تماس با کارشناس

6 روش شکستن رمز فایل ZIP ، RAR و رمزگشایی آن (تضیمنی!)

از مجموعه مطالب آموزشی

اگه شما از کاربران اینترنت باشی یا فعالیتت به صورتی باشه که هر روز با سستم سروکار داری قطعا با فایل زیپ روبرو میشی. فایل های زیپ نوعی فایل هستند که یک یا چندین فایل رو به صورت فشرده نگه می دارند. پسورد این فایل ها Zip ،Rar یا Rar5 هستش. برخی مواقع این فایل هایی که  بدستمون میرسه دارای قفل هستند که این قفل اجازه دسترسی راحت رو به هر فردی نمیده برا همین لازمه  قفلشون رو  به اصطلاح بشکنیم. شکستن رمز فایل زیپ کار سختی نیست  و ما در این مقاله از رایانه کمک تصمیم داریم به چگونگی شکستن رمز فایل زیپ در اندروید و کامپیوتر بپردازیم. اگه فکر میکنی  این مقاله  نیازت میشه پس تا انتها با دقت بخون و از روش های گفته شده  برای شکستن پسورد فایل زیپ استفاده کن. همچنین ما در مقاله های دیگه رایانه کمک از فایل های زیپ صحبت کردیم. میتونی با مطالعه مقاله ریکاوری و تعمیر فایل های زیپ اطلاعات بیشتری برای کار با این فایل ها کسب کنی. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر داشتی میتونی با کارشناسان ما در رایانه کمک در ارتباط باشی برای ارتباط کافیه شماره های بنر زیر را بگیری تا کارشناس رایانه کمک بهت مشاوره  بده😊 

 

آنچه مطالعه میکنید:

شکستن رمز فایل زیپ

✅شکستن رمز فایل زیپ در اندروید

1 . استفاده از  وب سایت online-convert برای شکستن قفل فایل فشرده

2 . استفاده از نرم افزار Zip password Recovery برای باز کردن قفل فایل زیپ

3 . حدس پسورد و رمز عبور ترفند باز کردن قفل فایل فشرده

4 . نرم افزار Rar password unlocker شکستن رمز فایل فشرده روی کامپیوتر

5 . نرم افزار KRyLack rar password recovey برای شکستن قفل فایل فشرده در ویندوز

6 . نرم افزار ultimate zip cracker شکستن قفل رمز فایل های فشرده 

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با  شکستن رمز فایل زیپ در اندروید

سخن آخر

 

شکستن رمز فایل زیپ

چگونه رمز فایل زیپ را بشکنیم؟ بهتر است قبل از شروع به نحوه شکستن رمز فایل های فشرده، ابتدا با فرمت زیپ آشنا شویم. فایل زیپ می‌تواند یک یا چندین فایل فشرده را در خود نگه دارد. به این گونه فایل‌ها، فایل‌های فشرده آرشیو نیز گفته می‌شود. این فرمت توسط شخصی به نام فلیپ والتر کتز نوشته شده و توسط شرکت PKWARE توسعه یافته است. این پسوند به شما این امکان را می‌دهد تا فایل‌های خود را با حجم کمتری در قالب یک فایل نگهداری کنید. کارکردن با این اینونه  فایل ها اصلا کار سختی نیست که یکی از بهترین و محبوب ترین برنامه فشرده سازی و مدیریت فایل های فشرده نرم افزار winrar در رایانه است.

برای تبدیل فایل به این فرمت و یا استخراج آن نیاز است تا نرم افزار زیپ را بر روی سیستم خود نصب کنید. در ادامه همراه رایانه کمک باشید تا به روش های شکستن رمز فایل های فشرده بپردازیم.

 

شکستن رمز فایل زیپ در اندروید

 برای باز کردن  فایل زیپ در اندروید به برنامه نیاز داریم. از طرفی همه فایل منیجرها در اندروید کار نمی کنند. در گوشی های اندروید برنامه file به صورت پیش فرض نصب است که  برای آموزش شکستن رمز فایل زیپ با گوشی لازم است از این نوع برنامه ها استفاده کنید البته برنامه های متعدد دیگری وجود دارد که معرفی میکنیم. همچنین برخی سایت ها به  صورت آنلاین این کار را می کنند که با کمک سایت شکستن رمز فایل زیپ به راحتی فایل های شما قفلشان برداشته  شده و از حالت زیپ خارج می شوند.

از دیگر برنامه هایی که می توانید به راحتی فایل فشرده را در گوشی های اندرویدی باز کنید می توان به برنامه های درج شده در زیر اشاره کرد:

  • برنامه Zip-Unzip-File Extractor
  •  برنامه ZArchiver
  • برنامه WinZIP
  • برنامه ALZip
  • برنامه MiXplorer Silver

 

شکستن رمز فایل زیپ بدون نرم افزار

شکستن قفل فایل rar یکی از مواردی است که روزانه کاربران حداقل یکبار با آن سروکار دارند. برای اینکه فایل فشرده را استخراج کنیم بهترین راه استفاده از برنامه winRaR است. اما در برخی مواقع شما یک فایل فشرده کم حجم  دارید و میخواهید بدون استفاده از برنامه و نرم افزاری با کمک شکستن پسورد فایل rar آنلاین انجام دهید.  که آسان ترین راه استفاده از سایت شکستن رمز فایل زیپ می باشد. سایت هایی که برای این کار تبیه  شده اند به  راحتی با اپلود کردن  فایل زیپ مدنظر شما  با هر فرمتی که باشد بدون استفاده از نرم افزار فایل به بازگشایی شده  را  تحویل کاربر می دهند. در ادامه  مقاله  به معرفی این وب سایت ها و استفاده از آن ها می پردازیم.

 

بهتر است قبل از شروع به نحوه شکستن رمز فایل های فشرده ، ابتدا با فرمت زیپ آشنا شویم. فایل زیپ می‌تواند یک یا چندین فایل فشرده را در خود نگه دارد. به این گونه فایل‌ها، فایل‌های فشرده آرشیو نیز گفته می‌شود.

 

1 . استفاده از  وب سایت online-convert برای شکستن قفل فایل فشرده

با یک جستجوی ساده در اینترنت به این موضوع پی می‌برید که وب سایت‌های متعددی وجود دارند که تا با استفاده از آن‌ها به طور رایگان می‌توانید رمز فایل‌های فشرده زیپ را باز کنید. ما در اینجا یکی از سایت‌های محبوب و خوب برای شکستن قفل فایل زیپ را برای شما بررسی کرده‌ایم.

 

 

  • برای انجام این‌کار ابتدا وارد سایت online-convert شوید و سپس فایل خود را درون سایت آپلود نمایید و بعد از آن گزینه Convert را انتخاب کنید.
  • با این‌ کار وب سایت فایل شما را در درون وب سایت خود بارگزاری کرده، رمز آن را باز کرده و مجدد آن را به فایل زیپ بدون رمز تبدیل کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • حال شما با دانلود فایل داده شده می‌توانید بدون داشتن رمز از آن استفاده کنید. توجه کنید که به علت اینکه سایت فایل شما را بر روی سرورهای خودش آپلود می‌کند و سپس به شما فایل بدون رمز تحویل می‌دهد، پس می‌توان گفت خیلی امنیت مطلوبی ندارد.
  • پس پیشنهاد می‌شود اگر فایل و یا اسنادی محرمانه و حساس دارید از این روش اجتناب کنید زیرا ممکن است سودجویان به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.

در ادامه چند برنامه آفلاین را به شما معرفی میکنیم تا به کمک آنها بتوانید فایل هایی که با برنامه هاییی مانند برنامه winrar به صورت فشرده رمز گذاری شده اند را رمز گشایی کرده و یا رمز این فایل ها را به طور کلی حذف کنید.

 

2 . استفاده از نرم افزار Zip password Recovery برای باز کردن قفل فایل زیپ

فایل‌ ها و اسناد مهم، اغلب با رمز عبورهای پیچیده‌ای متشکل از اعداد، حروف و کاراکترهای ویژه همراه است. بنابراین باز کردن این گونه فایل‌ها به راحتی و بدون داشتن رمز عبور امکان پذیر نمی‌ باشد.

 

 

اما برنامه Zip password recovery با استفاده از الگوریتم‌های بسیار قوی و پیچیده این امکان را برای کرک کردن فایل‌ هایی که پسوورد آن را ندارید امکان‌پذیر کرده است. شما می‌توانید این برنامه را دانلود کرده و سپس از آن لذت ببرید. با استفاده از این نرم افزار تقریبا هیچ قفلی در فایل زیپ نمی‌ماند که شما نتوانید آن را بشکنید.

نکته: فقط یادتون باشه که اگر بخواهیم از نهایت قدرت این نرم افزار استفاده کنید، لازمه اول کرکش کنیم و نسخه رایگانش برای ما فرایند شکستن رمز فایل رو انجام میده اما وقتی که کرک بشه خیلی تخصصی تر کار رو جلو میبره برای ما. پیشنهاد میکنم اگر داخل کرک کردن این برنامه به مشکل خوردید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. برای دریافت مشاوره کافیه از تلفن ثابت با شماره 9099071540 و با سیم کارت️ 📱 با شماره 0217129 تماس بگیرید.

 

3 . حدس پسورد و رمز عبور ترفند باز کردن قفل فایل فشرده

شاید در نگاه اول این روش از نظر شما خنده دار باشد، اما جالب است بدانید خیلی از پسوردهایی که کاربران و مردم استفاده می‌کنند پسوردهایی نظیر ۱۱۱۱۱۱، ۱۲۳۴۵۶ و یا حتی کلمه Password  می‌باشد. استفاده از این رمز‌ها به خاطر سادگی و سهولتی که دارد درمیان کاربران رایج است و همینطور باعث می‌شود رمزها خوب به یادشان بماند.

 

 

شما می‌توانید با توجه به شناختی که از شخصی که فایل را زیپ کرده، با توجه به روحیات، نام حیوان خانگی مورد علاقه‌شان، فرزند، و … همچنین امتحان کردن پسوردهای مختلف شکستن رمز فایل را امتحان کنید.اما اگر فایل فشرده شما مربوط به شرکت‌ ها و وب سایت‌ها‌‌ی مختلف بود، می‌توانید اسم مستعار شرکت، آدرس مخفف وب سایت، نام شرکت و یا … استفاده کنید.در همین راستا جالب است بدانید اخیرا یک هکر هلندی تنها با حدس زدن پسورد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا توانسته است تا حساب توئیتر وی را هک کرده و به اطلاعات او دسترسی پیدا کند.

دونالد ترامپ از رمز عبوری که شاید خیلی حدس زدن آن سخت نبود استفاده کرد، رمز وی MAGA2020 بود و این رمز شعار تبلیغاتی آقای ترامپ در دوران انتخابات بوده است و این هکر تنها با حدس زدن آن به صفحه توئیتر ترامپ دست پیدا کرده بود.

البته این موضوع را در نظر داشته باشید که فرآیند شکستن رمز عبور فرآیندی طولانی مدت است، پس بهتر است صبور بوده  و با تمرکز این کار را انجام  دهید. بسته به نوع فایل و حساسیت آن ممکن است حتی تا چندین روز زمان ببرد.

در ادامه چند برنامه و نرم افزار خوب جهت کرک و شکستن رمزهای فایل‌های RaR و Zip به شما معرفی می‌کنیم، شما می‌توانید علاوه بر روش‌های معرفی شده از طریق نرم افزارهای زیر اقدام به کرک و شکستن رمز عبور فایل‌های خود شوید. 

 

اگر با فتوشاپ کار کرده باشید میدانی که تنها راه باز کردن فایل های psd استفاده از خود برنامه فتوشاپه اما با من همراه باش تا بهت بگم چطوری میتونی خیلی ساده بازکردن فایل های PSD بدون فتوشاپ اقدام کنی

 

 

 

ساده ترین راهکار برای شکستن فایل زیپ چیه؟

در صورتی که از نرم افزار هایی که بهتون معرفی کردم استفاده کردید اما بازم رمز فایل زیپ شکسته نشد، پیشنهاد میکنم مشکل رو با یک متخصص درمیون بزارید.

کارشناسان رایانه کمک تسلط کافی به باز کردن فایل های فشرده در کامپیوتر تسلط دارن، اگر احساس کردید نیازی به مشاوره دارید خوشحال میشیم این کار رو ما براتون انجام بدیم😊

 

 

4 . نرم افزار Rar password unlocker شکستن رمز فایل فشرده روی کامپیوتر

 

 

از جمله مزایای این نرم افزار می‌توان به راحتی استفاده از آن اشاره کرد. در این برنامه کافیست تنها فایل مورد نظر را انتخاب کرده تا نرم افزار شروع به بازیابی پسورد آن کند. البته این نرم افزار دارای دونسخه است که نسخه اولیه آن رایگان بوده و نسخه نهایی و کامل آن رایگان نمی‌باشد و می‌بایست آن را خریداری کنید.

 

تا به حال شده با یه فایل جزوه یا فایل odf روبرو شده باشی که امکان جستجو نداره! خیلی ساده با تبدیل pdf به word میتونی این امکان را بهش اضافه کنی.

 

5 . نرم افزار KRyLack rar password recovey برای شکستن قفل فایل فشرده در ویندوز

 

 

این نرم افزار با توجه به صفحه تنظیمات حرفه‌ای که دارد، کار شما را سریع‌تر پیش می‌برد. از جمله تنظیمات آن می‌توان به این نکته اشاره کرد که شما می‌توانید اگر حدس می‌زنید که کاراکتری در پسوورد استفاده شده باشد، آن را در تنظیمات اضافه کرده تا سرعت بازیابی را بالاتر ببرد. این نرم افزار به نسبت نرم افزاری که قبل‌تر معرفی شد دارای سرعت بالاتری است.

 

6 . نرم افزار ultimate zip cracker شکستن قفل رمز فایل های فشرده 

این نرم افزار را می‌توان یکی از برترین نرم افزارهای کرک پسورد فایل‌های زیپ معرفی کرد. از جمله مزایای آن می‌توان به این نکته اشاره کرد که حتی فایل‌های اکسل را می‌توان از طریق این نرم افزار بازیابی کرد و نیاز نیست حتما فرمت آن زیپ باشد. اما متاسفانه مقداری این نرم افزار کند بوده و بازیابی رمز و پسورد وقت زیادی را از شما می‌گیرد.

 

 

 علاوه بر این با استفاده از نسخه رایگان تنها می‌توانید چند کاراکتر محدود را برای پسوورد ریکاوری کند و برای استفاده کامل و حرفه‌ای‌تر از آن نیاز است حتما نسخه اصلی آن خریداری شود.

پیشنهاد مطلب: برخی از مواقع دستگاه پرینتر در پاسخ به دستور پرینت عملکرد مناسبی ندارد در این شرایط  حذف حافظه پرینتر راه حل مناسبی می باشد.

 

 

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با  شکستن رمز فایل زیپ در اندروید

در این قسمت به تعدادی از سوالات کاربران در رابطه با شکستن رمز فایل زیپ پاسخ خواهیم داد. کارشناسان مجرب و متخصص رایانه کمک برای ارائه خدمات کامپیوتری از طریق تماس تلفنی و پاسخگویی آنلاین آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند

شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید

پسورد فایل زیپ کجاست؟

- برخی از فایل های زیپ که از سایت های مختلف دانلود می کنید پسورد فایل را  برای شما  قرار داده اند اما  ممکن است فایلی به دست  شما برسد که پسورد  همراه آن نوشته نشده باشد و لازم است برای دسترسی  به فایل  آن بدانید و وارد کادر مربوطه بکنید تا فایل زیپ باز شود. متاسفانه از روی خود فایل زیپ هم پسورد مشخص نمی شود. جای نگرانی نیست که با روش های گفته  شده در این مقاله می توانید پسور فایل زیپ را بشکنید نرم افزار های بسیاری برای حذف پسورد فایل فشرده وجود دارد. هم چنین با کمک برخی سایت ها شکستن رمز فایل زیپ به صورت آنلاین ممکن می باشد.

 

چگونه رمز فایل rar را بشکنیم؟

برای شکستن قفل فایل های فشرده در کامپیوتر به راحتی می توانید از نرم افزار های گفته شده در این مقاله استفاده کنید. هر کدام از موارد گفته شده می توانند فایل شما را بررسی کرده و به راحتی مشکل را برطرف کنند.

آیا امکان دارد قفل فایل فشرده ای شکسته نشود؟

بله در بسیاری از مواقع ممکن است حتی پس از انجام تمام روش های که برای باز کردن فایل فایل فشرده استفاده می شود همچنان رمز فایل شکسته نشود و به اطلاعات درون آن دسترسی نداشته باشید. به همین دلیل کارشناسان رایانه کمک همیشه به این موضوع اشاره میکنند که هیچ راه قطعی برای باز کردن قفل فایل های رمزگذاری شده وجود ندارد و تنها با استفاده از آزمون و خطا کردن با برنامه های متعدد لازم است این فرایند را انجام دهند. در صورتی که رمز فایل فشرده ساده باشد مطمئن باشید به راحتی قفل فایل شکسته میشود و میتوانید از محتوا آن استفاده کنید.

نکته مهم: توجه داشته باشید که اگر فایل فشرده در نسخه های جدید برنامه winrar فشرده باشد امکان شکسته شدن فایل فشرده بسیار کم است. این موضوع به دلیل الگوریتم جدید رمز گذاری در وینرر میباشد که تمام فایل های که رمز گذاری میکند امکان باز شدن فایل فشرده بدون رمز را به شدت کاهش میدهد.

 

به غیر از راه های گفته شده آیا روش دیگری برای شکستن پسورد فایل ZIP و RAR وجود دارد؟

اگر درون اینترنت به جستجو بپردازید قطعا با برنامه برای شکستن قفل فایل فشرده در گوشی و کامپیوتر روبرو می شوید اما مطمئن باشید که این لیست توسط کارشناسان رایانه کمک آماده شده و بهترین روش های نحوه شکستن و کرک رمز عبور فایل های گفته شده است.

بنابراین در صورتی که به موارد گفته شده است اشاره کردید، اما نتیجه نگرفتید  اطمینان داشته باشد که در روش های دیگر  شکستن رمز فایل های فشرده نمی تواند مشکل را برطرف کند.

میدونی فایل ورد هم یه امکان داره که میشه باهاش حجم تصاویر رو کم کرد؟ دوست داری یاد بگیری فشرده سازی تصاویر در ورد

 

آیا شکستن رمز فایل زیپ میتواند به فایل های درون آن آسیب وارد کند؟

در اکثر اوقات زمانی که فایلی را از حالت فشرده با نرم افزار استخراج می کنید احتمال این که با مشکل روبروشود بسیار کم است اما نمیتوان منکر شد که تحت هیچ شرایطی با شکستن قفل فایل فشرده با مشکل روبرو نمی شوید.

به همین دلیل بسته یه شانس شما می تواند انجام این کار باعث ایجاد تغییرات در کدک فایل شود که پس از استخراج ایرادی در آن دیده شود. بنابراین پیشنهاد می شود در صورتی که از نرم افزار های شکننده قفل فایل زیپ استفاده می کنید و فایل پس از باز شدن با مشکل روبرو می شود از یک برنامه دیگه استفاده کنید.

چگونه مطمئن شویم که فرایند شکستن قفل فایل زیپ به درستی انجام شده است؟

برخی از نرم‌ افزار های گفته شده پس از اتمام فرآیند به ما می گویند که رمز فایل فشرده با موفقیت شکسته شد اما نمی توان به این موضوع اطمینان داشت. بهترین راه این است که خودتان فایل فشرده را باز کنید و آن را استخراج کنید. در صورتی که فایل به درستی از حالت فشرده خارج شد مطمئن باشید که تمام فرایند ها را به درستی انجام داده اید.

 

 

 

سخن آخر

روش های گفته شده در بالا همگی روش های تست شده ای هستند که در شرایط مختلف با کمی شانس می توانند به راحتی به شما کمک کنند تا شکستن رمز فایل های فشرده برای کاربران میسر شود. در صورتی که درباره این مطلب و مراحل توضیح داده شده به مشکلی برخورد کردید می توانید در هر لحظه از شبانه رو با کارشناسان رایانه کمک تماس گرفته و با راهنمایی گرفتن از متخصصین خدمات رایانه ای رایانه کمک مشکلات کامپیوتری خود را در این زمینه برطرف کنید.

همچنین در صورتی که به ترفند های رایانه و موبایل علاقه مند هستید پیشنهاد میکنیم تا صفحه رسمی اینستاگرام رایانه کمک و کانال رسمی آپارات رایانه کمک را دنبال کنید.

📌 رفع مسئولیت: محتوای این صفحه صرفاً برای اطلاع رسانی است و در صورتی که تسلط کافی برای انجام موارد فنی مقاله ندارید حتما از کارشناس فنی کمک بگیرید.

دیدگاه کاربران

" من یک فایل عکس داشتم که چندماه پیش مخفیش کردم و الان بعدمدتها چون بهش نیاز داشتم از حالت مخفی درآوردمش و الان بحالت زیپ دراومده و الان برای استخراجش ازم رمز میخاد و من نمیدونم این رمز رو خودم گذاشتم یا خودکار این رمز روی فایل زیپ هستش بهرحال الان برای استخراجش بمشکل شکستن رمز خوردم و نمیدونم باید چیکارکنم.لطفا راهنماییم کنید از طریق همین آدرس که براتون گذاشتم ممنون. "

" در صورتی که در نسخه های قدیمی وین رر زیپ شده باشه این فایل با روش هایی که در بالا گفتیم میتونید رمزش رو بردارین "

" سلام، اگه رمز بصورت فارسی باشد، این نرم افزارها می تونند برگردونند "

" بله فرقی نمیکنه "

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد