تماس با کارشناس

مشکل سیاه شدن صفحه گوشی و ال سی دی موبایل – نیو دانش

از مجموعه مطالب آموزشی

مشکل سیاه شدن صفحه گوشی می تواند برای همه پیش آید و خب بسیاری از کاربران برای این که چه راهکاری را برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه موبایل پیش بگیرند نیاز به راهنمایی داشته و نیو دانش  شبانه روزی آماده راهنمایی شما عزیزان به صورت رایگان می باشد.

مشاوره تلفنی رفع مشکلات موبایل از طریق تلفن ثابت به صورت شبانه روزی 9099071540

سیاه شدن صفحه گوشی عوامل مختلفی دارد و با بررسی هایی که کارشناسان نیو دانش انجام داده اند با افتادن این اتفاق قطعا نباید از خرابی گوشی خود بترسید چراکه گاهی این اتفاق با چند راهکاری که در ادامه به شما می گوییم رفع می شود. با سیاه شدن ال سی دی گوشی بسیاری از کاربران فورا به مغازه های تعمیرات موبایل مراجعه می کنند و با پرداخت هزینه گاهی بالا و گاهی مناسب گوشی خود را تحویل می گیرند.

سیاه شدن صفحه گوشی

اگر شما نیز با این مشکل مواجه شدید در اولین کاری که باید کنید سعی بر خاموش کردن گوشی خود کنید. اگر نتوانستید با دکمه power گوشی را خاموش نمایید در صورت امکان جداسازی باتری آن را فورا خارج نمایید و اگر امکان جداسازی باتری موبایل را نداشتید می توانید با استفاده از سوزن مخصوص خود موبایل آن را برای خاموش کردن گوشی به داخل سوراخی که در این زمینه قرار داده شده است به آرامی فشار داده و گوشی را خاموش نمایید.

بیشتر بدانید: آموزش اینستاگرام

پس از روشن شدن موبایل خود فورا برنامه یا اپلیکیشنی که فکر می کنید بعد از نصب شدن آن باعث این مشکل شده است را پاک کنید که با انجام این کار دیگر گوشی شما با این مشکل مواجه نخواهد شد.

با بررسی های صورت گرفته مشکل سیاه شدن صفحه گوشی با خاموش و روشن کردن گوشی رفع می شود و اما اگر مشکل شما جدی تر بود و با انجام این مراحل درست نشد چه کاری انجام دهید؟

راه دیگری برای رفع این مشکل وجود دارد که باید به داخل safe mode موبایل خود مراجعه کنید که برای رفتن به این حالت وقتی که گوشی خاموش است کلید های کم کردن صدا و دکمه پاور را باهم نگهدارید و منتظر بمانید موبایل به حالت ریکاوری برود و سپس گزینه wipe cache partition را با تایید نمایید که پس از اینکار گوشی خاموش می شود و حافظه پنهان موبایل نیز پاک شده و امکان دارد با انجام این مراحل مشکل شما به طور کامل رفع شود.

 

رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی اندرویدی

داخل این ویدیو که براتون آماده کردیم، فرایند حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ بهتون نشون دادیم که اگر مشکل نرم افزاری بود چطوری اون رو حل کنید. پیشنهاد میکنم تا انتهای این ویدیو با من همراه باشید.

 

مشکل سیاه شدن صفحه گوشی

اگر با انجام تمامی روش های بالا برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه موبایل هنوز مشکلتان پا برجا می باشد باید راه دیگری را تست نمایید که با این کار کلیه محتوا های داخل موبایل پاک می شود و کلیه اطلاعاتی که در موبایل خود دارید از بین رفته و قابل برگشت نخواهد بود.

پس از درست نشدن گوشی مجدد به همان صفحه ریکاوری بروید و این بار گزینه wipe data/factory reset را زده و منتظر بمانید تا گوشی به حالت تنظیمات کارخانه برگردد. با انجام کار های بالا در صورتی که گوشی شما حداقل حالت سیف مود و یا حالت ریکاوری را نشان دهد درست می شود و اگر به طور کل نیز صفحه ال سی دی خاموش است می تواند مشکل از خود ال سی دی باشد.

نکته : سیاه شدن گوشی بر اثر ضربه با انجام مراحل بالا نیز قابل درست شدن نمی باشد و حتما باید توسط مراکز تعمیراتی بررسی شود.

سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ s3

اگر گوشی شما s3 می باشد و با آب برخورد نکرده است و همچنین ضربه ای به آن وارد نشده است قطعا با آموزش های داده شده ما مشکل شما رفع می شود. البته کیفیت ساخت گوشی های سری s همیشه عالی بوده است و شاید هنگی های احتمالی این نسخه از گوشی به خاطر قدیمی بودن آن است.

سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ a5

مشکل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ a5 نیز مانند مراحلی که در رابطه با گوشی سری s گفته شد است و قطعا نباید با آب برخورد و ضربه خورده باشد. گوشی های سری a سامسونگ جزو یکی از بهترین سری هایی است که شرکت سامسونگ اقدام به تولید آن کرده و توجه ویژه ای به این سری یعنی سری a می کند.

سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ j5

مشکل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ j5 با برسی های انجام شده دریافتیم که گوشی های سریj و مدل j5 با پر شدن حافظه و نصب اپلیکیشن های زیاد باعث همچین مشکلی می شود و شما می توانید با برخورد به این مشکل گوشی خود را به حالت کارخانه برگردانید و محتویات گوشی موبایل خود را پاک کنید.

علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد این سیاه شدن صفحه می تواند بر اثر ضربه و یا برخورد با آب و همچنین مشکلات نرم افزاری داشته باشد. گاهی افراد گوشی خود را وقتی در جیب خود قرار می دهند از فشاری که به گوشی می آید مطلع نمی باشند و خب این مورد نیز می تواند برای صفحه مشکلاتی به وجود آورد. ما در این پست تمام راهکار های آموزشی جهت رفع این مشکل را برایتان توضیح دادیم و شما می توانید با برسی و انجام مراحل بالا اقدام به رفع مشکل پیش آمده کنید و یا با شماره تماس های ما جهت راهنمایی هرچه بیشتر برای مشکل خود تماس حاصل فرمایید.

علت سیاه و سفید شدن صفحه گوشی

علت سیاه و سفید شدن صفحه گوشی بیشتر مشکل سخت افزاری می باشد و اگر بخواهیم بصورت دقیق در رابطه با این مشکل صحبت نماییم می توان گفت به احتمال بسیار بالا صفحه ال سی دی گوشی خراب شده است و این باعث قاطی شدن رنگ ها در موبایل می شود که باید حتما ال سی دی موبایل تعویض شود.

 

مشاوره تلفنی رفع مشکلات موبایل از طریق تلفن ثابت به صورت شبانه روزی با ما تماس بگیرید

9099071540

صفحه گوشی سیاه شده ولی زنگ میخوره ؟

در صورتی که فقط در هنگام تماس صفحه گوشی مشکی می شود این مشکل خیلی وقت ها میتواند به دلیل اختلال بر روی سنسور مجاورت اتفاق بیافتد . سنسور مجاورت سنسوری است که در هنگام تماس صفحه گوشی شما را به صورت هوشمند خاموش می کند تا از تاچ های تصادفی هنگام مکالمه جلوگیری شود.

گاهی ممکن است صفحه گوشی شما هیچ مشکلی نداشته باشد و تنها هنگام زنگ خوردن صفحه به صورت خودکار مشکی شود در این صورت مشکل از سنسور مجاورت گوشی می باشد.

حال چگونه این مشکل را برطرف کنیم؟ برای حل این مشکل ابتدا مطمئن شوید پوششی جلوی سنسور مجاورت قرار نگرفته باشد. مکان این سنسور درست بالای گوشی در کنار دوربین سلفی و یا کنار بلندگو های گوشی می باشد.

درصورتی که جرم و یا قاب گوشی این قسمت را پوشانده باشد ممکن است در کار این سنسور اختلال ایجاد شود همچنین برخی گلس های محافظ نامرغوب نیز میتوانند باعث اختلال در عملکرد این سنسور شوند پس بهتر است همه این موارد را بررسی کنید و در صورتی که مشکل از هیچ یک از این موارد نبود باید خود سنسور توسط یک متخصص سخت افزار بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

در برخی موارد نیز ممکن است که صفحه نمایش گوشی شما به کلی مشکی شده باشد اما صدای تماس ها برای شما پخش شود که این نشان از روشن بودن گوشی می دهد.

در این شرایط اصولا مشکل از خود ال سی دی گوشی و یا کابل فلت اتصال آن می باشد . برای بررسی این موضوع نیز باید گوشی را به یک متخصص سخت افزار سپرده تا این موارد را بررسی کند.

اگه شکستن قفل سی دی رو بلد نیستی حتما بیا اینجا کامل بهت گفتم .

رفع مشکل خاموش یا سیاه شدن صفحه نمایش گوشی ( رفع مشکل سخت افزاری )

 

یکی از عمده ترین دلایلی که به مشکل سیاه شدن صفحه گوشی و ال سی دی موبایل می‌انجامد، قطع شدن پین نمایشگر گوشی از بُرد آن است.

همان طور که می‌دانید، تمامی گوشی های هوشمند که امروزه ساخته می‌شوند، دارای یک صفحه نمایشگر بزرگ هستند که با یک پین به بُرد گوشی متصل است و مانند یک پل ارتباطی میان صفحه گوشی و قطعات سخت افزاری عمل می‌کند. از این رو اگر این پین قطع یا از جای خود در آمده باشد، دیگر هیچ اطلاعاتی بین صفحه گوشی و برد آن برقرار نمی‌شود و همین موضوع باعث سیاه شدن LCD گوشی می‌شود که در گوشی های شرکت سامسونگ بسیار شایع است.

از این رو بهتر است گوشی خود را به یک کارشناس در زمینه تعمیر سخت افزار گوشی فعالیت می‌کند، نشان دهید و یا با متخصصان رایانه کمک تماس بگیرید، تا از مشاوره و تعمیر موبایل در محل برخوردار شوید.

 

علت سیاه شدن ال سی دی گوشی سامسونگ در اثر ضربه ( تعمیر سخت افزار گوشی )

تمامی روش های گفته شد، زمانی می‌تواند مشکل سیاه شدن صفحه گوشی و ال سی دی موبایل شما را رفع کنند، که کاربر با مشکل نرم افزاری در گوشی خود روبرو شده باشد.

اما اگر مشکل سیاه شدن صفحه گوشی در اثر ضربه وارد شده به گوشی باشد، دیگر راه‌حل های بالا نمی‌توانند مشکل شما را رفع کنند.

زیرا ممکن است به دلیل ضربه صفحه LCD آن سوخته  باشد.

از این رو تشخیص دقیق  مشکل سیاه بودن صفحه گوشی زیاد مشخص نیست و بهتر است یک تکنسین ماهر در زمینه تعمیر موبایل و گوشی آن را از نزدیک بررسی کند.

از این رو کارشناسان بخش تعمیرات سخت افزار رایانه کمک با سالها تجربه در امر ( تعمیر موبایل و گوشی ، تعمیر لپ تاپ و کامپیوتر ، و تعمیر قطعات پرینتر و اپل واچ ) به راحتی و کمترین زمان ممکن می‌ توانند به بررسی دیوایس شما پرداخته و بعد از مشخص شدن قطعه خراب، به تعمیر گوشی شما می‌پردازند.

سیاه شدن lcd گوشی آیفون بر اثر مشکلات مدار شارژ و منبع تغذیه گوشی

در بعضی موارد نیز علت سیاه شدن صفحه نمایش میتواند وجود مشکل سخت افزاری بر روی منبع تغذیه و یا مدار شارژ گوشی باشد که این مشکل اصولا بسته به نوع گوشی یا با تغییر مدار شارژ و یا تعمیر ic  شارژ برطرف می شود و یا باید برد گوشی به طور کلی عوض شود که در مواردی که باید برد گوشی به طور کلی عوض شود ارزش تعمیر گوشی به دلیل هزینه بالا کمتر بوده و بهتر است به فکر خرید یک گوشی جدید باشید. این مشکل مخصوصا در گوشی های آیفون رایج تر می باشد که به دلیل بالا بودن قیمت قطعات در موارد زیادی ارزش تعمیر گوشی بسیار پایین می باشد.

پیشنهاد میکنیم مطلب " ۶ راه افزایش عمر باتری آیفون " را نیز مطالعه کنید.

سیاه شدن صفحه گوشی شیاومی

سیاه شدن صفحه نمایش گوشی های شیاومی نیز یکی از مشکلاتی است که برای صاحبان این برند گوشی ممکن است پیش بیاید. بسیاری از مواردی که در بالا برای گوشی های سامسونگ گفته شد برای گوشی های دیگر برند ها از جمله شیائومی نیزصدق می کند اما مورد دیگری که باید به آن اشاره کرد سیاه شدن بخشی از صفحه گوشی مخصوصا در گوشی های شیاومی می باشد.

این مشکل که اصطلاحا به آن پیکسل سوخته نیز می گویند میتواند بر اثر ضربه به بخشی از صفحه نمایش ، قرار گرفتن گوشی در معرض دمای بالا و یا حتی در برخی موارد استفاده نامناسب و فشار به صفحه نمایش به وجود بیاید.

این مشکل اصولا خود را با یک لکه یا نقطه سیاه خیلی ریز نشان داده که به مرور زمان بخشی یا کل صفحه نمایش را دربر میگیرد. متاسفانه برای حل این مشکل هیچ راه حل مطمئن نرم افزاری وجود ندارد و باید برای حل آن صفحه نمایش گوشی شیائومی خود را تعویض کنید.

از آنجا که اینکار نیاز به ابزار های مختلف و تخصص دارد پیشنهاد تیم فنی نیودانش این است که این کار را به یک تعمیرکار گوشی بسپارید. و خودتان به هیچ وجه این کار را انجام ندهید.

شما می‌توانید برای مشاوره تلفنی در زمینه تعمیر و یا تعویض lcd گوشی خود با شماره 9099071540 تماس گرفته و از کارشناسان بخش تعمیرات گوشی و موبایل رایانه کمک، پشتیبانی تلفنی دریافت کنید و یا از طریق سایت رسمی رایانه کمک ، به ثبت سرویس و تعمیرات در محل اقدام کنید.

در این آموزش به برسی مشکل سیاه شدن صفحه گوشی پرداختیم. اگر نیاز به راهنمایی های بیشتر دارید باما تماس بگیرید.

چقدر این مطلب مفید بود ؟

دیدگاه کاربران

" وقتی گوشی برای مدت طولانی در جیب باشد یا روی گوشی پوشانده شود،گوشی مثل یک گوشی خاموش است ولی اگه باش تماس بگیری بوق میخوره و پیام هم براش میاد،ولی هیچی نشون نمیده تا اینکه دوباره با دکمه پاور خاموش و روشن کنم "

" ممکنه سنسور پراکسیمیتی گوشی مشکل پیدا کرده باشه "

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد