تماس با کارشناس

بررسی پیام رسان های داخلی و رقابت آن ها با تلگرام

از مجموعه مطالب آموزشی

معرفی بهترین پیام رسان های ایرانی ؛ آیا از پیام رسان ایرانی استفاده می‌کنید؟

معرفی بهترین پیام رسان های داخلی یک از مواردی است که کاربران در رابطه با آن زیاد سوال کرده اند. همانطور که می دانید طولی نکشید که تلگرام به یکی از محبوب ترین پیام رسان ها در کشور عزیزمان ایران تبدیل شد و بیشتر کاربران نیز از این برنامه استفاده کردند. پیام رسان تلگرام با داشتن سرعت بسیار بالا قطعا یک تجربه بسیار خوبی را برای کاربران آماده کرده و با امنیت بسیار بالای خود و محیط کاربری ساده و جذاب توانست نظرات بسیار زیادی را به خود جلب نماید. برای مشکلات اینستاگرام میتونی راههای جلوگیری از بن شدن اکانت اینستاگرام رو بخونی و استفاده کنی

✴️✴️ رفع مشکلات نرم افزاری موبایل با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

 

آنچه در این مقاله می خوانیم:

پیامرسان داخلی چیست؟

✅پیام رسان های داخلی و رقابت آن ها با تلگرام

✅لیست پیام رسان های داخلی

✅جدول مقایسه پیام رسان های ایرانی

✅پیام‌ رسان‌ های داخلی مشابه تلگرام

✅پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با بررسی پیام رسان های داخلی و رقابت آن ها با تلگرام

✅سخن پاياني

 

پیامرسان داخلی چیست؟

پیام رسان همانطور که از واژه اش مشخص است پلتفرمی است که به کمک آن می توانیم پیاام های خود را  روزانه  رد و بدل کنیم. پیام رسان های ایرانی و خارجی در این دو دسته کلی تقسیم می شوند  و به راحتی می توانیم با پیام رسان ها پیغام های خود را ارسال کنید مکان هایی از جمله صوتی تصویری ویدیویی و غیره  که  در زمان و هزینه بسیار برای ما صرفه جویی  دارد. اما در برخی مواقع شرایطی مثل فیلتر شدن پیام رسان های خارجی توجه کاربران را به پیام رسان های ایرانی یا همان پیام رسان های داخلی جلب می کند.

پیام رسان های ایرانی  تماما توسط ایران ساخته و توسعه داده شده است و سرور های آن در ایران است و می‌تواند سرعت خوبی را برای شما داشته باشد. در این مقاله بهترین و امن ترین پیام رسان های داخلی را معرفی می کنیم تا بتوانید از آنها برای ارسال پیغام های خود استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانیم: بهترین شبکه های اجتماعی داخلی کدام هستند؟

پیام رسان های داخلی و رقابت آن ها با تلگرام

همانیطور که می دانید اولین الویت برای کاربران امنیت اطلاعات می باشد و در این عرصه تلگرام به خوبی عمل کرده است و همچنین سرعت بسیار بالا در ارسال پیام و ارسال عکس و ویدیئو و امکان ارسال هرفایلی به دوستان خود تمام نیاز های کاربران را براورده کرده است.

استقبال از این پیام رسان بسیار گسترده بود و رسانه های معتبر داخلی و همچنین دستگاه های دولتی نیز به این پیام رسان روی آورده و هرکدام برای خود اقدام به ساخت کانال و یا گروه کرده و اقدام به جذب کاربر برای کانال خود کردند و بسیاری از افراد نیز با بالابردن کاربران حقیقی کانال خود اقدام به کسب درامد روزانه می کردند.

 

 

با گذشت زمان و با اعلام کاربران عضو در ایران متوجه آن شدیم که حدود ۴۰ میلیون ایرانی عضو تلگرام می باشند و خب این ۴۰ میلیون برای بسیاری از هموطن های ما بسیار خوب بود چراکه درامد بسیار زیادی را داشتند.

 

 

تلگرام باحمایت مخفیانه خود از یکسری افراد سیاسی که به دنبال ایجاد نا امنی در کشورمان بوده اند اقدام به حمایت این کانال ها میکرد حتی برای آنها ممبر ها یا اعضای کانال را انتقال می داد و در اخر از طریق تلگرام یکسری از مردم اعتراض هایی را شروع کرده و با آرامشی که نیروهای امنیتی داشته اند بسیاری از مردم متوجه اشتباه خود شده و خود را از مخالفان اصلی جدا کردند.

در حال حاضر تلگرام فیلتر می باشد و خب کار خوبی برای حمایت از پیام رسان های داخلی می باشد. البته ناگفته نماند که باید پیام رسان های داخلی مانند سروش و آی گپ حس امنیت و حریم خصوصی را به کاربران خود منتقل کنند تا مردم بهتر بتوانند به این پیام رسان ها اعتماد کنند.

لیست پیام رسان های داخلی

با اطلاع از بهترین پیام رسان های ایرانی می توانید تعاملات خود را حفظ کنید و از آن ها  بهره ببرید. 

پیام رسان سروش

همانطور که می دانید پیام رسان سروش در حال حاضر مورد حمایت رسانه ها و همچنین مراکز دولتی و برخی از مردم قرار گرفته است و ما با برسی این پیام رسان چند نکته را متوجه شدیم.

البته باگ های این پیام رسان و مشکلات امنیتی نیز طبیعی می باشد چراکه پیام رسان سروش باید این موارد را پشت سر بگذارد تا مانند تلگرام از لحاظ امنیتی بتواند بی نقص شود. سرور های سروش نیز گاهی کم می آورند و این مهم باعث اختلال در ارسال پیام برای کاربران خود می شود.

پیام رسان سروش می تواند آینده بسیار خوبی را داشته باشد و با تیم پشتیبانی خود و به کارگیری افراد با پتانسیل بالا در زمینه امنیت می تواند بهتر عمل کند. ما نیز برای حمایت از پیام رسان های داخلی مانند سروش و آی گپ دارای کانال برای کاربران خود می باشیم.

تنظیمات جدید برنامه شاد رو دیدی؟ چه امکانات جالب داره؟ آموزش کامل تنظیمات شاد

خبر ها حاکی از آن است که حمایت ۵۰۰ میلیون تومانی برای این پیام رسان ها در نظر گرفته شده است که این دلیل بسیار مناسبی برای بهتر شدن سروش و آی گپ می باشد. به شما نیز پیشنهاد می دهیم تا از یک  پیام رسان داخلی و کشوری استفاده نمایید.

البته ناگفته نماند در حال حاضر سرور های پیام رسان سروش نیز ارتقاء پیدا کرده و در حال حاضر از سرعت خوبی برخوردار می باشد و امید است با عضو گیری های جدید این پیام رسان همچنان شاهد سرعت بالا در زمینه ارسال پیام در این مسنجر باشی

 

 

پیام رسان ایرانی روبرد

از شبکه های اجتماعی موبایل می توان  شبکه اجتماعی رو برد یکی از شبکه های اجتماعی ایرانی و بومی با هدف برقراری ارتباط بین افراد مانند دانشجوها، فارغ‌التحصیلان، شاغلان، افراد جویای کار، محققان و حتی مجموعه‌های علمی مانند تشکلات دانشجویی، دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و کسب و کارها است.

خدماتی که این اپ را متمایز می کند چیست ؟ 

این برنامه که تولید کاملا ایرانی دارد چهار زبان فارسی ، انگلیسی ،‌عربی و ترکی استانبولی را پوشش می دهد و متناسب با فرهنگ ایرانی ساخته شده. کاربران می توانند بی نهایت آگهی استخدام ثبت کنند، وبینار برگزار کنند و شاهد فروش بلیت های رویداد آن باشند.

شبکه اجتماعی ایرانی گپ

از دیگر شبکه های اجتمایی ایرانی می توان به پیام رسان محوب گپ اشاره کرد، بررسی  و نقد پیام رسان ایرانی گپ کار چندان راحتی نیست، زیرا که نمیتوان آن را با دیگر شبکه های اجتمایی مقایسه کرد، و هم چنینی نمیتوان امکانات آن را نادیده گرفت.

دشواری کار از آن جا شروع میشود  که از طرفی شباهت و ظاهر و قابلیت هایش مستقیما از تلگرام  نمونه برداری شده  و از طرف دیگر نقص ها و مشکلات زیادی  در آن دیده میشود.

به عنوان یک شبکه اجتمایی «کراس پلتفرم» و مبتنی بر «فضای ابری» به  پیام رسان گپ می توانید از طریق مرورگر و سیستم های عامل اندروید و iOS دسترسی داشته باشید. در پیام رسان  گپ می توانید گروه و کانال بسازید، پیام هایتان را ویرایش کنید، استیکر بفرستید و پوسته دلخواهتان را روی پس زمینه انتخاب کنید.

من شخصا  به عنوان یک برنامه نویس ایرانی اعتراف می کنم که پیش از ورود به گپ انتظار زیادی از رابط کاربری نداشتم، اما از دیدن محیط به شدت غافلگیر شدم.

 

پیام رسان اجتماعی نزدیکا

شبکه اجتماعی ایرانی نزدیکا یک شبکه اجتماعی و بهترین روش دوست یابی مجازی است که آن را می توان از نظر محیط کاربری و کارایی رقیب اینستاگرام دانست.با کمک این برنامه می توانید دایره دوستان خود را گسترش داده و با کاربران جدیدی آشنا شوید.

شبکه اجتماعی روبیکا

از محبوب ترین پیام رسان ها در ایران شبکه اجتماعی روبیکا یکی از اپلیکیشن های موفق در زمینه شبکه اجتماعی ایرانی بوده که به واسطه ارائه انواع فیلم و سریال های جدید مورد استقبال قرار گرفت. جالب است بدانید این اپلیکیشن ترکیبی از همه اپلیکیشن ها را در خود دارد و همه کاره به حساب می آید.

برنامه طاقچه

طاقچه یکی از شبکه های اجتماعی ایرانی در زمینه نویسندگی و کتابخوانی است و کاربران قادر به انتشار و دانلود کتاب دارند.البته این اپلیکیشن با هدف حمایت از نویسندگان جوان و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی تشکیل شده است.

شبکه اجتماعی ایتا

پیام رسان ایرانی ایتا مانند تلگرام  طراحی شده است در این پیام رسان می توانید گفتگو کنید و کانال تشکیل دهید

پیام رسان هورسا

هورسا  نیز پلتفرمی شبیه  یوتیوب دارد اما برای رسیدن به محبوبیت و قابلیت های یوتیوب راه زیادی دارد.  یوتیوب به عنوان یک شبکه‌ اجتماعی مبتنی با ویدئو چنان فراگیر و جذاب است که کاربران زیادی روزانه به آن مراجعه می‌ کنند و صاحبان کانال‌های یوتیوبی برای افزایش بازدید کننده با هم رقابت سختی دارند. بسیاری از معروف‌ترین این کانال‌ها با خرید سابسکرایب توجه‌های زیادی را به خود جذب کرده‌اند. حالا باید ببنیم هورسا در این عرصه رقابتی موفق‌ خواهد بود.همانند دیگر اپلیکیشن های ارتباطی عمل میکند و امکان پخش ویدیو، کامنت گذاری و لایک و دیس لایک دارد.این شبکه اجتماعی ایرانی را می توان نسخه بومی شده یوتیوب در نظر گرفت.

 

پیام رسان آی گپ

 

پیام رسان آی گپ نیز مانند سایر برنامه های داخلی نیز در زمینه امنیت بسیار خوب عمل کرده است و با رمزنگاری اطلاعات کاربران از سو استفاده های احتمالی جلوگیری می کند.

پیام رسان آی گپ مانند سروش نیز از سرعت بسیار بالایی برخوردار می باشد و کاربران بسیار زیادی را تحت پوشش خود قرار می دهد و امید است در آینده این پیام رسان به یکی از بهترین و بی مشکل ترین پیام رسان تبدیل شود. البته نا گفته نماند کلیه پیام رسان های داخلی نیز مورد حمایت قرار گرفته اند و هر روزه در حال بهتر شدن و رفع باگ های احتمالی می باشند.

 

جدول مقایسه پیام رسان های ایرانی

در جدول زیر به  صورت جمع بندی شده  مروری بر برترین پیام‌ رسان‌های ایرانی می‌ کنیم. 

 

پیام‌ رسان‌ های داخلی مشابه تلگرام

در این دسته‌ بندی اپلیکیشن‌های پیام‌ رسان با قابلیت‌های مشابه تلگرام را به شما معرفی می‌ کنیم.

پیام رسان داخلی ایتا

در بین نرم‌افزارهای داخلی «ایتا» از نظر ارائه خدمات بیشترین شباهت‌ را به تلگرام دارد و جایگزین مناسبی برای این اپ خارجی محسوب می‌شود. این اپلیکیشن با بیش‌از ۹ میلیون بار نصب از بازار با استقبال خوبی از طرف کاربران مواجه شده است. قابلیت های این برنامه  پیام رسان به  شرح ذیل می باشد:

  • استفاده از اینترنت نیم‌ بها
  • سرعت بالا
  • امکان اجرا در سیستم‌های مختلف
  • ایجاد چند حساب و تنظیم رمز ورود
  • دارای ربات هوشمند
  • امکان ساخت کانال‌های درختی
  • امکان استفاده از فضای ابری
  • و …

 

دیگر ویژگی های ایتا

کانال‌های درختی : یکی از ویژگی‌های متمایز ایتا نسبت به سایر نر م‌افزارهای مشابه «کانال‌های درختی» هستند. اگر شما در آن واحد چند کانال مختلف را مدیریت می‌ کنید، این قابلیت به شما این امکان را می‌ دهد که مطالب منتشرشده در کانال‌ها را دسته‌ بندی کنید و به آن‌ها نظم بدهید. در نتیجه وقتی وارد یک کانال می‌شوید به کمک منو می‌توانید مطلب موردنظر را به‌راحتی پیدا کنید. مثلا اگر در یک کانال آشپزی به دنبال پیداکردن طرز پخت یک دسر خوشمزه می‌گردید، نیازی نیست که با تعداد زیادی پیام مربوط به پخت پیتزا و انواع آش مواجه شوید. در نتیجه به کمک منو با سرعت بیشتر به محتوای موردنظر دسترسی پیدا می‌کنید.

 

فضای ابری امن ایتا

در ابتدا بهتر است یک توضیح کوتاه راجع به فضای ابری بدهیم. وقتی اپلیکیشنی را حذف می‌کنید اطلاعات شما حذف نمی‌شوند. کافی است با واردکردن شماره تلفن ثبت‌ نام مجدد انجام بدهید تا با ورود به نرم‌افزار به اطلاعات، پیام‌ها، کانال‌ ها و … دسترسی پیدا کنید. این اطلاعات در کجا ذخیره می‌شوند؟ در یک فضای دیجیتال به نام «فضای ابری». درباره امنیت این فضا و حفظ اطلاعات حرف‌ها و حدیث‌های بسیاری (به ویژه از طرف رسانه‌های معاند) وجود دارد. باید بگوییم که برخلاف حواشی و شایعات منتشرشده سرورهای ابری نرم‌افزار ایتا از امنیت بالایی برخوردار هستند و تمامی اطلاعات رمزگذاری شده‌اند تا از دسترس هکرها و افراد سودجو در امان بمانند.

علاوه‌بر آن می‌ توانید با استفاده از امکان تایید دو مرحله‌ای احتمال دسترسی به اطلاعات توسط افراد دیگر را غیرممکن کنید. تا جایی که اگر کسی برای ورود به حساب شما به کد ارسال شده از طریق پیامک هم دسترسی داشته باشد، با یک قفل دیگر روبه‌رو می‌شود و نمی‌تواند به حساب کاربری شخصی شما وارد شود.

مقایسه ایتا با سایر برنامه‌ها

یکی از قابلیت‌های مهمی که به آن اشاره شد، وجود کانال‌های درختی است و موردی بعدی امکان انتقال مستقیم اطلاعات و مخاطبان از تلگرام به ایتا است. به همین جهت درصورت بروز مشکل در اتصال به تلگرام از بابت ازدست‌رفتن اطلاعات خود نگران نباشید. از طرف دیگر این برنامه دارای فضای ابری مستقل از تلگرام است که همین موضوع باعث افزایش سرعت این نرم‌افزار نسبت به نمونه مشابه خارجی است.

 

پیام رسان کمان

کمان یکی از پیام‌ رسان‌ های تازه ساخت ایرانی است که هنوز در دست ارتقا است. این برنامه به‌عنوان یک پیام‌ رسان امن به تازگی شروع به‌ کار کرده است و از قابلیت‌های زیر پشتیبانی می‌ کند:

  • افزودن/ حذف حساب کاربری
  • امکان فرستادن پیام به‌صورت متنی و تصویری
  • امکان تشکیل گروه
  • دارای استیکرهای متنوع

 

 

 

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با بررسی پیام رسان های داخلی و رقابت آن ها با تلگرام

در این قسمت به تعدادی از سوالات کاربران در رابطه با معرفی بهترین پیام رسان های داخلی پاسخ خواهیم داد. کارشناسان مجرب و متخصص رایانه کمک برای ارائه خدمات کامپیوتری خود از طریق تماس تلفنی و پاسخگویی آنلاین به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند

شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

پرمخاطب ترین پیام رسان ایرانی کدام است؟

- از انجایی که بسیاری از پیام رسان های داخلی پس از مدتی فعالیت از دسترس خارج می شوند نمی توان آمار دقیق از کاربران فعال بدست اورد تنها می‌توانیم با مشاهده آمار تعداد دفعات دانلود آن‌ها، تعداد کاربرانشان را تخمین بزنیم. با توجه به تعداد دانلود نیز می‌توان گفت، پیام‌رسان‌های سروش پلاس و روبیکا، در حال حاضر بیشترین مخاطبین را دارند.

کدام پیام رسان داخلی  در قیاس با تلگرام بهتر است؟

- در بین  پیام رسان های داخلی «ایتا» از نظر ارائه خدمات بیشترین شباهت‌ را به تلگرام دارد و جایگزین مناسبی برای این اپ خارجی محسوب می‌ شود. 

چرا وقتی در ایتا کانال عمومی می‌سازم، تبدیل به کانال خصوصی می‌شود؟

- پیام رسان داخلی ایتا مجاز به ساخت 5 کانال عمومی هستید و بیشتر از این تعداد تبدیل به کانال عمومی می شود.

 

 

سخن پاياني

اميدوارم اين مطلب معرفی برنامه های پیام رسان داخلی  براي شما كاربر گرامي مفيد بوده باشد. شما نيز مي توانيد در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با  پیام رسان های داخلی با كارشناسان ما در رايانه كمك تماس بگيريد. برای تماس با رایانه کمک می توانید از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 تماس حاصل فرمایید.

نظر شما در رابطه با پیام رسان های داخلی چیست؟ از نظر شما بهترین برنامه ایرانی کدام است؟

دیدگاه کاربران

" چرا پیام رسان های داخلی مثل سروش پلاس و شاد قابلیت حذف اکانت رو ندارن؟؟ "

" برای اینکه آمار تعداد کاربرانشون رو همیشه مثبت نشون بدن "

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد