تماس با کارشناس

آموزش چگونگی غیر فعال سازی دانلود خودکار عکس و فیلم در تلگرام(اندروید و ویندوز)

از مجموعه مطالب آموزشی

یکی از معضلاتی که باعث شده است تا حجم اینترنت مصرفی کاربران در شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام واینستاگرام و.. به شدت افزایش یابد دانلود خودکار تصاویر،آهنگ ها ، فیلم ها و بطور کلی محتوای رسانه می باشد. گاها شما به یک تصویر یا فیلم نیاز ندارید اما همچنان دانلود آن صورت می گیرد. تلگرام برای رفع این مشکل برخلاف اکثر شبکه های اجتماعی قبل خود راهکاری دقیق چیده است . به طوری که کلید  غیر فعال سازی دانلود خودکار عکس و فیلم در تلگرام(اندروید و ویندوز) را در اختیار کاربرانش قرار داده است. با این ویژگی کاربران می توانند بصورت دستی و از طریق تنظیمات تعیین کنند که چه رسانه ای برای آنها بصورت خودکار دانلود شود و یا حتی می توانند تعیین کنند که هیچ رسانه ای برای آنها دانلود نشود.به سبب اهمیت این موضوع ما در این قسمت از نیودانش آموزش چگونگی غیر فعال سازی دانلود خودکار عکس و فیلم در تلگرام(اندروید و ویندوز)  را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید از آن به بهترین شیوه ی ممکن استفاده کنید.

غیر فعال سازی دانلود خودکار عکس و فیلم در تلگرام نسخه ی اندروید

روش غیر فعال سازی دانلود خودکار عکس و فیلم در تلگرام نسخه ی اندروید کاری بسیار ساده و راحت است و تقریبا هیچ گونه پیچیدگی خاصی ندارد.برای این امر کافی است تا آخرین نسخه ی تلگرام را روی گوشی خود نصب کنید.بعد از نصب تلگرام آنرا باز کرده و سه خط سفیدی را که در بالای کادر و در گوشه ی سمت چپ قرار دارد انتخاب نمایید.تا پنجره ی زیر برای شما باز شود.

شاید برات پیش بیاد پس بتره دلیلشو بدونی و راهکارهای پیشگیری از این موردم  بلد باشی : علت از دسترس خارج شدن پیج اینستاگرام

 

 

بیشتر بخوانید: راهکارهای کم کردن حجم عکس بدون افت کیفیت

 

سپس در بین گزینه های پنجره ی فوق گزینه ی  Settings را انتخاب کنید. با این کار لیستی از گزینه ها برای شما باز می شود که در بین آن ها Data & Storage را انتخاب کنید.

 

 در بخش نامبرده قسمتی تحت عنوان Automatic media download وجود دارد که با لمس آن با کادری مشتمل بر گزینه های مختلف ایجاد می شود.این گزینه های شامل مواردی است که هرکدام را به ترتیب در زیر توضیح می دهیم.

 

When using mobile data:این مورد برای تنظیم حالت دانلود خودکار برای شرایطی است که شما از اینترنت موبایل استفاده می کنید.

When roaming:این گزینه مربوط به حالتی است که شما با اینترنت رومینگ از تلگرام استفاده می کنید

When connected to Wi-Fi:این گزینه مربوط به زمانی است که شما از با اینترنت وای فای به تلگرام متصل می شوید.

با لمس هر یک از گزینه ی فوق یک منوی کشویی برای شما باز میشود که به شما این دسترسی را می دهد تا دانلود محتوای یک رسانه را مطابق نیاز های خود فعال یا غیر فعال کنید.اگر میخواهید در هیچ حالتی بصورت خودکار محتوا های رسانه ای تلگرام برای شما دانلود نشود ،تیک تمام قسمت ها را بردارید و سپس برای ذخیره ی تغییرات خود گزینه ی save  را بزنید.

منظور از محتوا های رسانه ای Photo ( عکس ) ، Voice Message ( پیام های صوتی ) ، Video ( ویدیوها ) ، File ( فایل ها ) ، Music ( موزیک ها ) ، Gif ( تصاویر متحرک گیف ) می باشد.در نظر داشته باشید که محتوا های رسانه ای متن و استیکر را شامل نمی شود و با غیر فعال سازی تمام موارد فوق باز دانلود موارد مذکور کاملا خودکار خواهد بود.

غیر فعال سازی دانلود خودکار عکس و فیلم در تلگرام نسخه ی ویندوز

در نسخه ی کامپیوتر نیز شباهت های بسیاری با نسخه ی اندروید دارد. برای آموزش چگونگی غیر فعال سازی دانلود خودکار عکس و فیلم در تلگرام نسخه ی ویندوز با ما همراه شوید.

قبل از هر چیز مطمئن باشید که آخرین نسخه ی تلگرام دسکتاپ را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده اید.در قدم اول تلگرام کامپیوتر خود را نصب کنید و وارد شوید.

در گوشه ی بالایی سمت چپ روی عبارت Setting کلیک کنید تا مانند نسخه ی اندروید وارد لیستی از گزینه ها شوید.

همانوطور که در تصویر پایین مشاهده می کنید اکنون شما تعدادی گزینه دارید . در بین این گزینه ها روی گزینه ی Automatic media download Setting کلیک کنید. این گزینه در بخش های پایینی تنظیمات قرار دارد.

 

همانند نسخه ی اندروید یک منوی کشویی مشتمل بر تمام رسانه هایی که به صورت اتوماتیک دانلود میشوند برای شما باز می شوند.تیک هر کدام از رسانه هایی را که نمی خواهید بصورت اتوماتیک برای شما دانلود شود را بردارید.

 

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. همچنین میتونید در هرساعت از شبانه روز با کارشناسان رایانه کمک تماس بگیرید و سوالات خود در زمینه این نرم افزار و نرم افزار های دیگر را با ما در میان بگذارید.

 

مقالات مرتبط:

آموزش ساخت ایمیل در موبایل – نیو دانش

شبکه های اجتماعی ایرانی

آموزش ساخت حساب شیائومی

 

چقدر این مطلب مفید بود ؟

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد