تماس با کارشناس

انواع کیس کامپیوتر

از مجموعه مطالب آموزشی

کدام کیس کامپیوتری برای شما مناسب است؟

انواع کیس های کامپیوتر به شکل های مختلفی دسته بندی می شوند. تکنولوژی و وسایل هوشمند با سرعت زیادی وارد زندگی روزمره ی همه ی انسان ها در بیشتر نقاط جهان شده است. در واقع می توان گفت استفاده از وسایل هوشمند نظیر موبایل و یا سیستم های کامپیوتر به یک ضرورت تبدیل شده زیرا بیشتر کارهای روزمره به کمک این وسایل انجام می شود.

حال که شاهد پرکاربرد بودن این وسایل در طول زندگی روزمره ی خود هستیم لازم است اطلاعات بیشتری در رابطه با مدل و کارایی وسایل این چنینی کسب کنیم تا در صورت نیاز به خرید کیس کامپیوتر بتوانیم بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

کامپیوتر وسیله ای بسیار کاربردی است که طول عمر ظهور آن به نسبت تلفن های هوشمند بیشتر است. کامپیوتر از اجزای مختلفی نظیر مانیتور، کیس و بلند گوها تشکیل می شود که هر کدام وظیفه ی خاصی دارند.

اما می توان کیس را مهم ترین و البته اصلی ترین قسمت این وسیله دانست، کیس ها نیز خود از قطعات گوناگونی نظیر رم، کارت گرافیک وغیره تشکیل شده اند، در واقع این ها اجزای داخلی یک کیس خواهد بود که هر کدام به صورت جداگانه در قالب کیس نصب خواهد شد.

نکته ای که در این وسیله باعث متمایز شدن آن ها از یک دیگر می شود جنس بدنه و هم چنین اندازه ی آن خواهد بود.

کیس های کامپیوتر را می توان به چند دسته تقسیم نمود آشنا شدن با ویژگی های هر کدام از آن ها می تواند به شما در یک انتخاب درست کمک کند.

برای مطالعه ی مقالات آموزشی و تخصصی در حوزه های مختلف کامپیوتری، گوشی های هوشمند، سخت افزار و نرم افزار می توانید به سایت آموزشی رایانه کمک مراجعه نمایید.

🔹🔹 شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره برای خرید کیس کامپیوتر با کارشناسان متخصص رایانه کمک با شماره 09120217129  تماس حاصل فرمایید.

 

آنچه در این مقاله می خوانیم:

کیس کامپیوتر چیست؟

✅معرفی انواع کیس کامپیوتر و کاربرد آنها

✅کیس های ایستاده tower cases

✅کیس کامپیوتر مدل mid tower

✅کیس کامپیوتر مدل full tower

✅کیس کامپیوتر مدل mini tower

✅کیس کامپیوتر مدل small form factor

✅کیس کامپیوتر مدل دسکتاپ

✅کیس های مخصوص یا سفارشی

✅نکاتی برای خرید کیس مناسب کامپیوتر

 

 کیس کامپیوتر چیست؟

قبل از اینکه  به معرفی انواع مختلف کیس کامپیوتر بپردازیم بدنیست کمی در رابطه با کیس کامپیوتر بدانیم. کیس کامپیوتر بخشی قابل مشاهده از کامپیوتر های ما است که به آن ها تاور (tower)های کامپیتر نیز گفته می شود. عملکرد آن این است که به عنوان یک ساختار محافظ برای بقیه اجزای داخلی که در آن مونتاژ می شوند ، عمل کند. انواع مختلفی از کیس وجود دارد.

ویژگی اصلی هر یک از آن ها  به اندازه کیس کامپیوتر و شکل آن است. این به دلیل مادربرد است که فاکتور شکل آن باید کاملاً با کیس سازگار باشد تا کاملاً متناسب شد. هم چنین، سیستم خنک کننده یکی از اجزای اصلی در هر کیس کامپیوتر است. در داخل باید فضای کافی برای گردش هوا و هم چنین رادیاتورهای بزرگی که یک کامپیوتر قدرت مند به آن نیاز دارد وجود داشته باشد.

معرفی انواع کیس کامپیوتر و کاربرد آنها

 در ادامه ی این مقاله قصد داریم تا  با معرفی انواع کیس کامپیوتر و کاربرد آنها  و کارایی هر کدام آشنا کنیم تا بتوانید در صورت نیاز درست ترین انتخاب را داشته باشید. کیس‌های کامپیوتری وقتی به طور گسترده طبقه بندی می‌شوند به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند کیس‌های دسکتاپ یا رومیزی و کیس‌های ایستاده (تاور و یا برجکی). کیس‌ های تاور (Tower) به چهار دسته دیگر تقسیم می‌شود.  این دسته بندی‌ ها کاربرد های خاص خود را دارند که به شما کمک می‌ کند تا مشخص کنید که کدام یک از این کیس‌ ها برای شما مناسب تر هستند. 

  • کیس برجکی یا ایستاده (tower cases)
  • کیس های دسکتاپ یا رومیزی

کیس های ایستاده tower cases

این کیس ها خود به انواع گوناگونی تقسیم بندی می شوند از این روی می توان گفت از تنوع بالایی برخوردار میباشند، این کیس ها برای بازی نیز بسیار مناسب خواهند بود.

کیس های ایستاده به انواع case   زیرfull tower  وmid tower  و mini tower وsmall form factor نیز  تقسیم بندی می شود. در ادامه شما را با تمام ویژگی های این چند مدل آشنا خواهیم کرد.

 

میخوای تفاوت پاور های ماژولار با غیر ماژولار رو بدونی؟! بیا اینجا کامل بهت گفتم

کیس کامپیوتر مدل mid tower

کارایی این کیس تا حد زیادی به کیس هایfull tower  شباهت دارد با این تفاوت که وزن و البته ظاهر کوچک تری نسبت به این مدل را دارا می باشند. شما می توانید به کمک این کیس کابل های خود را نیز مدیریت کنید از این رو فضای مرتبی خواهید داشت.

اگر قصد دارید کیس کامپیوتری تهیه کنید که به کمک آن از بازی های کامپیوتری لذت ببرید این کیس برای شما مناسب خواهد بود زیرا توان جای دادن کارت گرافیک های قدرت مند را نیز دارد. در داخل این کیس فضا به اندازه ی کافی برای نصب قطعات کامپیوتری وجود دارد.

 

 

کیس کامپیوتر مدل full tower

این مدل از کیس ها ابعاد بزرگ و وزن سنگینی خواهند داشت. شما می توانید تعداد زیادی درایو بر روی این کیس نصب کنید. این مدل از کیس توانایی و ظرفیت بالایی برای دریافت امکانات مختلف را دارند.

مادر بورد هایی که این کیس قابلیت پشتیبانی از آن را دارد از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و به شرح زیر میباشد.

  • Atx
  • Eatx
  • Mini-atx
  • Mini-itx

کیس برجکی مدل full توانایی پشتیبانی از دو cpu و رام ظرفیت بالا را نیز دارد. به یاد داشته باشید به دلیل ابعاد و وزن بالای این کیس و هم چنین گرم شدن بیش از حد، سیستم خنک کننده ی مناسبی برای آن انتخاب کنید.

تنها این نکته را به یاد داشته باشید که قبل از خرید این کیس، فضای کافی برای آن اختصاص دهید.

کیس کامپیوتر مدل mini tower

این سبک از کیس وزن و اندازه ی بسیار پایینی دارد از این رو می توان از آن در محیط های کوچک نیز استفاده کرد.

جریان هوا در این کیس چندان قدرت مند نخواهد بود هم چنین فضای زیادی نیز برای نصب قطعات ندارد از این رو از محبوبیت بالایی برخوردار نیست، مادربرد هایی که این کیس پشتیبانی می کند به شرح زیر می باشد.

  • Mini-itx
  • Micro atx

 

کیس کامپیوتر مدل small form factor

این کیس یکی از کوچک ترین ها در خانواده ی tower  به حساب می آید از این رو تنها از مادربرد های محدودی پشتیبانی خواهد کرد. همان طور که از نام این کیس پیدا است شما تنها می توانید فعالیت های محدودی را به وسیله ی این کیس انجام دهید. از نقاط قوت این کیس می توان به حمل راحت این وسیله اشاره کرد.

حال که با این مدل از کیس و ویژگی های آن آشنا شده اید ما قصد داریم تا کاربرد کیس کامپیوتر را نیز برای شما بیان کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

 

کیس کامپیوتر مدل دسکتاپ

بی شک این مدل از کیس ها در بسیاری از اداره ها، مدارس و یا حتی خانه های مسکونی وجود دارد. این مدل از کیس تمامی نیاز های ابتدایی شما از یک رایانه را بر طرف خواهد کرد.

به یاد داشته باشید که کاربرد کیس desktop  تنها می تواند برای کارهای ابتدایی قابل استفاده باشد پس اگر قصد دارید به صورت حرفه ای از یک سیستم کامپیوتری استفاده کنید (گیم و یا کارهای مهندسی حرفه ای) این وسیله چندان مناسب شما نخواهد بود.

پیشنهاد مطلب: انی دسک یک برنامه عالی ریموت و ارتباط به کامپیوتر از راه  دوره دانلود انی دسک و از دست ندید.

کیس های مخصوص یا سفارشی

این نوع از کیس ها به دلیل ظاهر منحصر به فردی که دارد ممکن است گاها سبب ایجاد مشکلات گوناگونی نیز بشوند.حال که با انواع case  آشنا شده اید بهتر است یک سری نکته هنگام خرید آن نیز به یاد داشته باشید.

  • کیس باید استانداردهای متداول را رعایت کند به طور مثال استاندارد atx برای منبع تغذیه باید رعایت شود.
  • کیس برند گرین در ایران از کیفیت و قیمت قابل قبولی برخوردار است از این رو می تواند گزینه ی مناسبی باشد.
  • در انتخاب کیس حتما به فن ها توجه کافی را داشته باشید طبق استاندارد بهتر است یک سیستم در کمترین حالت ظرفیت سه سیستم خنک کننده را داشته باشد.

 

نکاتی برای خرید کیس مناسب کامپیوتر

🔹پیش از خرید کیس حتما حواستان باشد که کیس مورد نظرتان فضای کافی برای نصب هارد های 2.5 و 3.5 اینچی را داشته باشد. بعضی از کیس‌ ها در کنار دیواره‌ های خویش حفره‌ هایی برای پیمان دادن هارد دیسک‌ های SSD دارند. افزون بر این اگر به فضای کافی برای نصب یک درایو نوری، کنترلر فن می‌خواهید، حتما قبل از خرید از وجود آن مطمئن شوید؛ زیرا بسیاری از کیس‌ ها به خصوص کیس‌ های ساخت کورسیر طی چند دهه اخیر این فضای اضافی را با قصد بیشتر کردن جریان هوا حذف کرده‌اند.

 🔹هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک از انواع مختلف کیس کامپیوتر را می‌خواهید خریداری کنید بهتر است قبل از آن در مورد فضا و قابلیت هایی که می‌خواهید داشته باشید فکر کنید. چنانچه تمایل به خرید کیس کامپیوتری دارید می توانید در صورت نیاز به مشاوره برای خرید کیس کامپیوتر با کارشناسان متخصص رایانه کمک با شماره های 40774580 و  09120217129  تماس حاصل فرمایید.

 

 

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با انواع کیس های مختلف

در این قسمت به تعدادی از سوالات کاربران در رابطه با انواع کیس های مختلف پاسخ خواهیم داد. کارشناسان مجرب و متخصص رایانه کمک برای ارائه خدمات کامپیوتری خود از طریق تماس تلفنی و پاسخگویی آنلاین به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند

شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

کاربرد کیس  Full Tower چیست؟

- این نوع کیس خنک سازی بهتری را برای دو کارت گرافیک پیشرفته و پردازنده ای مانند Intel Core i9-9900K فراهم می کند و هم چنین به شما امکان ایجاد یک سیستم خنک کننده سفارشی با فن های 230 میلی متری را می دهد.

از کجا بفهمم چه نوع کیس کامپیوتری دارم؟

- به طور کلی چهار مورد کیس کامپیوتر در اندازه های Full-towe، Mid-tower ، Mini tower و SFF (فرم عامل کوچک) وجود دارد. شما باید اندازه کیس را اندازه بگیرید و سپس خواهید فهمید که کدام نوع کیس PC را دارید.

برای انتخاب انواع کیس های گیمینگ به چه نکاتی باید توجه کرد؟

- انتخاب یک کیس گیمینگ مناسب، با توجه به تنوع در اندازه و امکانات می‌تواند کاری دشوار و پر چالش باشد. بعد از به نتیجه رساندن چالش اندازه و ابعاد، باید هر کیس را بنا به امکانات، گردش هوا و خنک کنندگی، زیبایی و قیمت مورد بررسی قرار داد. 

 

 

سخن آخر

ما در  این مقاله از رایانه کمک  سعی کردیم به معرفی انواع مختلف کیس کامپیوتر و ویژگی های مهم آن ها بپردازیم، امیدواریم مطالب ارائه شده در این بخش مورد توجه شما قرار گرفته باشد، در صورت نیاز به مشاوره و رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری می توانید با کارشناسان مجرب رایانه کمک تماس حاصل نمایید. 

✴️✴️ رفع مشکلات  کامپیوتری با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

 

دیدگاه کاربران

" عالی بود مطلب‌تون مرسی "

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد