تماس با کارشناس

چگونگی تبدیل فایل پی دی اف به ورد

از مجموعه مطالب آموزشی

چگونگی تبدیل فایل پی دی اف به ورد یکی از دغدغه های اغلب کاربران اینترنت می باشد.امروزه دیگر کمتر کسی پیدا می شود که فرمت های ورد یا پی دی اف را نشناسد و یا با آن ها کار نکرده باشد.همه افراد در قالب ارسال و دریافت فایل ها ،تدوین مقالات و پایان نامه و حتی رزومه های کاری از این دو فرمت رایج استفاده می کنند.

این دو فرمت هر دو شیوه ی رایج استفاده برای متون و مقالات هستند.اما در بین این دو فرمت ورد بین استفاده کنندگان رایج تر است.چراکه به کاربر خود این امکان را می دهد تا متن را ویرایش کند و بدان تصاویر یا نوشته های تازه بیافزاید یا چیزی از آن کم کند.این قابلیت در فرمت پی دی اف وجود ندارد.

اما شاید جالب باشد بدانید که راهکار های متفاوتی وجود دارند که می توانید به وسیله ی آن فایل پی دی اف خود را به ورد تبدیل کنید و بدین طریق قادر خواهید بود تا در آن ویرایش های لازم را اعمال کنید.

در زیر تمام روش های موجود را که نحوه ی تبدیل فایل پی دی اف به ورد هستند را شرح می دهیم پس با نیو دانش همراه باشید.

 

 

ویدیو آموزش تبدیل ورد به فایل pdf

در ویدیو زیر آسان ترین روش تبدیل فایل word به pdf رو بهتون یاد میدیم.

۱_ تبدیل پی دی اف به ورد با استفاده از مرورگر ها

در این روش نیاز به نرم افزار خاصی جز مرورگر های رایج موزیلا فایرفاکس و یا گوگل کروم نیست.امروزه تقریبا همه این مرور گر ها را می شناسند و اغلب بصورت پیش فرض بر روی دستگاه های هوشنمد نصب شده اند. تبدیل فایل پی دی اف به ورد را با این آموزش به راحتی می توانید انجام دهید! درصورت داشتن هر گونه سوال می توانید با کارشناسان ما مشاوره بگیرید و مشکل خود را حل نمایید.

برای این امر باید در نظر داشته باشید که برای موزیلا فایرفاکس باید از نسخه ی ۲۵ به بالا و از گوگل کروم از نسخه ی ۳۰ به بالای نرم افزار استفاده نمود.که البته این نسخه ها اکنون در وبسایت های دانلود و استور های موجود کشور قرار دارند و به راحتی می توانید از آنها استفاده کنید. برای دانلود موزیلا فایرفاکس از سایت رایانه دانلود اینجا را کلیک کنید.

البته باید در نظر داشته باشید که اگر نسخه های قدیمی این دو نرم افزار استفاده می کنید حتما باید بر روی آن ها پلاگین خواندن فایل های پی دی اف نصب شده باشد. که البته در نسخه ی جدید نیازی به این امر نیست.

 

نحوه ی انجام این کار به شیوه ی زیر است:

  1. ابتدا باید با مروگر ها فایل پی دی اف خود را باز کنیم برای این امر از کلید های میانبر  Ctrl و O استفاده می کنیم و سپس فایل پی دی اف را انتخاب و باز می کنیم.
  2. پس اینکه تمام فایل پی دی اف روی مرورگر بارگذاری شد کلید های  Ctrl و O را فشار می دهیم تا تمام متن انتخاب شود.
  3. کلیدهای Ctrl و C را فشار می دهیم. تا تمام متن در حافظه کپی شود.
  4. اکنون نرم افزار Microsoft Office Word را باز کنید و مطالبی را که کپی کرده اید در آنجا Paste کنید. با این عمل شما اکنون متن مورد نظر در فایل ورد قرار دارد و می توان آنرا ویرایش کرد.

نکته: توجه داشته باشید که نام فایل PDF بصورت فارسی نباشد تا مرورگر در بازکردن آن مشکلی نداشته باشد و حتی مسیر فایل PDF با عناوین فارسی نباشد. (مثلا درون پوشه با نام و کاراکتر فارسی زبان نباشد)

 

نکته: باید در نظر داشته باشید که ممکن است در این روش عکس های موجود در فایل پی دی اف در فایل ورد کپی نشده باشند.برای این امر باید با استفاده از نرم افزار هایی که از صفحه ی نمایشگر عکس برداری می کنند،استفاده نمایید و از تصاویر فایل پی دی اف در مرورگر عکس بگیرید و آن را در فایل ورد قرار دهید.

نکته:گاهی اوقات ممکن است که فایل پی دی اف مورد نظر شما دارای حاشیه و یا طرح های دیگر باشد. برای این امر لازم است تا فایل پی دی اف خود را ابتدا با نرم افزار هایی مثل فتوشاپ و یا Foxit PDF Editor  ویرایش کنید و سپس نسبت به تغییر فرمت آن ها اقدام کنید.

اگر این روش برای شما کارساز نبود توصیه می کنیم از روش های دیگری که در ادامه ی این مبحث به آن ها می پردازیم استفاده کنید.

۲_تبدیل فایل پی دی اف به ورد با استفاده از وبسایت های آنلاین

وبسایت های زیادی وجود دارند که از طریق آن ها می توانید فایل پی دی اف خود را تبدیل به ورد کنید.کار با این وبسایت ها پیچیدگی خاصی ندارد.در همه ی آن ها نیاز است تا فایل پی دی اف خود را اپلود کنید تا پروسه انجام شود.در نهایت می توانید فایل پی دی اف خود را که اکنون به ورد تبدیل شده است دانلود کنید. در بعضی وبسایت ها این فایل به ایمیل شما ارسال میشود.

 

اغلب این وبسایت ها از یک شیوه ی  مشابه به هم استفاده می کنند. در زیر نام معتبر ترین و معروف ترین وبسایت ها در این زمینه را برایتان ذکر کرده ایم:

PDF Converter : این وبسایت پروسه ای مشابه به آن چه گفته شد دارد . علاوه بر این وبسایت توانایی تبدیل فایل پی دی اف به فرمت های دیگر نظیر اکسل را نیز دارد .گرچه در برخی موارد ممکن است درست عمل نکند.

Online2pdf : این سرویس هم مشابه نمونه ی بالا عمل می کند و فایل های ورد ۲۰۰۳ به بالا را تولید می کند. اما قایلیت های دیگری نظیر تبدیل چند فایل و کانورت فایل ورد به فرمت های Word, Excel, Powerpoint, JPG ،لایه بندی صفحات،فشرده سازی و رمز گذاری فایل های خروجی را نیز دارد.

pdfonline : این سرویس هم مشابه سرویس های قبلی است و نحوه ی کار با آن نیز مشابه سرویس های قبلی می باشد.

همچنین سایت های زیر نیز مشابه نمونه های فوق هستند.امیدواریم بتوانید از آن ها به نحو احسن بهره ببرید.

 

۳-تبدیل فایل پی دی اف به ورد با استفاده ازگوگل درایو

گوگل درایو یکی از خدمات گوگل می باشد که به وسیله ی آن افراد می توانند فایل های خود را ذخیره کرده و حفظ نمایند. اما شاید کمتر کسی باشد بداند که با استفاده از گوگل درایو می توان فایل پی دی اف را تبدیل به ورد کرد.اگر می خواهید بدانید که نحوه ی این کار چگونه است پس با نیو دانش همراه باشید.

در قدم اول آدرس گوگل درایو را در مروگر خود تایپ نمایید و یا اینجا را کلیک نمایید.

همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید در پایین صفحه ی گوگل درایو گزینه ای تحت عنوان  go to google drive وجود دارد. بر روی آن کلیک کنید تا وارد صفحه ی اصلی برنامه ی گوگل درایو شوید

 

همانطور که در شکل زیر می بینید در سمت چپ بالای صفحه گزینه ای تحت عنوان new وجود دارد بر روی آن کلیک کنید تا کادر ابزار ها را برای شما نمایش دهد سپس از آن گزینه ی file upload را انتخاب کنید.

 

 

سپس فایل پی دی اف و یا تصویری که در آن متن وجود دارد را انتخاب کنید.بعد از اینکه فایل یا تصویر به نمایش در آمد بر روی آن کلیک راست کنید و به ترتیب مطابق شکل زیر گزینه های open with و google docs را انتخاب کنید، آموزش تبدیل pdf به word با زبانی ساده و بسیار کاربردی برای کاربران عزیز نیو دانش را دنبال می کنید.

 

 

اکنون متن نمایش داده می شود و شما می تواندی آنرا در نرم افزار ورد کپی کنید و ویرایش های مورد نظر را بر روی آن اعمال کنید.

 

۴_ تبدیل فایل پی دی اف به ورد با استفاده از Google Docs

برای این امر لازم است ابتدا وارد اکانت گوگل خود شده و به قسمت Google Docs بروید و از آنجا از طریق گزینه ی آپلود فایل جدید،فایل مورد نظر تان را آپلود کنید.در ضمن شما می توانید فایل تازه و فایل های قدیمی که بر روی گوگل درایو بوده اند را مشاهده کنید.حال روی فایل مورد نظر خود راست کلیک کنید و گزینه ی  بزنید و بعد از منو بالای صفحه روی “File” کلیک و سپس “Download as” و در آخر روی “(Microsoft Word (docx” کلیک کنید و صبر کنید گوگل فایل شما را تبدیل به ورد می کند و دانلود به صورت اتوماتیک شروع می شود.

 

 

۵_ تبدیل فایل پی دی اف به ورد با استفاده از ورد آفیس

نرم افزار ورد افیس  در ورژن های اخیر خود قابلیت های فراوانی به خود گرفته است که ازجمله ی آنها می توان به تبدیل فایل پی دی اف به ورد نام برد.

نحوه ی این کار بسیار ساده و راحت است و هیچ پیچیدگی خاصی ندارد.برای انجام این کار کافی است تا نرم افزار ورد خود را باز کنید(توجه کنید که حتما از جدید ترین آپدیت ها استفاده نمایید) و سپس File را انتخاب کنید و روی Open کلیک کنید.

 

بعد از اینکه فایل مورد نظر تان را انتخاب کردید نرم افزار ورد فرمت آن را از پی دی اف تغییر می دهد  و آن را به ورد تبدیل می کند.البته باید در نظر داشته باشید که نرم افزار ورد هنوز هوشمندی کامل برای زبان فارسی ندارد لذا ممکن است گاها این تغییر فرمت همراه با بهم ریختگی باشد.

تا به حال شده صدای خروجی گوشیتون حالت استریو پیدا کنه؟ میدونی دلیلش چیه و چطور میتونی مشکلش رو رفع کنی؟ آموزش رفع علت انعکاس صدا در گوشی موبایل

 

 

۶_ تبدیل فایل پی دی اف به ورد با استفاده از ادوب ریدر

نرم افزار ادوب ریدر یکی از محبوب ترین پلیر ها برای فرمت های نوشتاری می باشد و بیشتر حجم فایل های پی دی اف با این نرم افزار تولید می شوند.اما کمتر کسی میداند که می توان با آن فرمت پی دی اف را به ورد تبدیل کرد. برای اینکه شماهم بدانید چگونه میتوان این کار را انجام داد با نیو دانش همراه باشید.

در وهله ی اول نرم ازفزار Adobe Acrobat را باز کنید و سپس از گزینه ی بالای سمت چپ روی File کلیک کنید و سپس روی Open کلیک کنید و فایل پی دی اف مورد نظرتان را انتخاب کنید. بعد از این دو مسیر برای تبدیل فرمت وجود دارید میتوانید ۱_ روی File و سپس Export و در نهایت “Word Document” را انتخاب کنید. در پنجره ی باز شده نام دلخواه برای فایل خود بنویسید و در آخر ذخیره کنید. یا ۲_ روی File و بعد روی Save as کلیک کرده و سپس از منو پایین بخش “Format” گزینه “Microsoft Word Document” را انتخاب و در نهایت ذخیره کنید.

 

۷_ تبدیل فایل پی دی اف به ورد با استفاده از ویندوز XP

ویندوز XP یکی از قدیمی ترین و صد البته محبوب ترین ویندوز های ارائه شده توسط شرکت مایکرو سافت است.به گونه ای که اغلب افراد از این ویندوز استفاده میکنند.

شاید جالب باشد بدانید که با استفاده از ویندوز XP می توان فایل پی دی اف را تبدیل به ورد کرد.

برای این کار سعی کنید  My Computer را بازکرده و از منوی Tools گزینه Folder Options را انتخاب کنید. و مانند شکل زیر پنجره ای باز می شود.پس از بازشدن پنجره ی مذکور بر روی گزینه ی File Types کلیک می کنیم. از لیستی که با عنوان Registered File Types باز شده گزینه PDF رو انتخاب می کنیم:

 

 سپس در قسمت پایین روی گزینه change program کلیک کرده و در پنجره باز شده گزینه Google chrome را انتخاب کنید.با این کار دیگر فایل پی دی اف شما بر روی گوگل کروم باز می شود.از این طریق می توان به راحتی همانند آموزش شماره ی  یک از آن بهره برد و آنرا در فایل ورد مخصوص به خود کپی کرد و ویرایش های لازم را بر روی آن اعمال نمود.

پرسش و پاسخ رایگان تبدیل متن ورد به پی دی اف

در قسمت بالا به صورت کامل چند روش ساده برای تبدیل پی دی اف به ورد فارسی را به شما آموزش دادیم که میتوانید از آنها استفاده کنید اما در ادامه به برخی از سوالات کاربران میپردازیم پس با ما همراه باشید و برای دریافت مشاوره رایگان از بخش نظرات میتوانید سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان رایانه کمک به صورت آنلاین به پاسخگویی شما بپردازند.

 

آیا در زمان تبدیل پی دی اف به ورد فارسی به هم ریخته نمی‌شود؟

در برخی موارد دیده شده که برخی از ابزارهای تبدیل پی دی اف به ورد و برعکس به درستی نمیتوانند متن فارسی را تشخصی دهند و همین موضوع باعث به هم ریختگی نوشته فارسی در تبدیل متن ورد به پی دی اف میشود به همین دلیل اگر با این مشکل روبرو شده اید بهتر است از یکی دیگر از ابزار یا سایت های معرفی شده استفاد کنید.

 

آیا تبدیل پی دی اف به ورد در گوشی امکان پذیر است؟

بله. با وبسایت های آنلاینی که به شما معرفی شد به راحتی میتوانید بر روی گوشی و کامپیوتر فایل خود را تبدیل کنید.

اما برای تبدیل پی دی اف به ورد در اندروید به صورت آفلاین میتوانید از برنامه LightPDF استفده کنید که به سادگی این فرایند را برای شما انجام میدهد.

همچنین برخی برنامه دیگر هم هستند که این کار را برای شما انجام میدهند اما پیشنهاد رایانه کمک استفاده از LightPDF است.

 

 

 دوست داری با روش درست آموزش تصویری ساخت اکانت توییتر آشنا بشی

 

جمع بندی

و در آخر از شما ممنون هستیم که تا انتهای مطلب چگونگی تبدیل فایل پی دی اف به ورد همراه ما بودید در این مطلب قصد داشتیم بهترین روش های تبدیل

تبدیل ورد به پی دی اف به صورت آنلاین را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از آنها استفاده کنید.

در صورتی که با مشکل یا سوال خاصی در انجام این ترفند ها روبرو شده اید از بخش نظرات با ما در ارتباط باشید و یا برای درافت مشاوره تخصصی کامپیوتری با شماره 9099071540 و 0217129 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد