تماس با کارشناس

ZTE چین موافقتنامه اولیه برای لغو ممنوعیت U.S. را امضا کرد

از مجموعه مطالب آموزشی

موافقت ZTE چین با لغو ممنوعیت های آمریکا ، دوستان عزیز و دنبال کننده ی اخبار فناوری اطلاعات ، گروه نرم افزاری اخبار فناوری اطلاعات رایانه کمک در این پست قصد معرفی گوشی های چینی و اخباری در مورد علت ممنوعیت واردات این تلفن همراه بحث کنیم.

پس از ورود نسل جدی گوشی های تلفن همراه به کشور عزیزمان پس از برندهای معروف گوشی های همراه از جمله سامسونگ و اپل و الجی ، کشور چین دست به تولید انواع مختلفی از گوشی ها در برندهای متفاوت زد و روانه بازارهای کشورهای دنیا کرد.

امروزه چین حتی مدل های متشابه سایر برندها را نیز تولید کرده و روانه بازار می کند.

بتازگی خبری مبنی بر ممنوعیت واردات گوشی های چینی با برند ZTE در مطبوعات شایع شده بود که در زیر اخبار کامل آن را دنبال می کنیم.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، موافقت ZTE چین با لغو ممنوعیت های آمریکا اعلام شد. ZTE اساسا توافقنامه ای را امضا کرده است که ممنوعیت خرید نمایندگان ایالات متحده از سوی وزارت بازرگانی ایالات متحده را لغو می کند و اجازه می دهد که سازنده تجهیزات مخابراتی شماره ۲ چین به کسب و کار بازگردد.

توقف عملیات توسط ZTE

ZTE عملیات اصلی را متوقف کرد، زیرا این ممنوعیت هفت ساله برای شرکت در ماه آوریل برای لغو توافق ۲۰۱۷ که پس از آن به طور غیرقانونی حملات کالا به ایران و کره شمالی گرفتار شد، به شرکت اعمال شد.

سخنگوی وزارت بازرگانی در روز سه شنبه گفت: “هیچ توافق قطعی از طرف هر دو طرف امضا نشده است.”

ZTE بلافاصله به درخواست ها برای پاسخ نظر داد.

منابع مقدماتی گفتند که مقدماتی مقدماتی شامل ۱ میلیارد دلار جریمه علیه ZTE و ۴۰۰ میلیون دلار برای سپرده گذاری برای نقض هر گونه نقض آتی است و افزود که این شرایط مطابق با گزارش های مربوط به درخواست های ایالات متحده در روز جمعه است.

وزارت بازرگانی قصد دارد تا توافقنامه حل و فصل ۲۰۱۷ را اصلاح کند و ۳۶۱ میلیون دلار ZTEرا به عنوان بخشی از آن پرداخت می کند، که به ایالات متحده اجازه می دهد که مجازات کل را تا ۱٫۷ میلیارد دلار جبران کند.

منابع معتبری  اظهار داشتند که ZTE در طول تعطیلات آخرین توافقنامه ای را که توسط ایالات متحده تهیه شده است، امضا کرده است.

 

بقای ZTE موضوع بحث در مذاکرات تجاری

رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، برنامه ریزی برای دیدار با مشاوران تجاری خود را در روز سه شنبه برای بحث در مورد پیشنهاد چین برای واردات اضافی ۷۰ میلیارد دلار کالاهای آمریکاییدر طول یک سال به عنوان راه برای از بین بردن یک جنگ تجاری بالقوه بین دو اقتصاد بزرگ جهان برنامه ریزی شده است.

ترامپ در ماه گذشته در توییتر اعلام کرد  که به مقامات بازرگانی گفته است که راه را برای بازگرداندن عملیات ZTE راه اندازی کند، و بعد پیشنهاد می دهد که جریمه ای به مبلغ ۱٫۳ میلیارد دلار و تغییر در هیئت مدیره و مدیر ارشد خود داشته باشد منابع گفتند که به عنوان بخشی از این معامله، ZTE وعده داد که هیئت مدیره و هیئت اجرایی آن را ظرف ۳۰ روز جایگزین کند. این اقدام همچنین اجازه می دهد

تا بازرسی های سایت بدون محدودیت برای بررسی اینکه اجزای U.S. به عنوان ادعا توسط شرکت استفاده می شود و محاسبات مربوط به قطعات U.S. در محصولات خود را در یک وب سایت عمومی قرار داده است.

رفع ممنوعیت ZTE :

شرکت های ایالات متحده ۲۵ تا ۳۰ درصد از اجزای موجود در تجهیزات ZTE را ارائه می دهند که شامل گوشی های هوشمند و ابزار برای ساختن شبکه های مخابراتی است.

این ممنوعیت بعد از آن که ZTE نتوانست با توافق با اداره بازرگانی در سال ۲۰۱۷ پیروی کند، زمانی که در دادگاه فدرال تگزاس به توافق رسید تا از تحریم های U.S. توسط حملات غیرقانونی کالا و فناوری U.S. به ایران تحویل دهد. ZTE مبتنی بر شنژن دارای یک شرکت تابعه در ریچاردسون، تگزاس است.

به گفته مقامات ارشد وزارت بازرگانی، ZTE موافقت کرد که چهار کارمند ارشد را رد کند و ۳۵ نفر دیگر را نیز با کاهش پاداش های خود و یا تجدید نظر آنها، برساند.

اما این شرکت اذعان داشت که در حالی که چهار کارمند ارشد را اخراج کرده است، گفته های دروغین در مورد دیگران را بیان کرده است.

امیدواریم که از این خبر فناوری اطلاعات نیز که در مورد نسل جدید گوشی های تلفن همراه برایتان به ارمغان آوردیم استفاده ی لازم را کرده باشید و از آن بهره برده باشید.

گروه نرم افزاری اخبار فناوری اطلاعات نیو دانش

 

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد