تماس با کارشناس

راهکار های افزایش عمر باطری

از مجموعه مطالب آموزشی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد بعد از کل صرفه جویی و پس انداز یک گوشی هوشمند می‌خرید و با کمی استفاده باتری آن زود خالی می شود  از آنجا که علت خالی شدن باتری گوشی ها با بررسی چند نکته ساده مشخص می شود نگران نباشید ، این مساله نیز ،مشکل بسیاری از کاربران رایانه کمک است در ادامه همراه رایانه کمک باشید تا راهکار های افزایش عمر باطری را بررسی کنیم.

 

 

راهکار های افزایش عمر باطری

۱-تنظیم خودکار نور صفحه

۲-غیر فعال سازی و یا خاموش کردن  DATA، Wi-Fi و غیره

۳-فعالسازی قابلیت Power Saving Mode

۴-تنظیم زمان خاموش شدن صفحه

۵-کنترل برنامه های غیر مجاز

۶-استفاده نکردن  از تصاویر متحرک و  لایو والپیپر (Live Wallpaper)

۷-استفاده از حالت پرواز

۸-خنک نگه داشتن گوشی

۹-استفاده از شارژر مخصوص گوشی

۱۰-آپدیت سیستم عامل

۱۱-کنترل مشخصات باتری در زمان خرید

۱۲-خریدگوشی از مراکز معتبر

۱-تنظیم خودکار نور صفحه

نور صفحه خود را از حالت عادی به حالت خودکار تغییر دهید این حالت در مصرف انرژی از باتری موبایل شما اثر مستقیم دارد.

۲-غیر فعال سازی و یا خاموش کردن  DATA، Wi-Fi و غیره

همیشه بهتر است گزینه WIFIو DATA خود را خاموش نگه دارید و در زمان نیاز آنها را روشن کنید. اینکار به افزایش دوام باتری کمک میکند.

۳-فعالسازی قابلیت Power Saving Mode

در اکثر گوشی‌های هوشمند میتوانید حالت مدیریت انرژی را در گوشی خود فعال کنید مصرف باتری در گوشی کاهش می یابد و  باتری شما چند  ساعت و یا چند روز دیرتر خالی شود البته مصرف باتری در گوشی بیشتر وابسته به میزان استفاده شما از برنامه ها، بازی ها و یا مصرف اینترنت و… است .

۴-تنظیم زمان خاموش شدن صفحه

بعضی از گوشی ها به طور پیش فرض در حالت آماده به کار هستند و صفحه آن دایما با یک پیام از شبکه های مجازی و یا هشدار هایی در گوشی ، روشن می شود باید بدانید در این حالت مصرف باتری در گوشی  بیشتر است و اگر تمایل دارید آن را کنسل کنید.

۵-کنترل برنامه های غیر مجاز

بعضی از برنامه‌ها به طور غیرعادی باتری تلفن همراه شما را مصرف می کنند در بخش تنظیمات و بعد از  انتخاب گزینه باتری می توانید مصرف باتری در گوشی اندروید خود را کنترل کرده سپس برنامه های معیوب را شناسایی و پاک کنید . در مرحله ی بعد آنها را از محل ها معتبر یا سایتهای معروف دانلود و نصب کنید.

 ۶-استفاده نکردن از تصاویر متحرک و  لایو والپیپر (Live Wallpaper)پ

تصاویر متحرک و زنده در گوشی شما همانگونه که جذابیت و زیبایی خاصی به تلفن همراه شما میبخشد شارژ بسییاری زیادی از باتری گوشی شما مصرف میکند و در زمان استفاده ازاین تصاویر متحرک کاهش باتری را می توانید احساس کنید برای جلو گیری از  خالی شدن باتری گوشی اگر تمایل دارید از تصاویر متحرک و  لایو والپیپر (Live Wallpaper) استفاده نکنید.

۷-استفاده از حالت پرواز

حالت پرواز  کمک رسان شما برای ذخیره نیرو در تلفن است و در آن زمان ارتباط شما با اپراتورها قطع شده و گوشی در حالتی خاص قرار میگیرد ،زمانی که میخواهید به صورت هدفمند کنترل مصرف باتری موبایل را در یک سفر یا مراسمی خاص مدیریت کنید از حالت پرواز در گوشی خود کمک بگیرید.

جالب است بدانید : متخصصان  توصیه می کنند اگر در زمان خواب گوشی در نزدیکی شما است آن را را در حالت پرواز قرار دهید تا آسیب رسان به مغز ، قلب و سایر اعضای بدن آسیب کمتری برسد ، البته گوشی ها یک مشخصه ایی دارند که میزان آسیب رسانی امواج به بدن را نشان می دهند پس بهتر است در زمان خرید گوشی آن را در نظر داشته باشید .

۸-خنک نگه داشتن گوشی

گرم شدن بیش از حد و مداوم  گوشی به باتری شما آسیب می زند این حالت  که بر اثر استفاده از برنامه های خاص ، بازی های سنگین و اینگونه  فعالیتها  در گوشی رخ می دهد ، باعث مصرف بیش از حد باتری در گوشی آیفون و اندروید می‌شود و شما بایدبرنامه ی معیوب را پیدا کرده و آنرا پاک کنید سپس از محل معتبری آنرا برنامه ها را دانلود کرده و دوباره نصب کنید.

۹-استفاده از شارژر مخصوص گوشی

از شارژر مخصوص گوشی که در جعبه آن است  استفاده کنید شارژهای زیادی مانند شارژ های فندکی در ماشین، پاور بانک ها و یا شارژ به کمک USB‌ شاید در لحظه گوشی را شارژ کنند اما به دلیل تغییر ولتاژ و یا نوسان آمپر در زمان شارژ،  به مرور زمان باتری موبایل شما را خراب می کنند.

۱۰-آپدیت سیستم عامل

سیستم عامل گوشی خود را بهروز رسانی کنید این کار ممکن است در مواردی مشکل باتری شما را برطرف کند.

۱۱-کنترل مشخصات باتری در زمان خرید

یکی از مشخصاتی که در هنگام خرید گوشی باید به آن دقت کرد مدل و مشخصات باتری تلفن همراه است و این نکته در افزایش قدرت باتری گوشی تاثیر فراوانی دارد ، باید بدانید لزوما هرچه باتری از آمپر بالاتری برخوردار باشد آن باتری قوی تر نیست چون گوشی ها دارای نسل های مختلف  و قطعاتی با ویژگی ها متفاوتی هستند . پس حتما قبل از خرید موبایل ، مشاوره ای مناسب و مشاوری با تجربه پیدا کنید.

نکته :گاهی در گوشی های  دست دوم باتری آن خراب یا معیوب است از خرید گوشی دست دوم  خودداری کنید و یا در هنگام خرید باتری ، آن را به طور کامل بررسی کنید .

 

پیشنهاد ما به شما دریافت مشاوره و راهنمایی از  رایانه کمک است از آنجا که رایانه کمک به حل مشکلات کامپیوتری و پاسخگویی به سوالات نرم افزاری می پردازد فروش گوشی در این شرکت انجام نمی‌شود و کارشناسان رایانه کمک بدون داشتن هیچ سهمی از خرید  گوشی ، شما را صادقانه راهنمایی می‌کنند.

چقدر این مطلب مفید بود ؟

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد