تماس با کارشناس

شبکه های اجتماعی ایرانی

از مجموعه مطالب آموزشی

کدامیک از شبکه های اجتماعی ایرانی را می شناسید؟

شبکه های اجتماعی ایرانی یکی از مهمترین پیشرفت های کشور ما در حوزه فناوری اطلاعات می باشند. امروزه شبکه های اجتمایی در حال گسترش هستند و تازگی ها در ایران بهترین پیام رسان ایرانی  داخلی در حال توسعه هستند و زیاد شده اند و سوال کاربران این است که انواع شبکه های اجتماعی چیست؟ ولی تعداد انگشت شماری از این شبکه های اجتمایی وجود دارند که به معنای واقعی کلمه قابلیت رقابت را داشته باشند.

با پیشرفت تکنولوزی و نیاز مبرم جوامع انسانی به ارتباطات شبکه های اجتمایی به وجود امدند. شبکه هایی که چندین موئلفه برای ثابت ماندن در بازار داشتند که مهم ترین انها امنیت و حفظ حریم شخصی بود.خدمات و قابلیت های شبکه های اجتماعی قابل انکارنیست.

باگذشت زمان و افزایش تعداد این شبکه های اجتمایی و کاربران انها مدیران این شبکه به ایجاد فضا و اماکانات کاربر پسند پرداخته و در نتیجه به رقابت پرداختند اما سوالی که پیش می آید ایا کافی بود؟ در پاسخ باید بگویم خیر! مدیران شبکه های اجتمایی هر چه قدر بر امکانات شبکه های خود اضافه میکردند انتظارات کاربران بیشتر میشد.

✴️✴️ رفع مشکلات کامپیوتری با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

امروزه بیشتر از هزاران هزار شبکه های اجتمایی در سطح دنیا وجود دارد. اما تعداد محدودی از این شبکه ها وجود دارند که کاربران میلیونی یا حتی میلیاردی داشته باشند فیسبوک پر طرفدار ترین شبکه اجتمایی جهان با بیش از دو میلیارد نفر کاربر، با رسوایی اخیر نتوانست رضایت کاربران خود را جلب کند و احتمالا اکنون با چالش هایی همراه هست.

مخترع کانال ها در شبکه های اجتمایی خدمت بسیار خوبی به شبکه های اجتمایی ایرانی کرده است و کاربران ایرانی از کانال ها استقبال ویژه ای دارند برای همین بیشتر شبکه های اجتمایی داخلی دارای ویژگی مهم کانال هستند و این بسیار مهم و قابل توجه هست همراه رایانه کمک باشید تا مهمترین شبکه های اجتماعی ایران را با هم بررسی کنیم.

 

آنچه در این مقاله می خوانیم:

کدامیک از شبکه های اجتماعی ایرانی را می شناسید؟

لیست شبکه های اجتماعی پیام رسان های ایرانی

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با شبکه های اجتماعی پرطرفدار در ایران

سخن پایانی

 

کدامیک از شبکه های اجتماعی ایرانی را می شناسید؟

شاید شما هم با انواع شبکه های اجتماعی پیام رسان آشنایی دارید. در سال های اخیر شبکه های پیام رسان زیادی به  بازار عرضه شدند اما کاربران همیشه به دنبال امن ترین پیام رسان ایرانی هستند.  و با توجه به شرایط و موقعیت هایی که در ایران پیش می آید شبکه های اجتماعی بدون فیلتر بیشتر مورد توجه کاربران است.

 

بیشتر بخوانیم: بهترین شبکه های اجتماعی داخلی در قیاس با تلگرام

لیست شبکه های اجتماعی پیام رسان های ایرانی

در ادامه این مقاله تصمیم داریم تعدادی از این شبکه های اجتماعی را معرفی کنیم تا با استفاده از شبکه های اجتماعی به راحتی بتوانید تعامل های خود را حفظ کنید.

پیام رسان  ایرانی سروش

پیام رسان سروش یکی از شبکه های اجتمایی است که تازگی ها توسط برخی از اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی  شریف ساخته شده است و می تواند یک رقیب جدی برای پیام رسان تلگرام به حساب بیاید که کاملا ایرانی بوده و تمام سرورهایش در داخل خود ایران موجود هست. این پیام رسان داخلی دارای امکانات جالب و بسیار متفاوتی می باشد و به هیچ وجه شبیه به پیام رسان های شکست خورده داخلی دیگر  نمی باشد که نتواند نظر کاربر را به خود جلب کند. تقریبا تمامی امکانات و ویژگی های تلگرام و دیگر پیام ر سان ها پیام رسان سرورش موجودمی باشد.

لازم به ذکر هست قضیه در اینجا تمام نمیشود و این پیام رسان امکانات دیگری نیز دارد.

 

 

پیام رسان ایرانی روبرد

از شبکه های اجتماعی موبایل می توان  شبکه اجتماعی رو برد یکی از شبکه های اجتماعی ایرانی و بومی با هدف برقراری ارتباط بین افراد مانند دانشجوها، فارغ‌التحصیلان، شاغلان، افراد جویای کار، محققان و حتی مجموعه‌های علمی مانند تشکلات دانشجویی، دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و کسب و کارها است.

خدماتی که این اپ را متمایز می کند چیست ؟ 

این برنامه که تولید کاملا ایرانی دارد چهار زبان فارسی ، انگلیسی ،‌عربی و ترکی استانبولی را پوشش می دهد و متناسب با فرهنگ ایرانی ساخته شده. کاربران می توانند بی نهایت آگهی استخدام ثبت کنند، وبینار برگزار کنند و شاهد فروش بلیت های رویداد آن باشند.

شبکه اجتماعی ایرانی گپ

از دیگر شبکه های اجتمایی ایرانی می توان به پیام رسان محوب گپ اشاره کرد، بررسی  و نقد پیام رسان ایرانی گپ کار چندان راحتی نیست، زیرا که نمیتوان آن را با دیگر شبکه های اجتمایی مقایسه کرد، و هم چنینی نمیتوان امکانات آن را نادیده گرفت.

دشواری کار از آن جا شروع میشود  که از طرفی شباهت و ظاهر و قابلیت هایش مستقیما از تلگرام  نمونه برداری شده  و از طرف دیگر نقص ها و مشکلات زیادی  در آن دیده میشود.

به عنوان یک شبکه اجتمایی «کراس پلتفرم» و مبتنی بر «فضای ابری» به  پیام رسان گپ می توانید از طریق مرورگر و سیستم های عامل اندروید و iOS دسترسی داشته باشید. در پیام رسان  گپ می توانید گروه و کانال بسازید، پیام هایتان را ویرایش کنید، استیکر بفرستید و پوسته دلخواهتان را روی پس زمینه انتخاب کنید.

من شخصا  به عنوان یک برنامه نویس ایرانی اعتراف می کنم که پیش از ورود به گپ انتظار زیادی از رابط کاربری نداشتم، اما از دیدن محیط به شدت غافلگیر شدم.

و مساله در این جا تمام نمیشود!!

این پیام رسان به برنامه نویسان و توسعه دهندگان این امکان را داده که در محیط کاملا فارسی و ایرانی و با رابط کاربری بسیار بالا به توسعع ربات های گپ بپردازند و هم چنین این امکان را فراهم آورده تا ازطریق ربات های خود کسب درآمد کنند.

گپ برای امنیت  پیام ها امکان تعیین پین کد را هم فراهم کرده و حتی می توانید موارد مهم را در فهرست علاقه مندی های خود سیو کنید. اگر علاقه مند به دنبال کردن اخبار هستید  قسمتی به نام «دنیای خدمات و اطلاعات» در پیام رسان گپ وجود دارد که در واقع ویترینی از کانال هاست؛ کانال های ورزشی و خبری و سرگرمی که احتمالا توسط توسعه دهندگان گپ ساخته شده و اداره می شوند.

پیام رسان اجتماعی نزدیکا

شبکه اجتماعی ایرانی نزدیکا یک شبکه اجتماعی و بهترین روش دوست یابی مجازی است که آن را می توان از نظر محیط کاربری و کارایی رقیب اینستاگرام دانست.با کمک این برنامه می توانید دایره دوستان خود را گسترش داده و با کاربران جدیدی آشنا شوید.

شبکه اجتماعی روبیکا

از محبوب ترین پیام رسان ها در ایران شبکه اجتماعی روبیکا یکی از اپلیکیشن های موفق در زمینه شبکه اجتماعی ایرانی بوده که به واسطه ارائه انواع فیلم و سریال های جدید مورد استقبال قرار گرفت. جالب است بدانید این اپلیکیشن ترکیبی از همه اپلیکیشن ها را در خود دارد و همه کاره به حساب می آید.

برنامه طاقچه

طاقچه یکی از شبکه های اجتماعی ایرانی در زمینه نویسندگی و کتابخوانی است و کاربران قادر به انتشار و دانلود کتاب دارند.البته این اپلیکیشن با هدف حمایت از نویسندگان جوان و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی تشکیل شده است.

شبکه اجتماعی ایتا

پیام رسان ایرانی ایتا مانند تلگرام  طراحی شده است در این پیام رسان می توانید گفتگو کنید و کانال تشکیل دهید

پیام رسان هورسا

هورسا  نیز پلتفرمی شبیه  یوتیوب دارد اما برای رسیدن به محبوبیت و قابلیت های یوتیوب راه زیادی دارد.  یوتیوب به عنوان یک شبکه‌ اجتماعی مبتنی با ویدئو چنان فراگیر و جذاب است که کاربران زیادی روزانه به آن مراجعه می‌ کنند و صاحبان کانال‌های یوتیوبی برای افزایش بازدید کننده با هم رقابت سختی دارند. بسیاری از معروف‌ترین این کانال‌ها با خرید سابسکرایب توجه‌های زیادی را به خود جذب کرده‌اند. حالا باید ببنیم هورسا در این عرصه رقابتی موفق‌ خواهد بود.همانند دیگر اپلیکیشن های ارتباطی عمل میکند و امکان پخش ویدیو، کامنت گذاری و لایک و دیس لایک دارد.این شبکه اجتماعی ایرانی را می توان نسخه بومی شده یوتیوب در نظر گرفت.

 

 

 

 

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با شبکه های اجتماعی پرطرفدار در ایران

در این قسمت به تعدادی از سوالات کاربران در رابطه با انواع شبکه های اجتماعی پیام رسان پاسخ خواهیم داد. کارشناسان مجرب و متخصص رایانه کمک برای ارائه خدمات کامپیوتری خود از طریق تماس تلفنی و پاسخگویی آنلاین به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند

شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

شبکه های اجتماعی ایرانی مناسب کسب و کار چیست؟

- برای پیشبرد اهداف و تعاملات کسب وکار شبکه اجتماعی روبیکا را معرفی می کنیم.

کدام پیام رسان ایرانی امکان تماس تصویری دارد؟

- متاسفانه هیچکدام از شبکه های اجتماعی امکان برقراری تماس تصویری ندارند و کیفیت تصویر آن ها پایین است.

پرسرعت ترین شبکه اجتماعی ایرانی چیست؟

- پرسرعت ترین شبکه اجتماعی را می توان روبیکا معرفی کرد ولی درکل هیچ کدام از شبکه های اجتماعی ایرانی به دلیل محدودیت سرور سرعت بسیار بالایی را  به کاربران ارائه نمی دهند.

 

 

 

سخن پایانی

در این مقاله به شبکه های اجتماعی پرطرفدار در ایران پرداختیم. از دلایل ایجاد شبکه های اجتماعی حفظ  ارتباطات مفید و کارساز کاربران است. امیدواریم با استفاده از شبکه های اجتماعی ایرانی معرفی شده همچنان بتوانید تعاملات و ارتباطات خود را حفظ کنید و لذت ببرید. تا آموزشی دیگر با نیو دانش همراه باشید. در صورت بروز هرگونه مشکل در زمینه کامپیوتر و شبکه نیز می توانید از طریق شماره گیری تلفن های۹۰۹۹۰۷۱۵۴۰ و ۷۱۲۹-۰۲۱ با کارشناسان مجرب رایانه کمک تماس بگیریدرایانه کمک به صورت شبانه روزی مانند یک اورژانس کامپیوتری اماده پشتیبانی و حل مشکلات کامپیوتری تلفنی شما کاربران عزیز است.

چقدر این مطلب مفید بود ؟

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد