تماس با کارشناس

سری آیفون ۱۲ معرفی شد

از مجموعه مطالب آموزشی

سری جدید گوشی های آیفون ۱۲ معرفی شد .هرساله کاربران سرتاسر جهان در اوایل پاییز منتظر مراسم معرفی اپل و گوشی های هوشمند آیفون هستند. امسال نیز به رسم هرسال مراسم معرفی سری جدید گوشی های آیفون برگزار و در آن ۴ گوشی جدید به همراه لوازم جانبی جدید و یک سیستم دستیار هوشمند برای خانه های هوشمند معرفی شدند.

در این مقاله به معرفی کامل سری گوشی های آیفون ۱۲ و دیگر محصولات معرفی شده در این مراسم می پردازیم همراه رایانه کمک باشید.

سری آیفون ۱۲ قوی تر از همیشه

شرکت اپل در مراسم معرفی خود ۴ گوشی آیفون معرفی کرد که به ترتیب آیفون ۱۲ مینی ،آیفون ۱۲،آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرومکس نامگذاری شده اند. این چهار مدل به غیر از اندازه در مشخصات مختلف دیگر مانند تعداد لنز نیز با یکدیگر تفاوت هایی دارند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

آیفون ۱۲ mini کوچکترین عضو خانواده

 

بیشتر بخوانید: برای اینکه بتونی اهنگ مورد علاقه اتو بدون  صدای خواننده داشته باشی میتونی با حذف صدای خواننده از آهنگ در گوگل این کار رو انجام بدی . بزن روی لینک و مقاله رو بخون

اپل در یک تصمیم جسورانه تصمیم گرفته تا یک گوشی با سبک و اندازه های کوچک قدیمی را در سری جدید گوشی های خود معرفی کند این گوشی که با صفحه نمایش ۵٫۴ اینچی ما را یاد گوشی های سری ۵ اپل می اندازد تنها در سایز صفحه نمایش عدد کوچکتری را نسبت به برادران بزرگتر خود ثبت کرده است اما در درون خود مانند دیگر گوشی های این سری از پردازنده قدرتمند اپل بایونیک A14 بهره می برد که به گفته اپل قوی ترین پردازنده ساخته شده برای گوشی های تلفن همراه می باشد.

این پردازنده به کمک چیپست هوش مصنوعی قابلیت پردازش ۱۱ تریلیون محاسبه در ثانیه را داشته و از این نظر میتوان آن را با کنسول های بازی مقایسه کرد مقدار رم این مدل توسط اپل به طور رسمی اعلام نشد اما با توجه به مشخصات فنی و گمانه زنی های مختلف رم ۴ گیگابایتی مسئول اجرای برنامه ها و سیستم عامل این گوشی می باشد.

صفحه نمایش این گوشی از نوع Super Retina XDR display با پنل OLED بوده و رزولوشن آن ۲۳۴۰در۱۰۸۰ می باشد. همچنین این صفحه نمایش از تکنولوژی HDR نیز بهرمند است.

در بخش حافظه ذخیره سازی این مدل با سه حافظه ۶۴و۱۲۸و۲۵۶ عرضه شده است و خبری از پشتیبانی از کارت حافظه جداگانه در این گوشی نیست.

سرانجام آیفون به شبکه ۵G پیوست

در بخش پشتیبانی از شبکه های موبایل نیز بلاخره شرکت اپل وارد دنیای ۵g شده و با ارائه این سری با پشتیبانی از شبکه های ۵g توانسته کوچکترین گوشی با قابلیت پشتیبانی از شبکه های ۵g را نیز معرفی کند.

در بخش دوربین در نسخه iphone 12 mini شاهد دو لنز واید و الترا واید ۱۲ مگاپیکسلی هستیم که به کمک پردازش تصویری که پردازنده A14 به صورت اختصاصی بر روی  عکس ها انجام می دهد شاهد عکس های با کیفیتی خواهیم بود لنز های این گوشی به کمک حالت شب یا night mode پیشرفته توانایی ثبت عکس های با کیفیتی در نور کم را دارد و حتی این قابلیت برای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی سلفی نیز تعبیه شده است تا عکس های سلفی با کیفیتی را حتی در طول شب و در میحط های با نور کم نیز ثبت کنید.

از دیگر امکانات ارائه شده در این مدل می توان به قابلیت ضد آب و گرد غبار بودن که در همه مدل ها وجود داشته ، قابلیت تشخیص چهره به کمک سنسور Lidar و صفحه نمایش ضد خش سرامیکی که بسیار مقاوم می باشد اشاره کرد. قیمت پایه برای این مدل برای پیش خرید ۷۰۰ دلار در نظر گرفته شده است.

آیفون ۱۲ عضو اصلی سری جدید گوشی های اپل

نسخه بزرگتر این سری یعنی آیفون ۱۲ در بسیاری از موارد مشابه سری قبلی می باشد اما با سایز بزرگتر. صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی این مدل نیز از نوع Super Retina XDR display با پنل OLED بوده و رزولوشن آن برابر ۲۵۳۲ در۱۱۷۰  پیکسل می باشد.

در این گوشی نیز شاهد پردازنده A14 بیونیک هستیم و قدرت پردازش و مقدار رم و حافظه داخلی نیز با مدل قبلی تفاوتی ندارد.

در بخش دوربین  نیز همانند مدل قبلی شاهد دو  لنز واید و الترا واید ۱۲ مگاپیکسلی در پشت و یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی در جلو که وظیفه ثبت تصاویر سلفی را بر عهده دارد کیفیت فیلم برداری در این دو مدل نیز یکسان بوده و لنز های اصلی این گوشی ها قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت ۴k با تکنولوژی HDR و همچنین ویرایش ویدیو های دالبی ویژن را دارا می باشند. در بخش دوربین سلفی نیز  فیلمبرداری با کیفیت ۴k و سنسور تشخیص عمق میدان تصاویر با کیفیتی را برای شما به ثبت می رساند.

این گوشی نیز از شبکه های ۵G پشتیبانی کرده ضد آب و ضد گرد و غبار می باشد و امنیت آن به کمک سنسور تشخیص چهره لیدار تامیین می شود. شرکت اپل در معرفی این محصولات سخنی از ظرفیت باطری برای مدل های مختلف نزد اما با توجه به زمان نگهداری شارژ در این دو مدل میتوان دریافت که در مدل معمولی از باطری بزرگتر و با ظرفیت بالاتری نسبت به نسخه مینی استفاده شده است. قیمت پایه این مدل از ۸۰۰ دلار شروع می شود.

آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس برادران بزرگتر خانواده

شرکت اپل در مراسم معرفی گوشی های خود سنگ تمام گذاشته و دو گوشی دیگر برای افرادی که گوشی های با سایز بزرگتر را می پسندد نیز ارائه داده است که این دو نسخه نسبت به نسخه های معمولی و مینی تفاوت های بیشتری دارند و امکانات آنها نیز کمی بیشتر می باشد. در دو مدل iphone 12 pro و iphone 12 pro max شاهد صفحه نمایش های به ترتیب ۶٫۱ اینچ و ۶٫۷  اینچی با همان تکنولوژی super retina xdr display و پنل OLED هستیم .

محتوای داخلی این دو مدل از نظر پردازنده تفاوتی نداشته اما حافظه رم این دو مدل به ۶ گیگابایت افزایش یافته است.همچنین حافظه داخلی در این دو مدل ارتقا یافته و به ترتیب ۱۲۸، ۲۵۶ و۵۱۲ گیگابایت می باشد.

در بخش دوربین نیز شاهد لنز سوم از نوع تله فوتو هستیم که این لنز نیز با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی برای عکسبرداری پورتره استفاده می شود. بقیه لنز ها از جمله لنز دوربین سلفی مانند دو مدل قبلی می باشد.

در  بقیه امکانات نیز این دو مدل با مدل های قبلی مشابه بوده و تنها در حجم باطری کمی تفاوت وجود دارد و زمان نگهداری شارژ بیشتری را در این دو گوشی شاهد هستیم اما مقدار آمپر دقیقی برای آنها اعلام نشده است.

امکانات دیگر گوشی های آیفون ۱۲

شرکت اپل در مراسم معرفی محصولات جدید خود بسیاری امکانات مختلف دیگری را معرفی کرد که در همه مدل ها مشترک می باشد از جمله ios 14 نسخه بهینه شده که امکانات بیشتری را در کنار نرم افزار itunes برای گوشی های آیفون ۱۲  به شما ارائه می دهد. امکانات و افکت های جذاب در بخش دوربین برای عکس برداری در شرایط  مختلف از امکانات نرم افزاری محتلفی هستن که معرفی شدند.

همچنین همراه  با این محصولات نسل جدید از شارژر های مگنتی اپل معرفی شدند این شارژر که دیگر نیازی به  هیچ پورتی ندارد به صورت آهن ربایی به پشت گوشی متصل شده و عملیات شارژ را انجام می دهد شارژ گوشی آیفون ۱۲ به  کمک تکنولوژی شارژ سریع توربو شارژ و به صورت وایرلس صورت میگیرد  و در عرض نیم ساعت از صفر به پنجاه درصد می رسد.

یک کیف نه چندان جذاب با جایگاه مختص کارت های اعتباری به عنوان لوازم جانبی همراه با این گوشی معرفی شد و خبر بد اینکه در جعبه گوشی خبری از سری شارژر و هندزفری های اپل نیست و این اقلام باید به صورت جداگانه خریداری شوند. اپل دلیل این کار را حفاظت از محیط زیست اعلام کرده است اما با توجه به اینکه قیمت گوشی ها نسبت به نسل قبل تغییر خاصی نکرده است این اقدام اپل شاید به مذاق خیلی از کاربران خوش نیاید.

Home pod mini دستیار خانگی جدید اپل

محصول دیگر اپل که یک دستیار صوتی هوشمند برای خانه های هوشمند می باشد دیگر محصولی بود که اپل در مراسم معرفی محصولات خود آن را معرفی کرد که به دلیل محبوب تر بودن گوشی های آیفون شاید خیلی به آن توجه زیادی نشد. اما این دستیار صوتی نیز با قابلیت های جالبی عرضه شد. به کمک این دستیار خانگی شما می توانید ستگاه های متصل به خانه هوشمند خود را کنترل کنید همچین این دستگاه مجهز به دستیار صوتی سیری بوده و میتواند فرامین صوتی شما را به راحتی اجرا کند. قیمت پایه این دستگاه نیز ۹۰ دلار اعلام شد

سخن پایانی

در مراسم امسال اپل ما شاهد معرفی دستگاه های هوشمند متعددی بودیم که طیف گسترده ای از کاربران را هدف قرار داده است و بدون شک امسال نیز مانند هر سال سود زیادی از فروش گوشی های آیفون نصیب شرکت اپل خواهد شد اما باید منتظر باشیم و ببینیم تا این محصولات در عمل چگونه هستند و با چه امتیازی از تست های مختلف بیرون می آیند با رایانه کمک همراه باشید تا در آینده خبر های بیشتری را از این محصولات به شما ارائه دهیم.

همچنین در صورتی که به اخبار تکنولوژی و موبایل علاقه مند هستید می توانید در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و آپارات رایانه کمک را دنبال کنید.

چقدر این مطلب مفید بود ؟

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد