تماس با کارشناس

بروزرسانی مرورگر ها مختلف

از مجموعه مطالب آموزشی

بروزرسانی مرورگر ها یکی از موارد مهمی است که باید در سیستم های رایانه ای به آن توجه شود در این مقاله به آپدیت مرورگر های مختلف در ویندوز پرداختیم. مرورگر یکی از مهم ترین برنامه‌ها در زمان جستجو در اینترنت و ورود به سایت‌های مختلف است ، یک مرورگر خوب یا به‌ روز از نظر امنیت و سرعت، کارایی مناسبی دارد اما آیا تا به حال فکر کردین ، چرا مرورگرها باید به روز باشند؟، به روز کردن مرورگر چه سودی دارد؟، آپدیت خودکار مرورگر چگونه است؟، یا چطور مرورگر را باید به روز رسانی کنم؟

برای پاسخ به سوال های بالا و به‌ روز رسانی مرورگرها در ادامه همراه رایانه کمک باشید.

 

مرورگرتان را به روز کنید

در ابتدا بهتر است بدانیم بروزرسانی مرورگر ها چه فایده هایی دارد این کار از نظر امنیت ، سرعت ، سازگاری با تکنولوژی های یا سایت های جدید ، در اینترنت به شما کمک می کند.

در بحث امنیت ، شما را  در فضای اینترنت بیشتر از قبل در مقابل ویروس‌ها و تهدیدها حفظ می‌کند که قطعا در مقایسه با نسخه‌های قبلی مروگر ، مشکلات امنیتی و ایرادهای آن در نسخه‌های جدید برطرف شده یا کاهش می یابد ، اما در نظر داشته باشید که یک مرورگر به تنهایی قدرت کافی را ندارد و بهتر است شما بر روی سیستم خود یک آنتی ویروس اصل و فعال به همراه فایروال ویندوز نصب کنید .

هرچند که این روزها خدمات کامپیوتری آنلاین مانند شرکت رایانه کمک میتواند مشکلات کامپیوتری شما را در کوتاه ترین زمان حل کند اما اگر میخواهید مجبور به تعمیر کامپیوتر خود نشوید و از از خراب شدن کامپیوترخود جلوگیری کنید حتما بر روی سیستم خود یک آنتی ویروس قوی نصب کنید، برای آشنایی با آنتی ویروس ها میتوانید آنتی ویروس چیست را مطالعه کنید.

 

مرورگر کروم یکی از بهترین مرورگرهایی هست که اغلب کاربران دوستش دارند نصب مرورگر کروم رو از دست ندید. 

 

باز نشدن سایت ها در برخی مرورگرها

نسخه جدید مرورگر ها با جدیدترین تکنولوژی ها در وب سازگار است  و تمام سایت‌ها یا سایت‌هایی با تکنولوژی جدید را به سادگی باز کرده و نمایش می‌دهد ؛ همچنین در یک مروگر می‌توانید از افزونه ها هم کمک بگیرید آیا با افزونه ها آشنا هستید؟ افزونه ها در مرورگر نصب شده و قابلیت هایی را به آن اضافه می کند .اگر تا کنون از آنها استفاده نکردید به کمک مطلب افزونه چیست با آن‌ها آشنا شده و در مروگر خود نصب کنید.

 

آپدیت مروگر کروم

برای بروز رسانی مروگر کروم وارد تنظیمات این مروگر شده و فلش کوچک مقابل help را باز کنید.

و سپس گزینه About google chrome را انتخاب کنید.

در صورتی که مرورگر شما به روز باشد پیام زیر نمایش داده می شود.

برای فعال کردن حالت نا شناس کروم مطلب چگونه حالت ناشناس را فعال کنیم را بخوانید.

 

در غیر اینصورت نسخه‌ی جدید نمایش داده شده و با انتخاب آن بروزرسانی آغاز می‌شود.

آپدیت مروگر فایرفاکس

مروگر فایرفاکس وجود نسخه ی جدید را  معمولا به کاربر خبر می‌دهد و زمانی که مروگر خود را باز می‌کنید و قصد استفاده از اینترنت را دارید اگر نسخه ی جدیدی در دسترس باشد پیامی به شما نمایش می‌دهد و  در همانجا میتوانید مروگر خود را به روز رسانی کنید.

آپدیت مروگر فایرفاکس به صورت دستی:

برای بروز رسانی مروگر فایرفاکس به صورت دستی  Help را در منوی تنظیمات مروگر بیابید ، سپس گزینه‌ی   about Firefox را انتخاب کنید ، اگر به ‌روزرسانی‌ جدیدی در دسترس باشد آپدیت انجام شود اما اگر نسخه ی جدیدی در دسترس نبود گزینه Check for Updates…  غیر فعال است و به روزرسانی مروگر فایرفاکس انجام نمی‌شود و  به صفحه ی اصلی مروگر خود باز گردید.

 

آپدیت مروگر اپرا

بروز رسانی مروگر اپرا بسیار آسان است این مروگر بعد از انتخاب گزینه‌ی زیر به صورت خودکار آپدیت را انجام می‌دهد.

  • در منوی تنظیمات گزینه ی helpرا باز کنید.
  • Check for updates را انتخاب کنید.

 

اگر نسخه ای جدید در دسترس باشد ، بروزرسانی انجام می‌شود.

آپدیت مرورگر ها ی رایج و محبوب کاربران در اینترنت را بررسی کردیم اما اگر از مرورگر دیگری استفاده می‌کنید و یا در مراحل بالا با مشکل آپدیت نشدن مرورگر مواجه شدید ، نگران نباشید شما می‌توانید با شماره تلفن‌های 9099071540  و 0217129 تماس گرفته و سوالات نرم‌افزاری خود را بپرسید و در کمتر از چند دقیقه تمام  مشکلات کامپیوتری خود را به کمک کارشناسان خدمات کامپیوتری رایانه کمک برطرف کنید.

 

نحوه بروزرسانی مرورگر اندروید

در بخش‌های قبل نحوه بروزرسانی مرورگر اینترنت فایرفاکس، کروم و اپرا را آموزش دادیم. اما بروزرسانی مرورگر گوشی برای استفاده از اپیلیکشن های مختلف نیز اهمیت بسزایی دارد که در اینجا با آن آشنا می‌شویم.

🟢 برای بروزرسانی مرورگر گوشی های اندروید، ابتدا وارد گوگل پلی شوید. این آیکن با عنوان Play Store در میان لیست اپلیکیشن‌های گوشی شما نمایش داده می‌شود.

🟢 در صفحه اصلی اپلیکیشن گوگل پلی، روی تصویر پروفایل بزنید. این بخش در گوشه بالایی سمت راست صفحه و در کنار کادر جستجو قرار گرفته است،

🟢 در این مرحله از پنجره باز شده، گزینه  Manage apps & device را لمس کنید.

🟢 اکنون به صفحه Manage apps & devices منتقل خواهید شد. در این صفحه باید روی گزینه See details در زیر عنوان Updates available بزنید.

🟢 در صفحه بعدی لیستی از اپلیکیشن‌هایی که روی دستگاه تان باید آپدیت شود را مشاهده کنید. حالا تنها کافی است تا مرورگر کروم را با عنوان Google Chrome در میان موارد نمایش داده شده پیدا کنید و بعد روی کلید Update در روبه‌روی آن بزنید تا فرایند به ‌روزرسانی شروع شود.

 

به‌روزرسانی مرورگر کروم در آیفون

همانطور که می‌دانید مرورگر پیش‌فرض در آیفون، سافاری است؛ و  با آپدیت کردن سیستم عامل، به صورت خودکار بسته‌های به روزرسانی دریافت می‌شود . اما سایر مرورگرها مثل گوگل کروم، باید از طریق اپ استور آپدیت شوند که در زیر مرحله به مرحله به آن می‌پردازیم.

🟣 برای این کار وارد اپ استور در آیفون یا آیپد خود شوید. اگر آیکن اپ استور را در صفحه هوم دستگاه مشاهده نمی‌کنید، تنها کافی است عبارت App Store را در نوار جستجوی دستگاه وارد کنید.

🟣 بعد از پیدا کردن اپ استور، روی آیکن پروفایل خود در گوشه بالایی سمت راست صفحه بزنید.

🟣 در این مرحله از میان عناوین داده شده در صفحه جدید، Google Chrome را پیدا کنید و روی کلید مقابل آن با عنوان Update بزنید.

🟣 اگر نمی‌توانید  Google Chrome را در لیست اپلیکیشن‌های قابل آپدیت ببینید. کافی است به بالای صفحه بروید و یکبار دیگر صفحه را به سمت بالا هدایت کنید تا رفرش شود. در صورتی که باز هم گوگل کروم در میان برنامه‌ها نمایش داده نشد. دستگاه شما در حال استفاده از آخرین نسخه مرورگر است.

 

کلام آخر

اگر بروزرسانی مرورگر ها تا کنون برای شما اهمیتی نداشت با مطالعه این مطلب به روزرسانی مرورگرهای خود را مهم بدانید و به طور منظم آنها را آپدیت کنید تا در اینترنت از مزایای به‌روز رسانی مرورگرها که در بالا به آن اشاره شده بهره بگیرید.

ممنونیم که با نیودانش همراه بودید. آپدیت مرورگر ها ی مختلف را بررسی کردیم امیدوارم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد .

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد