تماس با کارشناس

سرمایه گذاران خارج از فیسبوک ، فیسبوک را مورد انتقاد قرار می دهند

از مجموعه مطالب آموزشی

انتقاد سرمایه گذاران خارج از فیسبوک ، همراهان همیشگی اخبار فناوری اطلاعات ، دوباه با خبرهای تازه ای سراغتان آمده ایم.گروه نرم افزاری اخبار فناوری اطلاعات نیودانش قصد دارد امروز شمارا با یکی دیگر از شبکه های مجازی آشنا کرده و خبرهای جدیدی درمورد آن دراختیارتان بگذاریم. فیس بوک جزو اولین شبکه های اجتماعی بود که توسط آمریکا راه اندازی شد و از همان ابتدا طرفداران زیادی را مجذوب خود کرده و به محبوب ترین شبکه اجتماعی زمان خودش تبدیل شد.

فیس بو ک نیز در زمان خود باعث ایجاد اشتغال برای افراد زیادی در سر تا سر دنیا شد و مردم توانستند با تبلیغات در فیس بوک به کسب و کار خود رونق بخشند .سرمایه داران بزرگی برای کسب درآمد بیشتر در فیس بوک سرمایه گذاری کردند ولی افرادی نیز در این بین پیدا شد که به شدت از این عملکرد و پیشروی فیس بوک مخالف بودند و چون به یک نوعی فیس بوک برای سرمایه گذاری های آنها در خارج از این شبکه اجتماعی تهدید محسوب می شد ، شروع به انتقاد از این شبکه اجتماعی کردند.بوتون (رویترز) – اکثریت سرمایه گذاران خارجی در فیسبوک ویتنام، اقداماتی را انجام دادند که ساختار رأی خود را اصلاح کرده و حقوق متعلق به سهام هایی که توسط مارک زوکربرگ و دیگران برگزار می شد، پایان می داد و به عنوان رئیس جمهور بزرگترین جامعه اجتماعی شرکت رسانه ای ، فیس بوک اعلام کرد که این اقدام اصلا انجام نگرفته است و این نشان می دهد که این نتایج در روز سه شنبه منتشر می شود و جایی که زوکربرگ حدود ۶۰ درصد از رای گیری های شرکت را کنترل می کند.

 این شرکت تحت نظارت بر پاسخ آن به نگرانی های مربوط به حفظ حریم خصوصی قرار دارد داونا هریس، یکی از همکاران شرکت مشاوره جبران خساراتی ، گفت: “بسیاری از رای دهندگان خارج از فعالان شبکه اجتماعی فیس بوک وجود دارد که با آنچه که در آن ( منظور رای گیری های گرفته شده از فعالان فیس بوک ) وجود دارد، خوشحال نیستند.”یک سخنگوی فیس بوک فاقد اظهار نظردر مورد پرونده است، که هفته گذشته در نشست سهامداران فیس بوک برگزار شد که نتیجه ی آن آراء را شرح داد، اما ارقام دقیقی را ارائه نمی داد.. فیس بوک گفته است که تقریبا ۱٫۲۹ میلیارد رای برای “پیشنهاد” ارائه شده است که می تواند شرکت را به ساختار یک رای برای هر سهم تبدیل کند و سهام اکثریت را کنار بگذارد، در حالی که ۴٫۷۴ میلیارد سهام بر علیه این پیشنهاد رای دادند. هریس گفت، حدودا ۴٫۴۸ میلیارد رای نظارت شده توسط زوکربرگ و سایر افراد خود را از ماه آوریل که احتمالا بر علیه این پیشنهاد رأی داده بودند را کنار گذاشته خواهد شد. هریس گفت،حدود ۸۳ درصد از سهام های خارجی که از طرف دیگر انتخاب شده اند از این پیشنهاد پشتیبانی می کنند و از این سهام های خارجی  سطح حمایت بالاتری نسبت به اقدامات سهامداران داخلی دريافت كردند.

 با استفاده ازروش مشابه، هریس نیز محاسبه کرد زاکربرگ از حدود ۶۵ درصد از سرمایه گذاران پشتیبانی می کردکه بسیار پایین تر از معمول ترین مدیران پشتیبانی ۹۰ درصد به طور معمول در شرکت های بزرگ ایالات متحده دریافت کردند.

شریل ساندبرگ، مدیر عامل فیس بوک، سطح مشابه حمایت از افراد بیگانه را نیز دریافت کرد.یک پیشنهاد سهامدار مشابه در جلسه سالانه فیس بوک سال گذشته، سطح قابل قبولی از حمایت را دریافت کرد، و همچنین مخالفت با زوکربرگ و ساندبرگ نیز قابل مقایسه بود.چارلز السون، استاد دانشگاه دانشگاه دلاور که به دنبال حاکمیت شرکتی است، گفت که نتایج نشان می دهد ،سرمایه گذاران بزرگ ناراضی هستند اما با ساختار رای گیری فیس بوک  این نارضایتی ها خاتمه می یابند.او گفت: “مردم ناراحت هستند، اما هیچ چیز و هیچ کاری  نمی توانند در مورد آن انجام دهند.”فیس بوک تحت نظارت رگولاتورها و سهامداران قرار گرفته است و پس از آنکه نتوانست اطمینان داده شودکه حدود ۸۷ میلیون کاربر اطلاعاتی را که با شرکت داده های سابق سیاسی کمبریج به اشتراکگذاشته شده بود، محافظت کرد.

 

با اطلاعاتی که برایتان به ارمغان آوردیم دریافتید که چگونه شبکه اجتماعی فیس بوک تا به این لحظه بر سرجای خود پابرجاست و هنوز هم طرفاران خود را دارد.

امیدواریم از این خبر نیز خوشتان آمده باشد . در صورت بروز هرگونه سوال درباره شبکه های اجتماعی میتوانید با کارشناسان مجرب رایانه کمک در تماس باشید.گروه نرم افزاری اخبار فناوری اطلاعات نیودانش

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد