برای تماشای چنین فیلم هایی با روند ذکر شده کافی است که بیننده از یک هدست الکترومغز نگاری اسنفاده کند تا برای کنترل کردن فعالیت های مغز انسان از آن استفاده کند.

بیننده با استفاده از این هدست ها می تواند ترتیب صحنه ها را تغییر دهد و یا متنی را که درون فیلم درحال پخش شدن است را طبق ایده و سلیقه خود تغییر دهد  و حتی افکت ها و … فیلم توسط بیننده با استفاده از این هدست ها قابل تغییر دادن وکنترل شدن است.

گروه نرم افزاری اخبار فناوری اطلاعات نیودانش امیدوار است که از این مطلب نیز نهایت لذت را برده باشید و برایتان مفید واقع شده باشد.

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد