تماس با کارشناس

خدمات کامپیوتری چیست؟

از مجموعه مطالب آموزشی

خدمات کامپیوتری چیست؟

انواع کارهای خدمات کامپیوتری چیست؟

خدمات کامپیوتری به دسته ای از مشاغل مرتبط با کامپیوتر و تجهیزات جانبی کامپیوتر چه سخت افزار و چه نرم افزار اطلاق می شود که در آن به بررسی و رفع مشکلات رایانه ای، ارتقاء و بروزرسانی نرم افزاری و سخت افزاری و گاها در کنار آن فروش لوازم جانبی و قطعات کامپیوتر  پرداخته میشود.

با گسترش سیستم های رایانه ای در منازل و به سبب آن نیاز به بررسی و برطرف نمودن مشکلات مختلف نرم افزاری و سخت افزاری این شغل به یکی از مهمترین شاخه های پایه ای  علوم کامپیوتر تبدیل شده است .

در کشور های توسعه یافته نیز در ابتدا با ورود رایانه های شخصی به منازل این شغل به شکل مرسوم اولیه خود توسعه داده شد و شرکت ها و افراد مختلفی که با علوم کامپیوتر آشنایی لازم را دشته اند. به حل مشکلات رایانه ای و ارائه انواع مختلف خدمات رایانه ای پرداختند. اما رفته رفته با پیشرفت سریع علوم کامپیوتری این شاخه از مشاغل رایانه ای نیز دست خوش تغییرات زیادی شد که در ادامه به این تغییرات می پردازیم.

در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد خدمات کامپیوتری رایانه کمک تماس بگیرید. برای تماس با رایانه کمک میتوانید از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 تماس حاصل فرمایید

✴️✴️ رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

 

خدمات کامپیوتری چیست؟

خدمات کامپیوتری را می توان فعالیتی تعریف کرد در ارتباط با کامپیوتر و تجهیزات کامپیوتر و سخت افزار و نرم افزار که به  بررسی مشکلات رایانه ای می پردازد. اینکه کارهای خدمات کامپیوتری چیست؟ انواع مشکلات در زمینه نرم افزار یا سخت افزار را می توان مواردی مانند ارتقا دادن اجزای سخت افزاری و قسمت های نرم افزاری سیستم یا فروش لوازم جانبی کامپیوتر جز فعالیت های خدمات کامپیوتری مثال زد.

سطح فعالیت های خدمات کامپیوتری بسیار گسترده است و برای انجام خدمات کامپیوتری تیمی از کارشناسان مجرب و کاردان فعالیت می کنند تا نیاز مخاطبان را  برآورده کنند.

چه خدماتی در خدمات کامپیوتری ارائه می شود؟

در این دسته از مشاغل خدمات گوناگونی ارائه می شود که همگی زیر شاخه های مرتبط با کامپیوتر و لوازم جانبی آن می باشد. اما به طور کلی میتوان این خدمات را به چند دسته زیر تقسیم بندی کرد:

خدمات نرم افزاری: خدماتی که مربوط به بخش نرم افزار  سیستم های رایانه ای می باشد از جمله نصب سیستم عامل های مختلف، نصب نرم افزار، نصب درایور های سخت افزار های مختلف و …

همچنین در این بخش خدمات مربوط به عیب یابی نرم افزاری در نرم افزار های مختلف و بروزرسانی نرم افزار ها و سیستم عامل  نیز صورت میگیرد.

خدمات سخت افزاری: حل مشکلات سخت افزاری سیستم ها عیب یابی و تعمیر قطعات و بروزرسانی و ارتقائ سخت افزاری سیستم های رایانه ای در این بخش صورت میگیرد.

خدمات مرتبط با لوازم جانبی رایانه ای: این دسته مربوط به انجام امور جانبی و قطعات جانبی رایانه ها می شود که اغلب خدمات کامپیوتری به ارائه حداقل یکی از این خدمات می پردازند و شامل : تعمیر قطعات جانبی کامپیوتر، فروش قطعات و لوازم جانبی، شارژ انواع چاپگر ها و لوازم جانبی دیگر و انجام امور مربوط به تایپ متن و پروژه های مختلف نرم افزاری و چاپ آنها می شود.

 

بیشتر بخوانیم: چگونه ویژگی های کامپیوتر خود را بشناسیم؟

خدمات کامپیوتری تلفنی

خدمات کامپیوتری به مانند خیلی از مشاغل دیگر مرتبط با رایانه به مرور زمان و با توجه به تغییرات به وجود آمده در نیاز های کاربران دست خوش تغییرات زیادی شد. و با توجه به گسترش سرویس های مختلف مرتبط با کامپیوتر نیاز اساسی برای انجام امور مربوط به رایانه به صورت منسجم و یکپارچه و با سرعت بالا احساس شد.

 از این رو شکل جدیدی از خدمات رایانه با نام خدمات کامپیوتری از طریق تلفن ایجاد شد که در آن کاربر به کمک یک کارشناس خبره در زمینه کامپیوتر و به کمک تماس تلفنی نسبت به حل مشکل خود اقدام می کند.

 این شکل از خدمات کامپیوتری مزیت های زیادی نسبت به شکل قدیمی آن دارد که از جمله میتوان به: انجام امور رایانه ای در خانه و حذف بعد مسافت و مشکلات آن مانند ترافیک و هزینه ها ی رفت و آمد اشاره کرد.

به عنوان مثال خدمات کامپیوتری که در شرق تهران در حال فعالیت می باشد به سختی می تواند به سرویس دهی به دیگر مناطق این شهر بزرگ بپردازد و می بایست خدمات کامپیوتری جنوب تهران ،خدمات کامپیوتری غرب تهران و یا خدمات کامپیوتری شمال تهران هرکدام به صورت محدود در منطقه خود به ارائه خدمات بپردازند.

مزیت دیگر این شکل از خدمات برطرف شدن مشکل با سرعت بالاتر و در اسرع وقت و آموزش در کنار رفع مشکل می باشد.

این یکی از مهمترین مزیت های این شکل از خدمات در برابر شکل مرسوم خدمات رایانه ای می باشد چرا که در این حالت کاربر در کنار حل مشکل خود آموزش حل این مشکل را نیز فرا خواهد گرفت و در آینده خود می تواند به رفع مشکلات سیستم رایانه ای خود بپردازد.

 

 

شغل خدمات کامپیوتری یعنی چی؟

شغل خدمات کامپیوتری به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و خدمات مرتبط با کامپیوتر و تجهیزات کامپیوتری مرتبط میشود. این شغل شامل ارائه خدمات فنی و تکنیکی در زمینه نصب، راه‌اندازی، تعمیر و پشتیبانی از سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر و لپ تاپ است.

به طور خلاصه، وظایف و کارهای خدمات کامپیوتری عبارتند از:

  • نصب و راه‌اندازی سخت افزار و نرم افزار کامپیوتری
  • تعمیر و رفع اشکالات سخت افزاری و نرم افزاری
  • پشتیبانی فنی و نگهداری سیستم‌های کامپیوتری
  • ارائه خدمات شبکه کامپیوتری
  • ارائه خدمات نرم افزاری سیستم‌های کامپیوتری
  • و موارد دیگر که به خدمات رایانه مرتبط است.

 

راه های ارتباطی انواع خدمات کامپیوتری با کاربران خود

در کشور های توسعه یافته در حال حاضر شرکت های مختلفی در زمینه مشاوره و رفع مشکلات رایانه ای در حال فعالیت هستند و خیلی از شرکت های بزرگ مانند مایکروسافت برای سرویس های ارائه شده خود به صورت مجزا یک بخش پشتیبانی تلفنی در نظر گرفته اند.

از این رو شرکت رایانه کمک مانند کمپانی مایکروسافت، راه های مختلفی ایجاد کرده است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

  • خدمات کامپیوتری از راه دور

در کشور ما نیز شرکت رایانه کمک برای اولین بار اقدام به ساخت یک مرکز پاسخگویی تلفنی حل مشکلات رایانه ای و تلفن همراه کرده که به کمک کارشناسان ماهر و خبره به صورت شبانه روز به کمک کاربران آمده و به حل مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری کاربران می پردازد.

در کنار خدمات کامپیوتری تلفنی و همچنین تغییر سلیقه کاربران و اشتیاق آنها به استفاده از تلفن همراه  به جای تلفن های ثابت مرسوم شکل جدیدی از خدمات کامپیوتری با عنوان خدمات کامپیوتری آنلاین ایجاد شده است که حل مشکلات را در بستر اینترنت و به صورت آنلاین و به کمک سرویس های شبکه های اجتماعی انجام می دهد.

شرکت رایانه کمک نیز در این زمینه با بروز کردن سیستم های پاسخگویی خود اقدام به ارائه این خدمات در بستر شبکه های مجازی کرده است. در کنار خدمات پاسخگویی تلفنی این شرکت اقدام به تاسیس گروه پاسخگویی و حل مشکلات کامپیوتری در شبکه اجتماعی تلگرام و همچنین پاسخگویی به مشکلات رایانه ای در صفحه رسمی اینستاگرام رایانه کمک کرده است.

همچنین با ارائه مقالات آموزشی مختلف در وبلاگ های آموزشی خود یک قدم فراتر رفته و اقدام به آموزش کاربردی در سطح وسیعی از حل مشکلات کامپیوتری کرده است.

 

  • تعمیرات تخصصی لپ تاپ و کامپیوتر

راه ارتباطی دیگر برای ارتباط با کارشناسان تعمیرات کامپیوتر و لپتاپ، استفاده از سایت خدمات کامپیوتری رایانه کمک است. در صورتی که احساس میکنید دستگاه شما با مشکل سخت افراری روبرو شده و قصد دارید در یک مرکز مطمئن دستگاه شما عیب یابی شده و سریعا تعمیر گردد کافی است وارد سایت رایانه کمک شده و از بخش تعمیر کامپیوتر با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

پس از آن کارشناسان تعمیر کامپیوتر رایانه کمک با شما تماس گرفته و ماجرا را کاملا پیگیری میکنند و در صورتی که امکان تعمیر دستگاه شما وجود داشته باشند؛ تمام فرایند عیب یابی و رفع مشکل کامپیوتر را برای شما در مرکز رایانه کمک انجام میدهند.

 

  • خدمات کامپیوتر با اعزام کارشناس

دگر راهکار برای دریافت خدمات رایانه ای از شرکت رایانه کمک، اعزام کارشناس کامپیوتر است. برخی از کاربران ممکن است علاقه ای نداشته باشند به صورت تلفنی با کارشناسان سخت افزاری یا نرم افزاری ما در ارتباط باشند. و یا ممکن است دیوایس محل کار آنها دچار اختلال شده است. در این حالت امکان خارج کردن دستگاه از منزل یا محل کار وجود ندارد.

از این رو برای رفع مشکل کامپیوتری یا لپتاپ خود میتوانند از خدمات اعزام کارشناس به محل رایانه کمک استفاده کرده تا کارشناس ما به محل آنها اعزام شوند.

با دریافت این خدمات رایانه ای در محل، کاربران میتوانند از نزدیک به فرایند تعمیر و رفع مشکل کامپیوتر یا لپ تاپ خود رصد داشته باشند و نگران اطلاعات حقیقی یا حقوقی خود نباشند.

فقط فراموش نکنید که اعزام کارشناس کامپیوتری در تهران امکان پذیر است و رایانه کمک سعی میکند تا در سال های آینده امکان اعزام کارشناس تعمیر کامپیوتر یا لپتاپ در شهرستان ها هم ارائه دهد.

برای دریافت کارشناس کامپیوتری به محل شما کافی است با شماره 02140774580  تماس حاصل فرمایید.

 

مقایسه خدمات رایانه ای مرسوم با خدمات کامپیوتری تلفنی و آنلاین

به طور کلی شاید به دلیل تفاوت های بسیاری که در روش های قدیمی ارائه خدمات کامپیوتری و روش های مرسوم امروزی وجود دارد نتوان خیلی به صورت دقیق این اشکال مختلف خدمات کامپیوتری را با یکدیگر مقایسه کرد.

اما به طور کلی میتوان گفت به دلایل مختلف کم کم در آینده دیگر  جایی برای خدمات رایانه ای مرسوم قدیمی نمیتوان متصور بود. و این به خاطر مزیت های مختلف سیستم های جدید مانند: ارائه سریعتر و گسترده تر از نظر جغرافیایی سرویس ها و خدمات مطمئن تر و سریعتر نسبت به روش های قدیمی می باشد که همه این ها  خدمات قابل ارائه در خدمات کامپیوتری در روش های آنلاین بهینه تر شده و با سرعت بیشتری ارائه می شوند.

و دیگر جایی برای بر شمردن مزیت های خدمات کامپیوتری مرسوم قدیمی نمی گذارد. امیدوارم از این مطلب که توسط تیم فنی نیودانش برای شما عزیزان تهیه شده است بهره مند شده و استفاده کافی را برده باشید.

 

عکس خدمات کامپیوتری رایانه کمک؟

در ادامه عکس باکیفیت از کارشناسان رایانه کمک برای شما قرار میدهیم تا دید بهتری نسبت به مجموعه ما داشته باشید.

زیر شاخه خدمات کامپیوتری شامل چیست؟

رشته کامپیوتر به دلیل داشتن زیرساخته های زیاد یکی از اصلی ترین علوم در دنیا محسوب میشود که در ادامه قصد داریم به برخی از اصلی ترین زیر شاخه های خدمات کامپیوتری اشاره کنیم پس با من همراه باشید.

هر یک از این زیر شاخه‌ها می‌تواند به صورت مستقل یا متحد در کنار یکدیگر باشد.

 

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با خدمات کامپیوتری

در این قسمت به تعدادی از سوالات کاربران در رابطه با  خدمات قابل ارائه در خدمات کامپیوتری پاسخ خواهیم داد.  کارشناسان مجرب و متخصص رایانه کمک برای ارائه خدمات کامپیوتری خود از طریق تماس تلفنی و پاسخگویی آنلاین به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند

شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

 

منظور از خدمات کامپیوتری در محل چیست؟

- خدمات کامپیوتری در محل به این صورت است که شرکت خدمات کامپیوتری رایانه کمک  با اعزام نیرو در محل مورد نظر اقدام به تعمیر و ارائه خدمات مربوطه می کند و نیازی به حضور کاربر و حمل سیستم به شرکت نیست.

 

خدمات کامپیوتر شامل چه مواردی می شود؟

-  فعالیت های خدمات کامپیوتری و شرکت های خدمات کامپیوتری می تواند بررسی اعم مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری و خدمات شبکه سیستم ها باشد که کارشناس به  شناخت آن و بررسی و رفع مشکل می پردازد.

 

آیا خدمات کامپیوتری از طریق تلفن می تواند مشکل سیستم را حل کند؟

- بله. در مواردی با تشخیص کارشناس کامپیوتر مشکل به وجود آمده از طریق اموزش های از راه دور و همان تماس قابل حل می باشند.  در این مواقع کارشناس مرحله  به مرحله از طریق تلفن آموزش می دهد و کاربر طبق دستورات گفته شده مشکل را حل می کند. که البته این مورد درمواردی که مشکل نرم افزاری باشد کاربرد دارد.

 

سخن پایانی

شرکت خدمات کامپیوتری رایانه کمک با خدماتی که  به کاربران ارائه می دهد  تا کنون توانسته نیاز افراد زیادی را  بر طرف کند. با توجه  به اینکه  سیستم های رایانه ای  یکی از اجزای  مهم و ضروری هر سازمان یا شخص می باشند و اطلاعات و اسناد مهمی را دارند  استفاده از خدمات کامپیوتری در محل و خدمات کامپیوتری آنلاین گزینه بسیار خوبی برای حل مشکلات هستند.

در این مقاله به  شرح اینکه خدمات کامپیوتری چیست؟ و چه خدماتی در حیطه خدمات کامپیوتری قرار می گیرد ؟ پرداختیم امیدواریم بهره کافی رابرده باشید. شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

 

✴️✴️ رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد