تماس با کارشناس

اصول طراحی کارت ویزیت خوب

از مجموعه مطالب آموزشی

اصول طراحی کارت ویزیت خوب به چه صورت است ؟ این یک سوال ساده است که شرکت های تجاری باید آن را  بدانند به همین دلیل امروز در تیم فنی نیودانش قصد داریم فاکتور های مهم در طراحی کارت ویزیت را خدمتتون عرض نماییم .

همانطور که می دانید طراحی یک کارت ویزیت مناسب یعنی به تصویر کشیدن نوع تجارت و نام تجارت به بهترین شکل ممکن. یک کارت ویزیت خوب باید به نحوی طراحی شود که در نگاه اول توجه بیننده را به خود جلب کند. و همچنین نشان دهنده زمینه کاری شرکت و یا فرد صاحب کارت باشد.

کارت ویزیت مناسب به گونه ای است که در نگاه اول بیننده را تشویق به خریدن و همکاری با صاحب کارت کند.

کارت ویزیت یکی از بهترین روش های تبلیغاتی به حساب می‌آید که نوعی ایستگاه اطلاعاتی در مورد کار، خدمات و خود شما می باشد.

اکثر افراد تصور دارند کارت ویزیت یک روش موثر تبلیغاتی و فروش می باشد این تفکر بیشتر در کسانی رایج می باشد که تازه وارد بازار کار شده اند و یک تفکر اشتباه می باشد.

کارت ویزیت فلسفه ای جالب دارد در ادامه همراه رایانه کمک آنلاین باشید تا فلسفه کارت ویزیت و اصول طراحی کارت ویزیت خوب را برای شما بازگو ننماییم.

 

ی موضوع مهم!  از کجا بفمیم با گرافیک ماین شده

 

 

 فلسفه داشتن کارت ویزیت چیست؟

 طراحی کارت ویزیت خوب  قوانین مهم خود را دارد اما فلسفه کارت ویزیت به قدری جالب می باشد که  با دانستن و استفاده از این فلسفه می توانید کار خود را بسیار رونق دهید.

کارت ویزیت در واقع نشان دهنده فیلد کاری ،میزان حرفه ای بودن شما و پایبند بودن شما به اصول و قوانین خاص حرفه ای در کار می باشد.

هر چقدر که در طراحی کارت ویزیت خود دقت به خرج بدهید و اصول طراحی آن را رعایت کنید ، به بیننده حس اعتماد بیشتری القا می کنید. داشتن یک لوگو و شعار مناسب بر روی کارت ویزیت نیز در این زمینه به شما کمک شایانی می کند.

در ادامه همراه رایانه‌کمک باشید تا با اصول طراحی کارت ویزیت مناسب بیشتر آشنا شوید.

 

اصول طراحی یک کارت ویزیت خوب

 قانون اول: عنوان اصلی کارت ویزیت

نوشتن عنوان اصلی به صورت درشت و خوانا  در طراحی کارت ویزیت مناسب  اجباریست (عنوان اصلی نام تجارت یا برند شما می باشد)

پس باید نام فرد، فروشگاه و یا شرکت مورد نظرمان به صورت کاملاً خوانا و درشت تر از سایز مطالب دیگر بنویسیم.

دلیل این امر نیز مشخص است زمانی که  نوشته ای  روی کارتی بزرگ تر و خوانا تر باشد بهتر در ذهن جای می گیرد و اولین چیزی میباشد که بیننده را به خود درگیر می‌کند.

قانون دوم: انتخاب رنگ بندی در کارت ویزیت

انتخاب یک رنگ بندی مناسب دومین  قانون طراحی یک کارت ویزیت خوب می باشد. اگر از رنگ بندی خوب برای عناصر متن و اطلاعات در کارت خود استفاده کنید کاربر زمان کمتری را به تفکیک کردن قسمتهای مهم استفاده می کند و محتوای مهم ما راحت تر نمایش داده می شود .

همانطور که در عکس زیر می بینید برای ساخت یک کارت ویزیت مناسب باید از شلوغ کاری بیش از حد کارت خود اجتناب نمایید زیرا مسائل جزئی می تواند مسائل کلی و مهم ما را کمرنگ کند.

 

قانون سوم: انتخاب تصاویر مناسب در طراحی کارت ویزیت

قانون سوم در طرحی یک کارت ویزیت مناسب انتخاب تصویر مناسب و تاثیرگذار می باشد. در زمان طراحی کارت ویزیت خود باید از تصویری استفاده کنید که کار شما را به رخ بکشد یا محصول کمپانی شما را مشخص کند .

اگر از تصویری استفاده کنید که از فضای کار شما دور باشد بیخودی فضای کارتان را اشغال می کنید و تاثیری روی کاربر ندارد زیرا کار و حرفه ی ما را به درستی نمایش نمی دهد.

قانون چهارم: استفاده از لوگوی تجاری در کارت ویزیت

قرار دادن لوگو در کارت ویزیت چهارمین قانون برای طراحی یک کارت ویزیت خوب می باشد .

اگر لوگوی خاصی برای شرکت یا فروشگاه خود دارید باید آن را در کارت ویزیت استفاده کنید.

لوگوی ما به ما کمک می کند زمانی که کاربر لوگوی ما را در هر جا و مکان دیگری مشاهده کند یاد کسب و کار ما بیافتد و همیشه تصویری کوچک از آن در ذهنش باقی بماند .

قانون پنجم: استفاده از فونت مناسب در نوشتار

یکی از مهمترین قوانین در طراحی کارت ویزیت خوانا بودن متن کارت ویزیت می باشد.مشتریان و کاربران ما نباید در هنگام استفاده از آدرس و شماره تماس در کارت ویزیت دچار مشکل شوند.

این مشکلات بیشتر زمانی رخ می دهد که ما از رنگ مناسبی استفاده نکنیم یا فونت نوشته های ما کوچک و ناخوانا باشد.

پس اطلاعاتی مانند نام شرکت ، شماره تلفن و آدرس را با فونت خوانا و مرتب در جایی که کاربران به راحتی آن‌ها را پیدا نمایند قرار دهید .

قانون ششم:درج اطلاعات مهم و مورد نیاز در کارت ویزیت

 یک کارت ویزیت مناسب باید به گونه ای باشد که همه اطلاعات مهم در آن قرار بگیرد یعنی تمام اطلاعات مورد نیاز کاربران باید در طراحی کارت ویزیت شما لحاظ شود.

در ادامه لیست مطالب مهمی که باید در کارت ویزیت قرار بگیرد را برای شما بازگو می کنیم.

نام شرکت یا کمپانی:  اولین اصل مهم در کارت ویزیت قرار گرفتن نام شرکت و یا کمپانی ما به صورت بزرگ و خوانا می باشد.

عرصه کاری :  در زمان طراحی کارت ویزیت باید اطلاعات مناسبی از زمینه کاری و محصولات خود ارائه دهید این اطلاعات باید بسیار کوتاه و تاثیر گذار باشد. این کار را می توانید با انتخاب یک شعار مناسب نیز انجام دهید.

  اطلاعات کاربری : سومین اصل مهم در طراحی کارت ویزیت قرار دادن شماره تماس آدرس ایمیل و راههای ارتباط با ما می باشد. تا افراد بتوانند به راحتی در هر جا و مکانی به ما دسترسی داشته باشند.

این مشخصات باید خلاصه و کلی باشد همان طور که می دانید کارت ویزیت با تراکت متفاوت است و باید اطلاعات در آن بسیار مختصر و مفید باشد. 
اطلاعات کاربری که در کارت ویزیت استفاده می کنید باید همیشگی باشد یعنی اگر از شماره تماس و ایمیل در کارت ویزیت استفاده میکنید برای همیشه از همان اطلاعات باید استفاده نمایید . 

قانون هفتم: پرهیز از شلوغ کاری و دادن اطلاعات اضافی در طراحی

کارت ویزیت نباید شلوغ باشد این کارت یک وسیله برای ارتباط ما با دیگران می باشد به همین دلیل باید راه های ارتباطی نوع شغل و محصول ما را نشان دهد و اطلاعات اضافی در آن وجود نداشته باشد .

از اطلاعات بیهوده و اضافی امتناع کنید. اطلاعاتی مانند توضیح تمامی کالا و خدمات ،قرار دادن طرح های تشویقی تضمینی یا خدمات پس از فروش و گارانتی جایی در کارت ویزیت ندارد.

در کارت ویزیت باید یک توضیح کوتاه و مختصراز  شغل خود آدرس و لوگو خود داشته باشید و بقیه توضیحات را باید در صفحات اجتماعی و سایت خود به اشتراک بگذارید برای آموزش ساخت و طراحی سایت مطلب طراحی سایت را مطالعه نمایید.

قانون هشتم: کپی برداری ممنوع

در طراحی کارت ویزیت باید طراحی کارت مختص به شما باشد و از طرح های از پیش آماده استفاده نکنید .

شغل و کار شما هرچقدر هم تکراری باشد یک طرح تازه و نگاهی متفاوت می تواند جایگاه شما را عوض کند.

 پس از طراح کارت خود بخواهید طرحی مختص به شغل شما طراحی کند و از استفاده از طرح های اینترنتی آماده بپرهیزید .

 

هرچند طرح های آماده ارزان تر و سریع تر هستند اما همه گیر می باشند و تمام کاربران می توانند نمونه‌ای از آن را داشته باشند. به همین دلیل ویژگی متفاوت بودن و تک بودن از بین می رود.

 

اولین و مهمترین اصل طراحی کارت ویزیت سادگی و شیک بودن آن می باشد با توجه به صحبتهای کارشناسان طراحی و چاپ رایانه کمک کارت های ساده موفقیت بیشتری را در جذب  افراد کسب کردند .

این کارت ها معمولاً به دلیل متفاوت بودن و سادگی توجه تمامی کاربران با سلیقه های مختلف را به خود جلب می کنند. یک رنگ ساده با محتوای خام  می تواند روی ذهن همه کاربران در هر شغلی تاثیر بگذارد پس امر تک بودن و خاص بودن را هرگز فراموش نکنید .

قانون نهم: معرفی راه های ارتباطی پرکاربرد

 در طراحی کارت ویزیت از شبکه های اجتماعی غافل نشوید همانطور که می دانید اطلاعات تماس یکی از بخش‌های مهم کارت ویزیت می باشد به خاطر داشته باشید که به جز اطلاعات تماس  و آدرس سایت  باید اطلاعات شبکه‌های اجتماعی خود را نیز در کارت ویزیت خود قرار دهیم .

 

قانون دهم: ارائه یک کاربرد ثانویه خلاقانه برای کارت ویزیت

با ایده ای ساده یک کاربرد ثانویه در کارت ویزیت خود تعبیه کنید.  به عنوان مثال اگر امکانش هست یک سمت کارت ویزیت خود را به صورت سفید طراحی کنید تا اطلاعات مفید مانند قرار ملاقات و چیزهایی همانند آن را در زمان احتیاج  با خودکار پشت کارت خود بنویسید .

و یا مثلاً اگر در کار فروش لوازم خانگی هستید می توانید پشت کارت خود چند مرکز خدمات پس از فروش بنویسید .

با انجام این کار کاربر شما احتیاج بیشتری به کارت ویزیت شما دارد پس آن را نگه می دارد و به همین دلیل باعث می شود که کسب و کار شما بیشتر در ذهن افراد بماند.

چگونه میتوانیم یک طراح کارت ویزیت حرفه ای پیدا کنیم؟

 رایانه کمک مجموعه برای حل مشکلات کامپیوتری می باشد اما طراحی انواع لوگو،بنروکارت ویزیت نیز به کمک کارشناسان این مجموعه امکان پذیر می باشد..

اگر احتیاج به یک طراح حرفه ای دارید می توانید از کارشناسان کامپیوتر رایانه کمک استفاده نمایید و طی یک مشاوره بهترین کارت ویزیت سال را برای خود طراحی نمایید. 

اگر با مطالعه مطلب اصول طراحی کارت ویزیت خوب موفق به ساخت و طراحی کارت ویزیت خود نشده اید می توانید  از کارشناسان رایانه کمک مشاوره بگیرید. همچنین اگربه تازه ترین اخبار تکنولوژی علاقه مند هستید  می توانید از پیج اینستاگرام رایانه کمک و آپارات رایانه کمک دیدن فرمایید و تمامی مشکلات خود را به صورت آنلاین برطرف نمایید. 

چقدر این مطلب مفید بود ؟

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد